az, hogy leírtál egy szcenáriót még nem jelenti azt, hogy be is fog következni. az AH érdeke az, hogy a DVB-T az európai országokhoz hasonlóan egy sikeres, szabadon fogható szolgáltatás legyen. de ne feledkezzünk meg arról, hogy jelenleg 800 ezer háztartás jelenleg a földi platformot nézi, őket kell átállítani a digitális vételre. arra is kíváncsi lennék, hogy a kábeles, műholdas platformokon mennyi magyar HD tartalom lesz elérhető előfizetési díj nélkül a jövőben.
a vételi zavarok te is tudod, hogy meg fognak változni, javulni fog a helyzet a sűrűn lakott, városi részeken, és a földi digitálisra sose mondta senki, hogy mindig "10 méter magas antennatornyot" kell hozzá vásárolni.
valóban nehéz a kezdet, de jövő év során sok minden el fog dőlni. azt pedig nem értem, hogyha te DVB-T eszközöket forgalmazol, akkor miért is vagy ennyire szkeptikus, valamint a "Hírek, információk, DVB-T fórum: http://www.dvb-thd.hu/" tag-edet sem nagyon értem, mivelhogy a korábbi rendszeres frissítéssel ellentétben az oldal az indulás előtti állapotot tükrözi. hacsak nem az a magyarázat, hogy teljességgel csalódtál a platformban, mivelhogy nem hozta az általad elvárt eladásokat.
a nézettségi statisztikára pedig továbbra is nem győzöm hangsúlyozni, hogy: the content is king.
Egyáltalán nem nonszensz jelen helyzetben az említett statisztika. Mint előző hozzászólásomban írtam, ezek a műsorok legalább 5 platformról elérhetőek színte mindenhol. Miért is éri meg nekik felkerülni egy hatodikra ahol még pézt is kérnek töllük, de nem tudják megmondani, hogy nézik e egyáltalán majd az adást.
Miért venne boxot bárki is, aki a felsorolt lehetőségek valamelyikén vagy akár több forrásból egyszerre hozzájut az említett műsorokhoz?
Az ingyen az nem érv, mert az emberek nem két csatornát néznek a közhiedelemmel ellentétben.
Abban pedig szerintem igaza van a kereskedelmi műsoroknak, hogy csak velük lehet eladni hatékonyan ezt a szolgáltatást. Ha pedig a kezükben ilyen nyomós érv van, akkor nehéz lesz megmagyarázni nekik, hogy milyen jól járnak, ha a befektetéseteket finanszírozzák.
Lehet másképpen is a jövő:
1. Az RTL és a Tv2 műsorait nézi a magyar.
2. Ezek gondolnak egyet, és felmennek műholdra mint ahogy németországban szokás.
3. Ha jól gondolkodnak, akkor valamelyik DTH keretein belül teszik ingyenessé a műsorukat.
4. Így is mindenki boldog, kivéve téged.
Az RTL és a Tv2 pedig továbbiakban még annyit sem fizet mint eddig. A kábeltévéknek mindegy honnan jön az adás, és annak a néhány embernek pedig aki csak erre kiváncsi, színtén mindegy hogy 10 méter magas antennatornyot vásárol, vagy 90 cm-es antennát.
Kedves defihu!
Tegnap este a filmet felvettem külön gépen ss2 karival, meg külön gépen asus dvb-t karival. Ha hozzájutok, hogy visszanézzem, akkor össze fogom hasonlítani a kettőt, és ha releváns egyezést találok, vagy épp ellenkezőleg, beigazolódik, hogy a dvb-t jó a hot még mindíg nem, akkor jelentkezem, de vszlg pűben, mert talán ezek a részletekbe menő dolgok már tényleg unalmasak lehetnek egyeseknek. Nem terhelném a fórumot, ill esetleg csak végeredményt lenne célszerű megosztani.
már megbocsáss de egy műsorterjesztési szerződésbe nézettségi statisztikát belevenni finoman szólva is nonszensz lenne és sehol Európában nincs erre gyakorlat. egy technikai operátor feleljen a platform nézettségéért?
az AH felel azért, ha a Kultúrházra nem kíváncsi a nép? sajnos tény, hogy a szolgáltatás addig nem tud népszerűvé válni, amíg a legnézettebb kereskedelmi tartalmak nem tudnak rá felkerülni, tudod, "the content is king." legkevésbé az AH vagy én tehetek róla, hogy 2,5 millió ember nézi a Győzike Showt, és ez nálunk a king content.
a folyamat:
1. rtl és tv2 műsorait nézi a magyar
2. ha az rtl és tv2 felmegy a digitális platformra, akkor az emberek közeledve az analóg hálózat lekapcsolásának időpontjához feltehetőleg elkezdik venni a boxokat
3. ha felmegy az rtl és tv2 a platformra, számos meglévő és új kereskedelmi csatorna követi, emberek még jobban vennék a boxokat, hiszen immáron 8-10 csatorna elérhetővé válna előfizetés nélkül
4. mindenki boldog, platformon lévő csatornák részesedése nő (vagy a nagyok esetében legalább nem csökken), készülékgyártók és forgalmazók bevétele nő, AH fel tudja tölteni a multiplexeket, bevételhez jut.
az rtl és tv2 viszont úgy gondolkodik, hogy számára ingyenesen kellene hozzáférhetővé tenni a digitális műsorainak szórását, más meg aki fel szeretne jönni, az majd fizessen. az AH úgy tudná elősegíteni a dolgot, hogy teljesíti a kereskedelmiek kérését, de akkor ki fogja a szolgáltatáson keresztül megfinanszírozni:
1. az analóg bevételeinek kifutását
2. a digitális hálózat több mint 20 milliárdos kiépítési költségét
egy infrastruktúra szolgáltató ugyanis teljesen más üzleti modellben dolgozik, mint te, remélem ezt legalább belátod.
egy ilyen cég irdatlan nagy pénzt ruház be azért, hogy utána szolíd megtérüléssel, alacsony kockázattal üzemeltesse a hálózatokat. teljesen bevett szokás ezen a piacon ebből a célból hosszútávú szerződéseket kötni, amellyel csökkenthető az infrastruktúra kiépítőjének kockázata. egy disztributor maximum a beszerzett készlete erejéig futja a kockázatot.
Reálisan nézem a dolgokat, és abban biztos lehetsz, hogy megvan a saját elképzelésem az okoról, ami ismerve a műsorkészítőket valószínűleg nem egyezik meg a tieddel. Korántsem azt látom a dologban, hogy az AH az áldozat a kialakult helyzetben.
Ami pedig a bevételeket illeti. Kérlek magyarázd el, hogy milyen reklámbevétel fog növekedni egy olyan platformon, amit színte senki nem néz? Illetve milyen óriásni hasznot fog hozni az a 4-500 ember, aki DVB-T boxot vásárol?
Lehet, hogy nemtudod, de időközben beindult a negyedik DTH. A nagyvárosokban és a legtöbb faluban aki nem DTH-t néz, annak van kábeltévéje. Akinek pedig egyik sincs, annak valószínűleg azért nincs, mert nincs rá pénze. Így ezek az emberek nyílván boxot sem vesznek majd.
Akkor kinek is lehet majd eladni az a rengeteg vevőt, amivel jelnleg 2 csatornát tudnak nézni?
Nem csodálom, hogy nem akartok nézetségi statisztikákat belevenni a szerződésbe, ahogy az RTL vagy a Tv2 közleményében lehetett olvasni.
Számoljál egy kicsit utána talán, hogy az egész értékláncból az AH-nak mekkora részesedése lesz. Talán 5-10%? A többi: reklámbevétel növekedés, valamint a készülékek eladásából származó bevétel.
"Momentán a kereskedők beruháztak a boxokba az AH igéretei alapján, aztán most jól pofára esetek a lakossággal együtt, mert nincs mit nézni vele."
Ha egy kicsit is reálisan tudod látni a kialakult helyzetet, akkor meg lehet állapítani, hogy annak kialakulása mire vezethető vissza.
Szia!
PL:a ma reggeli Föld a világűrből v. a tegnap esti músor de nem gyászkeretes hanem csak két oldalt függöleges fekete csíkos volt.
Vagy nem HD hanem felkonvertált SD?
Kollégák!
A NHH pályázat letölthető az NHH oldaláról, amiben a következő olvasható:
"A GE’06 Terv kültéri hordozható vételt biztosító műszaki paramétereket tartalmaz. Az
átmeneti időszakban épülő „A”, „B”, „C” hálózatok tervezésekor figyelembe kell venni, hogy
még üzemelnek a védettséget élvező analóg TV adók is. Ezért a kiírásban szereplő
hálózatokat ennek figyelembe vételével csak fix (tetőantennás) vételt biztosító paraméterekkel
lehet megtervezni. Annak érdekében, hogy az átállás befejezésekor a végleges, a GE’06 Tervnek megfelelő hálózatok álljanak rendelkezésre, és elérhető legyen a kültéri hordozható
vételhez szükséges jelszint, az adók kisugárzott teljesítményét a Tervnek megfelelő
mértékben növelni kell."
Tehát ez az én olvasatomban jelenti, hogy amint megtörténik az analóg lakapcsolás azonnal az AHnak biztosítani kell a mobil vételhez szükséges lefedettséget!
Egyébként szintén letölthető a GE-06 szövege az NHH oldaláról, amiben minden korrektül definiálva van:
"1.3.11 Helyhez kötött vétel
A helyhez kötött vétel meghatározása: olyan vétel, amelynél tetőmagasságban felszerelt irányított vevőantennát használnak.
Feltételezzük, hogy az antenna felszerelésekor az optimálishoz közeli vételi körülményeket sikerül találni (az épület teteje által biztosított viszonylag kis területen belül).
A helyhez kötött antennával történő vételhez szükséges térerősségszint kiszámításakor a műsorterjesztési szolgáltatás szempontjából a vevőantenna 10 m-rel a földfelszín feletti elhelyezését tekintjük jellemzőnek. Más szolgáltatásokhoz esetleg más magasságok is használhatók.
1.3.12 Hordozható vétel
A hordozható vétel meghatározása:
– A-osztályú (kültéri) vétel: a csatlakoztatott vagy beépített antennával rendelkező hordozható vevőkészüléket épületen kívül és legalább 1,5 m-rel a földfelszín felett használják;
– B-osztályú (földszinti, beltéri) vétel: a csatlakoztatott vagy beépített antennával rendelkező hordozható vevőkészüléket épületen belül és legalább 1,5 m-rel a földfelszín felett használják olyan szobában, amely
a) földszinti,
b) az épület külső falán lévő ablakkal rendelkezik.
Az emeleteken történő beltéri hordozható vételt jelszintkorrekciós B-osztályú vételnek tekintjük, bár beltérre vonatkozóan a földszinti vétel a legáltalánosabb.
Az A- és a B-osztály esetében is feltételezzük, hogy
– az antenna bármely irányban történő, legfeljebb 0,5 m-es elmozdításával megtalálhatók az optimális vételi körülmények,
– vétel közben sem a hordozható vevőkészüléket, sem a vevőkészülék közelében lévő nagyobb tárgyakat nem mozdítják el,
– szélsőséges eseteket, például a teljesen árnyékolt szobában történő vételt figyelmen kívül hagyunk.
1.3.13 Mozgóvétel
A mozgóvételt olyan vételként határozzuk meg, amelynél a legalább 1.5 m-rel a földfelszín felett elhelyezett antennával rendelkező vevőkészülék mozgásban van. Ebbe a csoportba tartoznak például az autóba szerelt vevőkészülékek és a kézi eszközök.
A helyi vételi hatások meghatározó tényezője vélhetően a Rayleigh-csatornában bekövetkező jelgyengülés. A jelgyengülési tűréshatárok alkalmazásának az a célja, hogy kiegyenlítse ezeket a hatásokat. A jelgyengülési tűréshatárok a frekvenciától és a sebességtől függenek."
Biztosan nem megy az Autonómia HD-ban. Nem tudom, hogy mit láthattál, de találkoztam már egyébként olyan művészeti alkotással, ami eleve gyászkeretes volt (mármint SD-ben is).
Már ne is haragudj, de Pentoda meglehetősen korrekt szakmai válaszában is világosan benne van, ha kisebb a teljesítmény, akkor kisebb a besugárzott terület. Tehát, nincs akkora lefedetség, ha tetszik ha nem. Persze lehet, hogy tévedek, és aki panaszkodik hogy az adatbázis ellenére sincs nála vétel, az mind analfabéta én fogalma sincs róla, hogy mit csinál.
Abban pedig nagy tévedésben vagy, hogy a kereskedőknek az érdeke a siker. Nem ők kötnek milliókért (milliárdokért) 12 éves szerződést fix előre számítható bevétellel. Éppen hogy az AH-nak az érdeke a siker, a kereskedő pedig partner ebben. Ez kicsit olyan, mintha az AH szivességet tenne a kereskedőknek. Hát éppen hogy fordítva működik a dolog, ezt ne tessék elfelejteni!
Momentán a kereskedők beruháztak a boxokba az AH igéretei alapján, aztán most jól pofára esetek a lakossággal együtt, mert nincs mit nézni vele. Még a végén majd a hibásak is a kerekedők leszenek a jelenlegi állapotokért?
"kis teljesítmény miatt nincs akkora lefedetség, mint amit az adatbázis mutat."
ez nem igaz. a lefedettség biztosított, tetőantennás vétellel. csak sokan azt várták (hozzáteszem, némileg joggal), hogy a sűrűn lakott városi részeken majd nem kell foglalkozniuk tetőantennával, erősítővel, stb. sajnos ezt csak a jövőben lehet megoldani, rövidtávon lehet egy megoldással segíteni (már a fórumban le lett írva), középtávon viszont növelni kellene a teljesítményt is, ehhez viszont kell a korlátozások eltörlése/csökkentése.
az AH-nak a digitális átállásról kell információs csatornákat működtetnie. egyébként ezekre (országos, regionális, helyi kampány, információs központ, call center, honlap, tájékoztató füzet, stb.) az elkövetkezendő 3 év során 2 milliárd forintot fogunk költeni, ha ennek csak a töredékét a tartalomszolgáltatók és gyártók/kereskedők pluszban felvállalják (lássuk be, hogy ők a legközvetlenebbül érdekeltek a platform sikerességében, mint reklámot, berendezést eladók), akkor már a teljeskörű tájékoztatással nem lehet gond az anyagi oldalról. a többi hozzáállás kérdése.
ezzel alapvetően egyet is értenék, csak sajnos nekem, mint magánembernek is sok rossz tapasztalatom van a kereskedők felkészültségét és a rendelet szerinti matricahasználatot illetően (pl. automatikusan mindenre ragasztják a matricát, ami MPEG-4, függetlenül a specifikációtól, volt, hogy műholdason és MPEG-2-es boxon is láttam már).
[előzmény: (1202) European Tv Media Ltd., 2008-12-19 00:03:00]
Köszönöm a részletes választ. Teljesen igazad van, ezt jómagam is tudom. Nincs is ezzel semmi baj. A gond ott van, hogy adott egy nyilvánosságra hozott adatbázis, amiből mind a kereskedők, mind a lakosság elvileg tájékozódna. Azonban a kis teljesítmény miatt nincs akkora lefedetség, mint amit az adatbázis mutat.
Azt pedig nem tudom megérteni, ha ez a kisebb teljesítményű sugárzás elkerülhetetlen, akkor miért nem lehet addig az ennek megfelelő adatokat kommunikálni?
Én is voltam ilyen előadáson, még az indulás elött, és ott valahogy elfelejtették ezt megemlíteni. Miért csak akkor kell beszélni a problémákról, ha már nyilvánvalóak, és rákényszerül az ember, hogy elismerje?
Itt is kellene hogy legyen elvileg külön információs rendszer ha jóltudom. Elvileg az AH-nak kellene fenntartani. Egyébként a kereskedőknek van ilyen, csak mivel nincs semmilyen támogatás mögötte, ezért nyilván nem tudnak megjelenni óriásplakáton és hasonló helyeken.
Ami pedig a kerekedelem színvonalát illeti. Sajnos nagyrészt igazad van, de én mégiscsak azt mondom, hogy ha egy lop, csal, hazudik, azért még a többi lehet becsületes.
Ha a fogyasztóvédelem csinálná a dolgát, akkor az az egy sem lenne.
Szia Sanyi!
Bocs, hogy csak most válaszolok, de nagyon be voltam havazva.
Valóban rosszul látod, mert a DVB-T-t, úgy ahogy a többi műsorszóró szolgálatot nem az adóállomáshoz közel lakók számára, hanem egy nagyobb terület ellátására tervezik. Az adóantennát és az adóberendezés teljesítményét a más adók miatti korlátozások figyelembe vételével úgy méretezik, hogy az ellátandó terület határán még legyen meg a vevők hibátlan működéséhez szükséges térerősség, ami a vevőantenna után elég jelet ad a készüléknek. A rádióhullámok terjedésének fizikai alapja következtében ez a jel az adóállomáshoz közeledve növekszik, ezért itt már egyre kisebb antenna is elég. Hogy egy régi példára hivatkozzam, több évtizede nagy antennát tettünk a tetőre Budapesten, hogy az osztrák URH adást venni tudjuk, a „sógoroknak” pedig elég volt a táskarádió botantennája.
Azt kérdezed, hogy mit jelent az, hogy az adóhoz közel? Talán úgy kellett volna írnom, hogy közelebb. Míg az ellátott terület határán pl. egy, un. nagy lepkeantennát kell a tetőre tenni, addig néhányszor 10 km-rel közelebb már elég egy kis lepke és az erkélyre szerelve. Természetesen minden nagyon függ az adóteljesítménytől, amiről Budapest vonatkozásában egyre gyakrabban halljuk, hogy az tört része a végleges értéknek. Tegnapelőtt hallottam egy jól tájékozott szakembertől, nyilvános előadáson, hogy az jelenleg a végleges értéknek mintegy tizede. Az ellátottsági adatbázis, amit az AH ma működtet, minden bizonnyal változni fog a mérési eredmények birtokában. Valóban úgy, ahogy az pl. USA-ban és Németországban is szokásos, megadva az adott helyen szükséges antenna kategóriáját: szobaantenna vagy tetőantenna.
Nem tudom elfelejteni, hogy a tájékoztatásban alapvető szerepe van a kereskedőknek, hiszen alig hihető, hogy a közönség egy tájékoztató füzetben minden kérdésére választ talál. A szakkereskedő az, akinek a hivatalos (AH) tájékoztatás birtokában és a helyi körülmények ismeretében a jó válaszokat meg adnia. A matricára azért van szükség, mert a kereskedelem színvonala olyan, amilyen: azt is értékesítik egyesek, amik aztán csak gyenge minőséggel használhatók. Külföldön külön információs csatornájuk van a szakkereskedőknek, és azt bizonyára felhasználják a vásárlók tájékoztatására. Ami a kereskedők felkészültségét illeti: Nem tudom elfelejteni, hogy novemberben, amikor körülnéztem az egyik nagy szakáruházban, hogy van-e DVB-T-re alkalmas vevőkészülék, az eladó azt a felvilágosítást adta, hogy azért nincs, mert még nem döntötték el, hogy milyen rendszer lesz.
üdv
pentoda
Érdekes:
A mindig tv honlapon a következő információ szerepel:
Az ATV és Hír TV a kínálatban kódolt formában jelent meg, a csatornák vételének módjáról a www.terraplusz.hu oldalon érhető el további tájékoztatás.
Az adott oldalon azt írják, hogy a honlap fejlesztés alatt.
A matrica a felhasználóknak van nem a kereskedőknek.
Tegnap voltam a mediamarktban és minden egyes tv-re amiben volt dvb-t rá van ragasztva egy szöveges matrica hogy alkalmas, vagy csak külön vevővel alkalmas. a jobb felső sarkokra ragasztották hátulra.
A Westendben az egyik 47"-s tv-n a duna HD ment ... hát, nem a legjobb reklám, a logó és alul az insert szép volt de a kép nagyon zajos (artifacts), és kb. úgy 5 másodpercenként megakadt, elmosódott majd rendbejött. Ilyenkor a logó és az inzert felirat alul is eltorzult. Valami néni énekelt amúgy. Minden bizonnyal a beépített dvb-t vevő küzdött a dekódolással.
Szia!
Azért a dolog nem ennyire egyszerű.
Nem mindegy ugyanis, hogy mi van az egyik és mi a másik hamburgerben.
Továbbá az is fontos, hogy ne feküdje meg a gyomrunkat.
És az ára... meg a kedves kiszolgálás...
Műholdbaráti üdvözlettel: Amatőr61
[előzmény: (1202) European Tv Media Ltd., 2008-12-19 00:03:00]