Értettem én elsőre is, csak azért fontos, mert rajtad, és rajtam kívül talán még más is olvassa, és kell a pontos fogalmazás, a szavak és fogalmak egyforma gondolatisága!
A példád jó, értem is, ebből van a prémium, mikor több, mikor kevesebb. Tavallyelőtt évvégén például mi kaptunk a FAV járművezetőktől egy keveset. Az idén mi adtunk. Remélem a rekonstrukció (FIGYELSZ KIPKOP?) lezárulásával az idén erre már nem lesz szükség, a helyzet rendeződik.
A kocsiszíni mozgatások az SZMSZ és ügyrend szerint is hozzánk tartozik, azaz a járművezetők feladata. Többek között ezért is van, hogy nálunk egy üzemórára 1,8 munkaóra számolható el, míg a villamosnál csak 1.25, a busznál 1,09. Ők nem mozgatnak, garázssöfőrködnek, ott az SZMSZ szerint ez a műszak feladata.
A diszpécserek valóban nem a mi feladatunk, bérüket nem is a miénkből állják. persze értem én, hogy amikor mkv pótol akkor mi van, ezt akarjuk mi is a teljes tisztázásig elvinni.
Azt nem értem, hogy a FEOR 0-ások, akik valamivel közelebbi, napi kapcsolatban vannak a vezetőséggel, miért nem tudnak sok mindent elintézni, ami már majdhogynem súrolja a törvényt, helyette a folyamatos levelezés ?
Rendben, hát miért is ne legyen igazad, tényleg. Valóban, a saller az jogilag nem saller, hanem könnyű testi sértés - node nézzük csak kicsit azt a szövegkörnyezetet, amiből ez származik, idézem magam, 753 hsz:
"Egyszerűen, hogy mindenki értse: többletmunka lesz, többletzsozsó nem."
Mint látható, külön kiemeltem hogy egyszerűsítés következik, szóval az Általad forszírozott helyreigazítást akár el is fogadhatom, csak épp nem érzem oly fenemód lényegbevágónak.
Node ha már itt tartunk, akkor tovább ecsetelném hogy mire is gondolok, mert tán nem eléggé világos. Amikor azt írom hogy "többletmunka lesz" az nem azt jelenti, hogy eddig nem volt, és majd ezután lesz, hanem azt, hogy ugyanúgy lesz mint eddig, csak már felosztható lóvét sem fog fialni.
Vegyünk egy szemléletes példát: adott egy vagon földimogyoró, ennek kilapátolása tíz ember munkája, tízszer egységnyi fizetésért. (Hogy mennyi idő alatt, az a példa szempontjából indifferens.) Egy ember valamiért hiányzik, kilenc ember csinálja meg ugyanazt a munkát. Ha a hiányzó egy ember egységnyi fizetése fel van osztva a melót elvégző többi kilenc között, akkor az nagyjából oké. Ha az az egység nincs felosztva, akkor ottan valaki lopik. (Elvonásra kerül, finomabban.)
Természetesen a mi tevékenységünk ennél jóval összetettebb, a vele járó pénzügyi és egyéb folyamatok is, de épp azért szokás valamit modellezni, hogy a fő motívumokat szemléletessé tegyük, egyszerűbb, de a tárgyalttal analóg folyamat bemutatásával.
A dolog másik fele, hogy minél összetettebb a folyamat, annál többen bábáskodnak a példámban szereplő "egy egységnyi lóvé" körül. És minél többen bábáskodnak, annál többen csipeget(het)nek belőle. (Kis házikó Sukorón, csak egy példa, hogy miről suttognak a rossz nyelvek, persze annyi mindenről fecsegnek az emberek, nem kell mindent készpénznek venni. Pláne, ha nincs is készpénz, mert lenyúlják.)
Nem állítom, hogy egyszerű dolog lenne ez, de hogy továbbra is iksz mínusz enn ember végezze el iksz ember munkáját, a mínusz enn pénzét meg már csont nélkül zsebre vágják, na ez az, ami valahogy nagyon nem oké.
Bízom benne, hogy most már valóban érthető voltam.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2008-01-27 18:56:02]
Ha már itt tartunk hány fő veszik el a más munkájának elvégzésében akkor figyelmébe ajánlanám az illletékeseknek végre döntsék el, hogy a vonatkibocsájtás és az ahhoz kapcsolódó járulékos munkák kinek is a feladata.Legfőképpen a kocsimosás a próbafutás a sorolás kny.stb.Ugye ez mind tőlünk veszi el az embert és nem a műszak végzi ezeket.Nekik kellene mind ezt elvégezni.Oldják meg saját embereik kiképzésével és ha nem megy akkor fizessék ki a járművezetőknek ezt az időt.Át is helyezhetnének műszakos állományba mozgatót.Akkor már savanyú lenne a szőlő!A vizsgálódiszpécser sem a mi érdekünkben van azt is fizethetné a műszak.Szóval lehetne még spórolni egy kicsit ha igazán érdekelne valakit.Legegyszerűbb csak mindent velünk elvégeztetni!!
Jogilag nem ez a többletmunka, szabatosan rendkívüli munkavégzés!
Ez akkor van, ha a kötelezőhavi munkaidőn felül kell munkát végezni!
Itt azonban arról van szó, hogy a munkáltató a feladatnak nem megfelelő mértékben állapítja meg, illetve alkalmazza a munkavállalókat. Ez egy másik kategória.
A fogalom az az, amelyik nem is tárgy, meg nem is élőlény, hanem olyan izé.
Tessék a 755 hsz második felét figyelmesen, akkor meglesz a dolog fílingje.
Ha meg idevágó definíció kell, hát tessék: többletmunka az, amelyből a bérmegtakarítás képződik.
Akkor nem képződne, ha ki lenne fizetve munkabérként még tíz ember felé. Akik példul eüznek az Áhídon, de elég ha Kökin, mert néha ott sincs egy darab se, vagy nem a diszpécser hozza ki a vizsiből a tartalékvonatot, vagy ismét szabályos lenne a próbafutás mindkét oldalon 2-2 emberrel. És még sorolhatnám.
Amúgy ilyes gondolatmeneteket hallottam én Tőled is anno, csodálkozom is kissé a feledékenységen, de hát én sem fiatalodom, persze.
Meg hát az idők is változnak, úgy tűnik.
"Legalább egy nemzetközi bank osztályvezetői szintjének megfelelő jövedelemben kell részesülnie egy nagyobb fővárosi cég vezérigazgatójának. Ha ez nincs így, nem kapunk megfelelő szakembereket."
Ma esti Tényekben a Miki olyat mondott, kár hogy nem dobtam ki az ablakon a TV-t (állítólag A.A. tavaly ~9 milliárdot spórolt a fővárosnak, stb. s hogy ezért ő már 100 évre előre megkereste a fizetésemelését ezzel a teljesítménnyel...)
Finoman fogalmazva, a szabálytalan pénzügyi mozgásokat, kamú létszámleépítéseket, az mkv Feor-ból való pénzkibűvészkedést azért a törvény nem nézi jó szemmel !!!
Emlékezz csak, hogy jó pár évvel ezelőtt miért lett kirúgva a főnökeink jó része ? Mert pénzűgyi manipulációkban vettek részt , és házon belűl dobták fel őket !!!
Ha már itt tartunk. Elvileg meg lehet csinálni az "ideális" keretet, ahol minden szám 7:12, vagy közel annyi. Csak kell ehhez még 4-5 ember. Szerintem ugyan inkább 10 kéne, mert ha csak a vonali EÜ bekerül a keretbe az naponta 2 vagy 3 embert elvisz. De honnan is lehetne ehhez embert szerezni? Hát ugye tanfolyamról akár. Valaki javasolta már, hogy előbb tán valóban meg kellene csinálni ezt a keretet, lássuk hány embert igényel. Utána pedig akkor bevezetni (mégha ez fél év múlva is következik be), mikor megvan a létszám hozzá. Azonban ami azonnal jöhetne, mert miért is mi látjuk el ezeket a munkákat? Beosztáskészítés, mozgatás, instruktor pótlása ugye néha. Csak az első kettő naponta minimum 4 ember tőlünk, aki vezethetne is. Hogy akkor például ki mozgatna? Hát kérem oldják meg. De más zsebből.
A mindenféle helyettesítésekre, egyebekre lecsípett pénzek az mkv-bérkeretből, ez speciel tudtommal már megoldódni látszik, a megfelelő megállapodások már megköttettek a szakszervezetek hathatós közreműködésével. Az a tenger della, ami hosszú évek alatt így elvándorolt, hát az bizony már veszett fejsze nyele.
Hogy az Általad említett jogi út (Per 3) mennyire járható, afelől meglehetős kétségeim vannak, viszont a nyári-karácsonyi példád telitalálat. Mert ugyebár ha alul van tervezve a létszám, én kevesebb napot tudok nyáron strandolással (miegyébbel) tölteni, mert szabi helyett jönni kell a csőbe. Ha ezért aztán bizonyos összeggel (lásd: bérmegtakarítás) engem kiengesztelnek, hát aszondom, üsse kő. Node ha a munkáltató bacik fullra tölteni a létszámot, hogy több szabim jusson (például) nyárra, és ezért még pénzt is bacik adni (lásd: lenyúlás) akkor az mkv meg majd bacik lemenni a csőbe negyven fokban. Legalábbis kevesebbszer, mint eddig.
Szerintem.
Sőt, az mkv. béréből jut az irodai munkára, oktatásra,diszpécserkedésre, instruktorkodásra, és ki tudja még mire?
Megsaccolni se lehet, hogy ez éves szinten hány millió lehet, nem beszélve arról, ha mkv pótol, akkor az mkv hiányzik a vonalról, ha éppen nincs hiány, akkor többen lehetnénk szabin, lásd a nyári és a karácsonyi időszakot !
Mivel a pótolandó munkakörökben is emberek, kollégák dolgoznak, nekik is ugyanúgy jár minden, csak ezt nem az mkv keretből kellene megoldani, és mint kiderűlt tervezett túlórás keret is készült, tehát még itt is spórolnának velünk !
Lehet, hogy érik a Per 3 ?
"A bért egyébként az mkv állomány kapta teljes mértékben!"
Hát eddig igen. Más kérdés, hogy az itten termett megtakarításból jutott K-Ny-ra, sőt újabban már MillFav-ra is. Pont ez az, ami mostantól nem lesz, részeként Busafejű Attis nyolcmilliárdos megtakarítás-ígéretének.
Egyszerűen, hogy mindenki értse: többletmunka lesz, többletzsozsó nem.
Az ebből adódó következtetés pedig logikus. Ha ez számodra rossz, az sajnálatos, de az már nem logikai kategória.
Nem inkább a most folyó kis harcok esetleges fejleményére gondolt dulifuli? Nem arra, hogy mi volt legutóbb, hanem mi lesz (a munkáltató céljai szerint) legközelebb a megtakarítással, ami É-D-en keletkezik esetleg.
Volt már rá példa, hogy kolleginánk irányváltóvassal kergette a Deák téren az akkori főinstorunkat, belegondolni is rossz, hogy mi lett volna, ha utoléri ?
"A felvetésre a kormánypárti politikus csak annyit mondott: azért."
Kár, hogy ha pl. én egy irányváltóvassal szolid fogplasztikát végeznék eme delikvensen e rendkívül gőgös válasza miatt, a kiérkező rendőröknek nem mondhatnám büntetlenül azt, hogy "azért"
Most már (értesüléseim szerint) tutinak tűnik, hogy a csuporarcú munkáltató az utolsó buznyákig elszipkázza azt a megtakarítást, ami a létszámhiányos helyzetből itt rendszeresen keletkezik. Ebből (egyebek mellett) az is következik, hogy okafogyottá válik a "voltam egy hetet begsiben, prémium zsír" típusú sirám. A dolog másik oldala ugyanakkor, hogy ezentúl, kedves kollégám, ha tüsszentesz hármat és úgy gondolod, hogy ez már kóros, hát ne sokat gondolkozz, ha eddig csak a rút anyagiak miatt erőltetted meg magad.
Innentől ennek már nem sok értelme van, ugyanis.