Lehet, hogy én vagyok ez egyetlen elégedett MindigTV néző, de nálam rendben működik.
Pedig nincs százelemes antennám (csak egy kislepke). Nincs rálátásom se az adóra. Az analóg vétel ugyanezzel az antennával meg annyira szellemképes (a reflexiók miatt), hogy szinte nézhetetlen. A Digitális meg jó. Kezdek rászokni a Dunára meg az MTV-re.
Eddig a Duna-nál a 4:3-as adást csak a két oldalán fekete csíkkal lehetett megjeleníteni, néhány napja viszont lehet nagyítani is,
(ugyanúgy mint az MTV1/MTV2-nél).
"Legtöbb esetben ezeken a "HD" csatornákon, mikor 4:3-ban sugároznak a képernyő két oldalán széles fekete csík van."
Ezt hívják pillarboxnak. A letterbox "fordítottja".
Letterbox akkor van, amikor egy 4:3-as oldalarányú képnél _szélesebb_ felvételt szeretnél 4:3-ra konvertálni. Ha meg akarod tartani a helyes oldalarányt és a teljes méretű képet, akkor átméretezés (kicsinyítés) után felül és alul fekete sávokkal kell kiegészíteni a képet.
Pillarbox akkor lesz, amikor a 16:9-nél _keskenyebb_ felvételt kívánsz megjeleníteni, de nem akarod torzítani, vagy levágni belőle. Ekkor a "hiányzó" részeket balról és jobbról fekete sávokkal egészíted ki.
Bélyegkép vagy gyászkeret a kettő kombinációja. Amikor egy 4:3-as képből pillarbox lesz a 16:9-es adás miatt, majd a megjelenítő kedvéért a 16:9-es kép letterboxosítva lesz.
A két formátum (4:3 és 16:9) még jó sokáig párhuzamosan fut egymással, nyilván a 16:9 felé tolódik a műsorgyártás. De ha szeretnél bemutatni egy olyan alkotást, amit még nem 16:9-es video- vagy szélesvásznú filmes technikával készítettek, abból mindig pillarbox lesz. Ugyanígy, hiába a 16:9 "szélessége", ha egy mozifilm nem fér bele, akkor egy ilyen megjelenítőn is letterbox készül belőle.
"...ha a laptopot rákötöm és változtatom a felbontást, akkor a Tv is követi."
Persze, de ezt pont úgy éri el, hogy a scaler követi átméretezéssel.
Ha egy HD ready tévé felbontása 1366x768, akkor a scaler mindig, minden jelet erre a felbontásra méretez át.
Legfeljebb kikapcsolt túlpásztázás mellett, egy 1920x1080-as forrás esetében a FullHD tévé készít 1:1-es megjelenítés, de az is átmegy a scaleren.
(1:1-es megjelenítést láttam már professzionális megjelenítőn, de még kikapcsolt túlpásztázás mellett is hajlamosak a FullHD tévék néhány pixelt vágni).
[előzmény: (6375) European Tv Media Ltd., 2009-10-25 17:50:51]
Jelen konstrukció kizárólag átutalásos fizetési móddal vehető igénybe.
A vásárlást igazoló számla másolatát kötelező a dossziéba beletenni. ...részlet a CREDIGEN MindigTV-s konstrukciójából.
Akkor ez most egy utófinanszírozás ? Tehát ha veszel egy STB-t akkor vehetsz fel hitelt ?
Jogos volt a 40 milliós bírság. Csak nem gondolták komolyan, hogy egy kétes hírű pénzügyi szolgáltató és egy 500.000,- Ft-os Kft-n keresztül el lehet adni a Technisat-os beltériket a lakosságnak ?!
Ha bevezetik, hogy a TÉNYLEGES - mindennemű költséget , kiadást tartalmazó THM nem haladhatja meg a a jegybanki alapkamat 10x-ét, és futamidő-limitek is lesznek, akkor nem hinném, hogy életképes ez a konstrukció.
Az egyik társadalmi célú hirdetés a gyorskölcsönök, áruhitelek veszélyeire hívja fel a figyelmet. A másik meg pont egy ilyet kínál. És csodálkozunk, hogy nem tud eligazodni az átlagpolgár.
Franciaország: nem tudom, hogy van-e AFD, de biztos, hogy van náluk 4:3-as film is (egy hónapja volt alkalmam nézni az összes francia földi digitális adást, igaz, 16:9-es tévén), bár a domináns a 16:9.
Svédország: csak az SVT HD az egyetlen, az viszont kifejezetten HD csatorna, HD-ra válogatott műsorokkal. Gondolom mind 16:9-es, amikor én láttam, akkor mind az volt.
Új-Zéland: kérdés mint Franciaországnál. Náluk van egyedül a magyarral egyező modell a DVB-T szolgáltatási területen.
A lényeg: nincs széleskörű (haha!) nemzetközi tapasztalat. Az úttörők sorsa nehéz, az út rögös és kacskaringós.
Viszont vannak szabványok, amit minden gyártónak be kellene tartania. Az AFD is ilyen.
Sajnos az AFD nincs benne a vonatkozó MeH... rendeletben, pedig része kellene, hogy legyen. De ettől még szabvány.
Én innen néztem:
http://en.wikipedia.org/wiki/DVB-T#Americas Franciao. Taiwan Svédo. Arab Emirátus
Az igaz viszont, hogy a franciák nem tökölnek már 4:3-mal ami HD az 16:9 is egyben így ez nem probléma valóban észre sem veszik ha kicsit nyújtott a kép néha.
De nem az baj az, hogy EZ MÁR EGYSZER MŰKÖDÖTT NORMÁLISAN tisztán emlékszem 4:3-ból átkapcsolt valódi 16:9-es HD adásra gond nélkül.
Egedi
Nem minden LCD és Plazma HD, hiszen sok "csak" HD ready. Másrészröl nálam a Thomson kíírja a különféle felbontásokat, igaz csak a DVI bementen, ha a laptopot rákötöm és változtatom a felbontást, akkor a Tv is követi.
A most nálam lévő IP boxnak kb. 8 féle kimeneti felbontást lehet beállítani, a maximum az 1080p30. Ennek megfelelően változik a HDMI kábelen a kimenő jel. Az 1080p-nél lehet is látni a különbséget. A nagyobb felbontás miatt a logó elkezd vibrálni a képernyőn.
Ebben csak az a kínos - mint már többször írtam itt ebben a topicban is -, hogy a MinDigTv egyik fő együttmüködő partnere a Sony Bravia...
Más tévéknél pedig nincs hasonló probléma...
Most az M1 és az M2 állandóan HD a DVB-T-n, vagy csak akkor amikor ott a HD felirat a logó mellett? A Duna is mikor HD?
Számomra az egész egy rejtvény. A 16:9 képarány is egy merő káosz lett számomra, mióta próbálgatom az új TV-t. Legtöbb esetben ezeken a "HD" csatornákon, mikor 4:3-ban sugároznak a képernyő két oldalán széles fekete csík van. Ez engem zavar. Ha a műholdon sugárzott M2 16:9 adását nézem, akkor dettó. Sőt, azt csak egy kis kockában látom középen, mert alulra felülre is dob egy plusz fekete sávot. Ezek szerint a 16:9 műsort sem jeleníti meg tisztességesen a TV-m?
Lehet, hogy az én felfogásommal van csupán gond, de kicsit kiforratlannak érzem még ezt az egészet.
Nekem nem lenne sürgős, csak az a gond, hogy sehogy sem lehetséges az, hogy mindhárom analóg adást nézhetően befogjam, mert valamelyik mindig rossz, akármelyik toronytól próbálkozom, és jelenleg nincs műholdas előfizetésem, de nem is akarom senkihez elkötelezni magam