Egy másik topicban azt írják, hogy az m1HD nézhető a UPC, a T-Home, HelloHD és - ami a legmeglepőbb a számomra -, az Antenna Digital hálózatán! Ha ez igaz, akkor kinek érdeke még, hogy az MTV HD műsorai megjelenjenek a DVB-T platformon? És ezek a szolgáltatók optikai kábelen kapják a jelet a Szabadság térről? Azt kiépíteni, mibe került?
Jó lenne, ha erre mindenképp reagálna vigosz és part_wish is!!!!!
Saját magamat még szeretném kiegészíteni azzal, hogy a 4:3-as tévéken megjelenő HD jelünk is önmagában gyászkeretes, ha 4:3-as adás megy rajta (mert az STB alapból 16:9-nek "hiszi" a képet és még rátesz felül-alul némi feketét, de a 16:9-ben megjelenő 4:3-as kép két szélén már ott van egy-egy fekete sáv).
Ahhoz, hogy a 4:3-as tévéken a 4:3-as kép még a HD adásból is korrekten képződjön le, nekünk is sugároznunk kell a set top boxok felé egy kapcsolójelet, ami megmondja a beltérinek, hogy nyugodtan levághatja a fekete sávokat és létrehozhatja a 4:3-as képet. Idén már ezt nem tudjuk megoldani, de remélhetőleg hamarosan tesztelhetjük.
"ráadásul mint láttuk inadekvát (O1 csatorna sugárzáa) tételek alapján"
Engem is meglep az O1 és hogy még mindig fizetjük, de gondolom, hogy ez egy szolgáltatás, amit az AH-tól megrendeltek. Az AH részéről meg fura lenne, ha azt mondaná, hogy "bocs, nem sugározzuk, mert nem etikus".
Ha én megrendelek egy prémiumcsatornát a helyi kábelszolgáltatótól, milyen lenne, ha azt mondanák: "maga két gyerek apja és ilyenekre költi a család pénzét? inkább menjenek vidámparkba a skacokkal. magának ezt a szolgáltatást nem adhatjuk".
"Ki van rakva egy lcd tv, amin a Duna nem megy teljes képernyővel"
Ennél a pontnál megszólítva érzem magunkat (mármint Dunásokat). Bár nem voltam a Sugárban mostanában, de gondolom, hogy azért nem megy teljes képernyőn a Duna, mert a műsorok nagy részében nem tudjuk abban adni és ez nem az AH problémája.
A gyászkeret problémájáról már "vigosz" (MTV) is sokat írt és én is. Röviden összefoglalva: a műsorok többsége 4:3-as oldalaránnyal készül, ill. ilyen kópiákat kapunk. 16:9-be csak úgy tudjuk vágás nélkül átalakítani, ha balról-jobbról fekete sávokkal egészítjük ki a képet. Amikor az anyag nem csak egyszerűen 4:3-as, de szélesvásznú is, akkor balról, jobbról, felülről és alulról is fekete sáv látható a 16:9-es képen. Belenagyítani csak az arra alkalmas minőgésű és valóban 16:9-es oldalaránnyal gyártott műsorokba tudunk, hogy - bár csak SD minőségben - de kitöltsék a teljes képernyőt.
Természetesen a megoldás az, hogy 16:9-es SD, ill. HD kópiákat kérünk a beszállítóktól és a műsorgyártóktól. Sajnos ez nem megy egyik napról a másikra. Másfél évtizede jól begyakorolt munkafolyamatokat kell átalakítani sok szereplővel... Ehhez rém sok türelem kell.
Szóval: Mivel az alább említett tételeket a költségvetés finanszírozza, az AH jelentős bevételre tesz szert ebből, ráadásul mint láttuk inadekvát (O1 csatorna sugárzáa) tételek alapján, így szerintem indolkolt lenne felülvizsgálni az AH által a költségvetésből finanszírozott szolgáltatásokat, mint az M1 országos sugárzása.
Rengeteg átjátszó adó üzemel országszerte, többségük nem több, mint 1000 (másként kevesebb, mint 400 háztartás) lakosságú települések számára viszi el az üzenetet.
HJa a jelenlegi műholdas szolgáltatók (DIGI, UPC, T-Home ) csinálnák és a költségvetés támogatnás, akkor többszázmilliós megtakarítás keletkezhetne az állami költségvetés számára.
Önöket nagy bevétel kiesés valószínűleg azért sem érné, mivel a telephelyeik többnyire olyan helyeken vannak, ahol ma már senki sem képes tornyot építeni, így azok jól értékesíthetők lennének (vagy ??) a mobilszolgáltatók számára is.
Ebben az esetben Önök jelentősen csökkenthetnék az üzemeltetési költségeiket, még a digitális sugárzást is sokkal kedvezőbb feltételek mellett tudnák biztosítani.
"ügyfél = szerződéses viszonyban van a szolgáltatóval. ilyen az AH és Ön között nincsen tudomásom szerint. a megvásárolt vevőberendezéséért kapott számlát. azt sem az AH-tól kapta, tudomásom szerint."
Látod?
Nemlátod?
Nalátod:
"ügyfél = szerződéses viszonyban van a szolgáltatóval. ilyen az AH és Ön között nincsen tudomásom szerint. a megvásárolt vevőberendezéséért kapott számlát. azt sem az AH-tól kapta, tudomásom szerint."
a mai nap fénypontja volt az utolsó mondata, ezt köszönöm. a felette levőkkel most nem szállnék vitába, tételesen végigmehetnénk rajta, de nem látom értelmét. az a mondat, hogy kiváló a minőség, ha bejön az adás, ad nekem reményt arra, hogy érdemes ezt csinálni. jóéjszakát.
Valóban működik a telefonos ügyfélszolgálat, ám nem tudnak semmit.
Semmilyen konkrét technikai kérdésre nem tudnak válaszolni. Azt sem tudták megmondani nov.30-án vasárnap este, hogy másnap mikor indul a digitális sugárzás.
Nem tudták 3-án, hogy a Hír Tv és az ATV aláírta a szerződést, nem tudják, hogy mennyibe kerül a kódkártya, és nem tudják, hol lehet valószínűleg fogni szobaantennával az adásokat.
Ügyfélszolgálat: Dec.1-je előtt biztosan nem volt ott 1db plusz ember sem. Ki van rakva egy lcd tv, amin a Duna nem megy teljes képernyővel, és nem működik rendesen az EPG.
Ők sem tudnak semmit, csak annyit, amennyi a honlapon van, néha annál is kevesebbet.
Honlap: valóban viszonylag friss, főleg a GYIK, de az is szélsőséges. Van, hogy konkrét szakszerű válasz van odaírva egy kérdésre,ám van olyan is, hogy egy semmit mondó általános mondat a válasz.
Ellentmondásokat tartalmaz.
A címlapon ott szerepel a Hír tv és az ATV-ről szóló hír, a csatornáknál, meg az van odaírva, hogy az AH-nak csak a Dunával van aláírt szerződése. Amikor dec.3-án aláírták az ATV-vel és a Hír Tv-vel is a szerződést.
Amit a két csatorna, már délelőtt közölt, míg az AH csak este.
Az ügyfélszolgálaton, nov 27-én csütörtökön azt mondták, hogy ők is örülnének, ha jönnének munkatársak, mert ők sem tudnak semmit.
Amit nagyon nagy problémának látok:
Nincs egy olyan elérhetőség sem, ahol pontos, és konkrét műszaki kérdésre válaszolni tudnának.
Ilyenre sem az ügyfélszolgálaton, sem a telefonszámonon nem tudnak válaszolni.
Minden szolgáltatónak van technikai ügyfélszolgálata, ahol technikai kérdéseket lehet fel tenni, szinte éjjel nappal.
És egy pozitívum:
Ugyan nagyon nehezen elérhető a szolgáltatás, még tetőantennával is, de ha már sikerült elérni, akkor a képminőség egészen kiváló. Össze sem lehet hasonlítani az analóg adással, de szerintem még sok más szolgáltatóval sem.
mikor kifogy már az újabb érvekből, akkor előkap a kalapból egy újabb, teljességgel irreleváns témát. az MTV HD stúdióinak kiépítését az AH végezné? lemaradtam valamiről?
ügyfél = szerződéses viszonyban van a szolgáltatóval. ilyen az AH és Ön között nincsen tudomásom szerint. a megvásárolt vevőberendezéséért kapott számlát. azt sem az AH-tól kapta, tudomásom szerint.
ettől függetlenül, mint már írtam, elemi érdekünk, hogy elégedettek legyenek a nézők a műsorszóróval, és azon dolgozunk, hogy a problémák száma csökkenjen.
András. Ha a lefedettségi adatbázis vétel előrejelzési számításokon alapul, akkor hogyan ellenőrizhető, hogy az AH a szerződésnek megfelelő szolgáltatást nyújt. Gondolom van mérés részetekről is és az NHH részéről is és mégis vannak vételi problémák, de az AH szerződés szerint teljesít. Ez ellentmondásnak tűnik.
Önök meglehetősen nagy arccal próbáltak elérni eredményeket.
No az eredmeények itt vannak:
1. Nagyon sikwres DVB-T launch
2. Még sikeresenn DVB-H lauch
3. DAB (digit rádió) hasít!!!!!)
Mi volt még:
ja mi a fenének sugározák az M1-et az O1 csatornán évi n+sol milláért? Senki sem nézi.
Például abbólk a felesleges kiadásból sok sokkal hasznosabb projekt is finanszírozható lenne.
PL:
- magyar TV HD stúdiúk kiépítése .... stb
"A vétel-előrejelzési számítások hullámterjedési modelleken alapuló, statisztikai becslések, nem vehetik figyelembe a helyi adottságokat (pl. fák, épületek árnyékoló hatása, terepviszonyok). Az elméleti számítások adott vevőantennát (10 méteres magasságot, irányítottságot, megfelelő nyereséget) feltételeznek. Ha a jelzett területen belül még sincs megfelelő vétel (a becslés bizonytalanságából adódóan), magasabbra elhelyezett antennával és/vagy aktív (erősítős) antenna használatával érdemes a vételi lehetőséget kipróbálni."
azt hittem, hogy ez egy fórum, ahol írhatok lendületből. ha nem, akkor nem fogok írni valóban, és inkább megyek a gyerekemnek mesélni.
ez szerintem a MinDig TV témájú topik, legyen szíves a számomra kissé zavarosnak tűnő kérdéseit a hivatalos fórumokon feltenni. például írhat levelet, mailt az ügyfélszolgálatunknak, ha valami kérdése, panasza lenne az AH szolgáltatásaival kapcsolatban.
"A rendszerváltás után (amióta többé-kevésbé piacgazdaság van) a saját bőrömön is, illetve máshol is egyre inkább tapasztalom, hogy "az eredményt számít (azt fizetik) és nem az erőfeszítés"
"
Kedves András!
Érthetőbben:
anno az izzadságért fizettek. Tehát a cspelei olvasztár többet keresett, mint egy értelmiségi és vita esetén mindig neki volt igaza. Az izzadságszagot fitették meg., jól.
Szeretném Önt és gazdáit arról informálni,, hogy az elmúlt néhány év tapasztalati alapján ez már nem így van, mi azt hsszük.
Azt nem tudhatom, hogy ez nem változik e meg a közeljövőben és az Ön hozzászólásai talán ezt vetítik elő.
Szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy a TV és Rádió társaságok az Önök ÜGYFELEI, mi átlag fazonok akik az Önök által üzemeltetett adóberendezések jeleit vesszük az általunk MEGVÁSÁROLT vevőberendezésekkel az Önök ügyfeleli vagyunk.
Ügyfél: fizet a szolgáltatásért. A TV/Rádió a szerződés szerint, mi pedig az adónkból.
Tehát, mindenki aki fizet, elvárásokat fogalmaz meg:
1. Az állami TV ... ezt nem fejtem ki, bonyolult
2. Kerskedelmi TV/Rádió: fizet a szerződés szerinti szolgáltatásért
3. Adófizető: csak lesi, hogy milyen nagy arca van az AH néven bejegyzett szolgáltatónak. (ezt a kereskedelmi TV/Rádiók is így érezhetik, sőt még a közszolgálatiak is)
ezt a fizető fogyasztó kérdést tisztáztuk szerintem, és csak azt tudom mondani, hogy azon dolgozunk, hogy minél kevesebb elégedetlen néző/nem-néző legyen a digitális földi szolgáltatással kapcsolatban.
a kormányzati ígéretekkel meg engedje meg, hogy ne foglalkozzak.