Masodszor pedig egy kerdes: hasonlo meretu, valamilyen jobb csapagyazassal ellatott ventit tudnátok ajánlani? Ez a sima laptop hutobol kibelezett kb. 1-2 honap utan kezd kicsit hangos lenni, most cseppentettem a tengelyere egy kis olajat, elhallgatott (muszaj volt, nincs masik ventim itthon, megy amig megy.). Valami speci csapagyas ami mehet ejjel-nappal? Milyet keressek?
Az 500-as kikapcsolásához nem tudok hozzászólni, mert nekem 800 van, annál fekete a képernyő stand by-ban.
Állítsd be a cccam-ot, utána pedig indítsd újra a boxot, így megjegyzi áramtalanítás után is, hogy a cccam-al kell indulnia.
Áramtalanítás után, ha visszakapcsolod, akkor egyből bekapcsolt állapotod lesz, zöld leddel. Ezt talán menüben be lehet állítani, hogy hogyan viselkedjen a box ilyen esetben de ebben nem vagyok biztos.
DM500s-nél természetes dolog az, hogy standby-ban is ott a logo a tv-n, megy ki a videójel, mintha ki se lenne kapcsolva? Olyat csinál még, hogy cccam-os tv-zés után ha áramtalanítva van a készülék, akkor nem marad meg a beállítás, és common interface ad alapból és nem standby az állapot, hanem máris működik, zöld a led?
Ezekbe a picinyke motorokba szinter-bronz csapágyakat raknak, amiket beszerelés előtt vákumban szívatnak tele olajjal. Bronz- grafit porból sajtolják, kb 40% üreg képződik benne.
Ezért tűnik úgy, hogy:
"( a gyártó teljesen szárazon rakja össze, pedig sikló csapágy)"
Amikor már az összes olaj kijön az üregekből, akkor kezd csikorogni.
Célszerű olajjal kezelni, mert szerencsés esetben a kapilláris hatás miatt újra beissza, és sokáig fog jól működni.
Akkor nincs szerencsénk, ha már túl nagy lett a furat, mire bekennénk, vagy ha a gyár spéci olajat használt, amivel a miénk túrót képez, és ez elzárja a pórusokat.
Régebben a Tesla használt ilyeneket, az első olajcsepptűl beragadtak a magnómotorok.
Ez manapság ritkaság, a műszerolaj jól be szokott válni, ha ügyesen adagoljuk.
Szevasz!
Ezek a csapágyak úgynevezett szinter csapágyak.
Mikroméretű gömbformájú elemekből, préseléssel, zsugortechnológiával készül, rések, járatok maradnak benne.
Kenőanyagfeltöltés: vákuumkamrában meleg olajba /kenőanyagba/ merítik/, vákuumot megszüntetik, olaj beszívódik.
Elindulás után tengely megmelegszik, a táguló levegő szorítja kifelé az olajat, ken. Leállítva lehűl, visszahúzódik, ezért látod száraznak. Persze idővel elfogy.
Ha már "olajozni" akarod, melegítsd fel, tegyél rá műszerolajat, hagyd kíhűlni.
Valamivel többet tettél a szimpla megkenésnél.
Üdv: StMiklos
a multibootot ugyan úgy kell feltenni mint egy enigma1 es dreamboxnál? vagyis simán flashwizard-al?
Mivel nagyon nem akarja engedni a tunerbeállításokat megváltoztatni, kénytelen vagyok lecserélni vagy mellé feltenni másik imaget.
"Már lejártlemez de ennyiért hogy tudnak beletenni egy 300 Ft -os ventit? ez valahol minősíti a többi felhasznált anyag minőségét is!"
Lehet ebben is igazad van, de az eredetiben (dupla árért) még ilyen 300ft-os venti sincs, irta korábban egy fórumozó társunk hogy a box fedelét levette, mert azzal együtt állandóan lefagyott neki.
Úgy értettem hogy amit csapágyazásnak neveztek valójában egy furat amiben bennevan a lapát tengelye ezt ha alulról megkened hiába teszed vissza a takaró "lemezt" (ragasztós lapot) a hőhatására elkezd párologni persze felfelé,és a motor electronikáját is megmarhatja,és mivel a lapátok mégszét is verhetik akár ebből a tuner is kaphat,vagy bármi.Én vennék bele valami jobb ventit. Rack venti zsírzás, mennyi a rack ára? és a Boxodé?
Már lejártlemez de ennyiért hogy tudnak beletenni egy 300 Ft -os ventit? ez valahol minősíti a többi felhasznált anyag minőségét is!
ma megjött végre a box.
vám nem volt rá csak áfa, így 13566 jött még rá. nem szórakoztam, a teljes összegről kértem a számlát és az átutalásról is megmutattam a visszaigazolást.
végül: 53204+13566=66770ft volt a vége
5.0-ás gemini van rajta.
Egy kérdés: a műholdkonfigurációnál hogyan lehet elmenteni a beállítást?
Sima kilépésnél nix ilyen kérdés, csak hogy tényleg kilépek e mentés nélkül.
A színes gombokra nem reagál, az okéra meg bezöldül és újraindul.
De az enyém ha kicsavarom a csavart és csak úgy rajta van a procin akkor megse szolal,de ha oda csavarozom akkor lehet hallani,nem fekszik fel rendesen vagy ferde lehet?
Üdv4
Kifejtenéd bővebbem?
A venti "csapágyház" méretéből adódóan a kenőanyag mennyisége kb 3-4 gombostü fejnyi, és elvileg zárt. Mivel alul helyezkedik el, ha ki is kerül a kenőanyag belőle maximum a hütőbordára megy rá, igy nem értem az elektrónika károsodást? külömben néhány mobile rackben lévő (legendásan gyenge minőségü) ventit kezeltem már hasonló módon, és azóta is müködnek.
Ezért választottam én a Shell hőálló zsirt mert elméletileg a viszkozitása 90 fokC-ig konstans, remélem nem lesz vele gond. Volt korábban teflon pasztám is de azt nem találtam meg, az lett volna az igazi, azzal a korábban kezelt ventilátorok 4-5 évig simán üzemeltek gond nélkül.
Üdv mindenkinek, szép napot!
Korábban többen panaszkodtak, hogy a Dm800Hd clone gyári ventillátora zajos. Hát egy hónap elteltével nálam is kezdett zavaró lenni a hangja. Ki vettem a ventit, szerencsémre 1 csavarral van rögzitve a bordán, igy a tunert nem kellett kivenni. A venti alján levő feliratozott fóliát (ez takarja a csapágyazást) óvatosan lehúztam.( a gyártó teljesen szárazon rakja össze, pedig sikló csapágy) Kihegyezett gyufaszál segitségével beletömtem egy pici hőálló csapágyzsirt, majd kb fél órát járattam "fejreállitva" hogy a tengely bevigye mindenhova a kenőanyagot. A fólát visszaragasztottam, és a venti ment vissza a helyére. Remélem hogy nem kiabálom el, de a készülék egy nap elteltével most teljesen zajtalan, új korában is volt egy kicsi hangja. Gondolom egy kis barkácsolás senkinek sem okoz gondot, sok sikert!