OFF TOPIC (üzenet: 67593, Sat) |
|
|
|
 egedi

Tagság: 2004-05-18 12:10:25 Tagszám: #10527 Hozzászólások: 4054 |
40218. Elküldve: 2015-12-16 09:24:38, OFF TOPIC
|
[28076.] |
Szerintem előbb ellenőrizni a kell l a mért 14.7V valóban annyi-e. Egy olcsóbb multiméter 1-2% pontosságú így lehet egyébként a valós 14,4 V.
Nincs ott egy F Astra a faluba ami nem szenved ettől a problémától arra nem lehetne rámérni?
Bontó bontó persze lehet, de semmi garancia nincs az jó lesz-e
|
| [válaszok erre: #40219] |
[előzmény: (40214) Barczik L, 2015-12-15 17:59:46] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
40217. Elküldve: 2015-12-16 08:04:01, OFF TOPIC
|
[28077.] |
Nem tud valaki véletlenül egy jó Siemens mosó/mosogatógép szerelőt a Dunakanyar környékén?
(Srám András kilőve)
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 öCSIszan

Tagság: 2006-12-07 22:14:12 Tagszám: #38276 Hozzászólások: 3061 |
40216. Elküldve: 2015-12-16 00:36:55, OFF TOPIC
|
[28078.] |
Sikerült!!!!
Trialboot egy notin: FreeDOS , Windows 10 Home 64 bit , Linux Mint 64 bit Rosa Cinnamon
Legacy BIOS , MBR , 125 Gigás SSD
Hozzávalók: FreeDOS telepítő CD , Win 10 telepítő DVD , Linux telepítő pendrájv
Menete:
Linux GParted segítségével az SSD-re egy DOS-os partíciós tábla telepítése, majd az SSD elejére egy Primary (én 8 Gigabájtost csináltam) FAT32-es partíció létrehozása , majd rajta a BOOT flag és az LBA flag elhelyezése. Mentés után kiszállás, gép leállítása.
A FreeDOS telepítő CD bebootolása . Nem FDISKelünk, hogy az alignálás rendben maradjon ! (Talán nem is formattáltam). Telepítjük a C:-re a FreeDOS-t. A végén nem nyúlkálunk semmihez , megvárjuk, míg újraindul a DOS. Leállítjuk.
Linux GParted-del 500 megabájtos NTFS Primary és a Windowsnak a Primary NTFS partíció létrehozása a FreeDOS mögé. BOOT flag átpakolása az 500 megás partícióra. Gép leáll.
Windows 10 telepítő indítása. Megformáztatjuk vele az utóbbi két partíciót. A hypertext csíkot a windowsnak szánt legutóbbi partícióra tesszük és hadd menjen a telepítés. Amikor a windows újraindult ,már láthatjuk D: -ként a FreeDOS partíciónkat is. Gép leáll.
Linux telepítő indítása és a maradék helyre a valami más opciót választva extendedbe logikaiba megy a / Ext4 és a 3 gigás swap partíció. A grub a /dev/sda -ba kerül. És Győztünk. Újraindítva a Grubos Bootmenüből indítható mindhárom rendszer. Tiszta Win98, avagy Milleneum érzés !!!!
Üdv ... CsI
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 ITI

Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6904 |
40215. Elküldve: 2015-12-15 18:23:54, OFF TOPIC
|
[28079.] |
Azért kérdezel mert nem vagy biztos Magadban. Ez természetes. Aki segíteni akar az meg válaszol hogy elkerüld a csapdákat. A generátort bizonyára ismered a kocsidban, ha nem, akkor arról biztosan felismered hogy ékszíjjal meghajtott, ventilátorral hűtött készülék, amihez egy vastag és egy vékony vezeték csatlakozik. Fesz szabályzót külön ne keress, mert az a generátor szerves része. Ezért írtam hogy csak kompletten lehet cserélni. A talált donor generátora ha még megvan sürgősen vedd meg, mert az új méreg drága.
|
| |
[előzmény: (40214) Barczik L, 2015-12-15 17:59:46] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Barczik L

Tagság: 2009-04-28 12:44:01 Tagszám: #73340 Hozzászólások: 10562 |
40214. Elküldve: 2015-12-15 17:59:46, OFF TOPIC
|
[28080.] |
Az akkuban biztos voltam hogy cserés. Teszek egy próbát a garival, mert csak 6 hónapos................ /nem leszek rá büszke ha bejön/
Persze éppen ez az az ok amiért "tollat" ragadtam mert nem akarom hogy az ólom újrahasznosítók rajtam gazdagodjanak meg.
Tennem kell valamit mielőtt az új belekerül a kocsiba.
A fesszabályzót nem találtam sehol a kocsiban. Vagy ami arra hajazna.
Most az amit írtál magyarázat lehet az okára.
Találtam donor autót hirdetésben nem túl messze tőlem ami jó, csak hát nem akartam mindent megvenni belőle amiből drót lóg ki.
Amiko Alien 2+ /Spark/ - Toroidal wave frontier D90- 1W>21E<45E 13LNB + 90-es a Digipower forgatón -Direktegy+DIGI kábel.
|
| [válaszok erre: #40215 #40218] |
[előzmény: (40211) ITI, 2015-12-15 17:33:22] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 ITI

Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6904 |
40213. Elküldve: 2015-12-15 17:50:42, OFF TOPIC
|
[28081.] |
Jól látod a problémát, sajnos ez általános szinte minden gyártónál, főleg mióta már nem Ők gyártják, csak a nevüket adják hozzá. A Perion nem "nagy" cég, csak minőséggel lehet betörni a piacra, ha 2 év helyett 4-et kibír, már nyerő lehet a mai világban.
|
| |
[előzmény: (40212) Leíratkozott felhasználó, 2015-12-15 17:38:40] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Leíratkozott felhasználó |
40212. Elküldve: 2015-12-15 17:38:40, OFF TOPIC
|
[28082.] |
Régen a Bosh Silverek elég sokáig bírták, volt ami már 8 éves volt és még mindig működtette a kapunyitó motort.
Egy ideje Periont használunk (az akkus tanácsára), úgy 4 éve kb, de az utóbbi 1-2 évben mintha azok is lejjebb adtak volna a színvonalból.
|
| [válaszok erre: #40213] |
[előzmény: (40208) ITI, 2015-12-15 16:23:59] |
|
|
|
 ITI

Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6904 |
40211. Elküldve: 2015-12-15 17:33:22, OFF TOPIC
|
[28083.] |
Szeretnélek Téged a megoldásban segíteni. Nem szerelő kell elsősorban, hanem egy másik generátor. Mivel a fesz szabályozó a generátorral egybe van építve, komplett kell cserélni. Bontóban 10-15-ért be lehet szerezni, kicsi a valószínűsége hogy ugyanilyen hibája legyen, max csapágyat kell cserélni. Én sok ilyent javítottam, tapasztalatból mondom. A baj csak az, hogy sajnos akksit is kell cserélni, ha az már tönkrement.
|
| [válaszok erre: #40214] |
[előzmény: (40210) Barczik L, 2015-12-15 16:32:06] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Barczik L

Tagság: 2009-04-28 12:44:01 Tagszám: #73340 Hozzászólások: 10562 |
40210. Elküldve: 2015-12-15 16:32:06, OFF TOPIC
|
[28084.] |
Köszönöm a hsz-eket!
Röviden az akku kapacitása hamar lecsökken tönkremegy és a kis áramfelvétel is lemeríti 1-2 nap alatt. /riasztó, centralzár, a 4 ablakemelő lekötése mellett is. Ez egy egybeépített egyedi rendszer a kocsimban/
A 14.7 V-os töltés /minden fordulatnál/ sok neki!
Igazából nem vagyok/voltam tisztában ezekkel az adatokkal. Csak találnom kell most már egy olyan szerelőt is aki ezzel egyet ért és érdemben is foglalkozik vele. /Még ebben az évben/
Köszi mindenkinek!
Amiko Alien 2+ /Spark/ - Toroidal wave frontier D90- 1W>21E<45E 13LNB + 90-es a Digipower forgatón -Direktegy+DIGI kábel.
|
| [válaszok erre: #40211] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 sanca2

Tagság: 2007-07-03 18:20:45 Tagszám: #46676 Hozzászólások: 16092 |
40209. Elküldve: 2015-12-15 16:25:03, OFF TOPIC
|
[28085.] |
Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátor pezsegni kezd.
A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az az akkumulátor, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni" ) hagyjuk.
|
| |
[előzmény: (40203) Barczik L, 2015-12-15 15:14:11] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 ITI

Tagság: 2010-03-14 06:42:20 Tagszám: #83228 Hozzászólások: 6904 |
40208. Elküldve: 2015-12-15 16:23:59, OFF TOPIC
|
[28086.] |
Azt hiszem ráhibáztál!
Idézet:
" Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie.
Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátor pezsegni kezd.
A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az az akkumulátor, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni" ) hagyjuk."
Pár éve vettem elég drágán egy Bosch akksit (24000 volt), nem bírt ki 2 évet, atán vettem akciósan egy névtelent 11-ért, már több mint 2 éve működik hibátlanul. Hát, így jártam.
|
| [válaszok erre: #40212] |
[előzmény: (40203) Barczik L, 2015-12-15 15:14:11] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 egedi

Tagság: 2004-05-18 12:10:25 Tagszám: #10527 Hozzászólások: 4054 |
40207. Elküldve: 2015-12-15 15:41:32, OFF TOPIC
|
[28087.] |
Pl. Nekem van egy majdnem új Dacia Dusterem.
Egyszer csak töltenem kellet az akkuját három naponként. Elvittem garanciába az lett a konklúzió helytelen nem reteszelni a központi zárat az egyébként zárt garázsban álló autón, mert lezárva csak 0,7V szivárog el, míg csak becsukott ajtóknál 1.8V amit már megérez az önindító is
|
| |
[előzmény: (40203) Barczik L, 2015-12-15 15:14:11] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Gilszkilabor

Tagság: 2013-12-02 17:53:27 Tagszám: #129146 Hozzászólások: 1025 |
40206. Elküldve: 2015-12-15 15:41:14, OFF TOPIC
|
[28088.] |
Mérd meg, lekapcsolt gyújtás mellett mekkora az autó áramfelvétele. Ebből és az akku kapacitásából kiszámolhatod, mennyi az az idő, mikorra jó eséllyel lemerül. Az áramfelvétel mérését a multiméter üvegcsöves biztosítékának érdekében így csináld:
- Sarut levenni az akkuról.
- Műszer egyik zsinórját fixen rákötni a sarura.
- Sarut egyik kézzel hozzányomni az akku pólusához.
- Műszer másik zsinórját másik kézzel hozzányomni az akku pólusához.
- Sarut elhúzni az akkupólustól.
- Multimétert lesni...
A 14,7 V pedig tényleg magas, az akku károsodhat. Nekem anno a Skodám töltése 14 V alatti volt, szétszedtem a feszültségszabályzót (azt még szét lehetett) és dióda cserével emeltem néhány tized V-ot a téli hidegindítás érdekében.
AMIKO ALIEN 2+ tripla tuner, STRONG SG2100, kommersz LNB és 70 cm-es offset tükör.
|
| |
[előzmény: (40203) Barczik L, 2015-12-15 15:14:11] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 turulbird

Tagság: 2006-09-02 01:40:04 Tagszám: #34431 Hozzászólások: 832 |
40205. Elküldve: 2015-12-15 15:31:33, OFF TOPIC
|
[28089.] |
Egyértelműen van valami zárlat az elektromos rendszerben is.
Az Opelt nem ismerem, de 12 V-os autónál a 14,4 V az szabvány, efelett az akksi fellforr, a lemezek elhajolhatnak, zárlatosak lesznek, legrosszabb esetben fel is robbanhat.
Ideje másik szerelőt keresni!
|
| |
[előzmény: (40201) Barczik L, 2015-12-15 14:52:10] |
|
Törzstag
|
|
 sanca2

Tagság: 2007-07-03 18:20:45 Tagszám: #46676 Hozzászólások: 16092 |
40204. Elküldve: 2015-12-15 15:28:10, OFF TOPIC
|
[28090.] |
Ha a töltőfeszültség eléri a 14.4 voltot, esetleg meg is haladja, fokozott buborékképződés lép fel. Ez károsítja a cellákat, tehát kapacitásvesztést eredményez.
|
| |
[előzmény: (40203) Barczik L, 2015-12-15 15:14:11] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Barczik L

Tagság: 2009-04-28 12:44:01 Tagszám: #73340 Hozzászólások: 10562 |
40203. Elküldve: 2015-12-15 15:14:11, OFF TOPIC
|
[28091.] |
Ezt elismerem.
De ez a hiba vagy 10 évre nyúlik vissza. Aztán meg jókora újításokon esett át ez évben. Kicsit szeretném lefutni vele azt a Ft-ot.
Amiko Alien 2+ /Spark/ - Toroidal wave frontier D90- 1W>21E<45E 13LNB + 90-es a Digipower forgatón -Direktegy+DIGI kábel.
|
| [válaszok erre: #40204 #40206 #40207 #40208 #40209] |
[előzmény: (40202) egedi, 2015-12-15 15:08:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 egedi

Tagság: 2004-05-18 12:10:25 Tagszám: #10527 Hozzászólások: 4054 |
40202. Elküldve: 2015-12-15 15:08:43, OFF TOPIC
|
[28092.] |
Az a baj ezekkel a idősebb szerkezetekkel senki nem gondolta, hogy 20 évig lesznek használva. A csatlakozok korrodálnak, a vezetékek szigetelései vagy kiszárad vagy átnedvesedik. El kéne adni egy autóvillamossági szerelőnek és újat venni
|
| [válaszok erre: #40203] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Barczik L

Tagság: 2009-04-28 12:44:01 Tagszám: #73340 Hozzászólások: 10562 |
40201. Elküldve: 2015-12-15 14:52:10, OFF TOPIC
|
[28093.] |
A @-om is tele van már vele, mert ugye nem olcsó az akku és senki nem szeret nem megbízható autóval járni.
Testkábel cserélve lett közben /1-2 éve/ és amit tudtam átnéztem, takarítottam.
Riasztó, ajtózár és amit tudtam lekötöttem.
Némi fogyasztás akkor is maradt az autón de szerelő szerint az semmi. /Természetesen minden akkucsere előtt meglátogattam egyet-egyet./
Új aksinál nem is meríti le több nap alatt sem. De idővel 3-2 majd 1 nap után.
A korához képest gyenge az akku -mondta a szerelő az akkukra.
De csere után a sufniba rakva mind tartotta az áramot, nem merültek le.
Érdekes hogy mikor leveszem a sarut a kocsi felől egy kicsi izzóval nézve áram jön vissza. Mintha egy kondi adna vissza áramot mert az izzó pillanatra felvillan. De ha csak azonnal ráteszem az izzót a saru után. A vészvillogó biztijét ha kiveszem akkor nem.
/Ez természetes jelenség lehet?/
Sok hibát kizártam ami tőlem tellett így maradt az amikhez nem értek mint Pl.: Generátor és fesszabályozó.
A 14,7 voltos töltés ami engem is megragadott és ez is volt a fő kérdésem.
Akkor már csak azt nem tudom hogy a szerelők a jobb műszerrel, szakértelemmel miért mondják/ták hogy ez jó?!
1.4-es Opel Astra F
A gyújtó trafó alatt van valami lapos dolog.
Ha a sarut rárakom az akkura, abból nagyon halk zizzenés hallható. Biztosítékok egyenkénti kivételével is!
-Ez utóbbiakat csak a napokban figyeltem meg. Szerelő még nem látta és ebben az évben nem is akarják!
Amiko Alien 2+ /Spark/ - Toroidal wave frontier D90- 1W>21E<45E 13LNB + 90-es a Digipower forgatón -Direktegy+DIGI kábel.
|
| [válaszok erre: #40202 #40205] |
[előzmény: (40200) turulbird, 2015-12-15 13:40:12] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 turulbird

Tagság: 2006-09-02 01:40:04 Tagszám: #34431 Hozzászólások: 832 |
40200. Elküldve: 2015-12-15 13:40:12, OFF TOPIC
|
[28094.] |
Üdv!
Állandó 14,7 V az túltöltés, nem működik/rossz a feszültségszabályozó, ellenőrzés/csere vagy kontakthibás a generátor és a vezetékezés.
14,4 V a maximum! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2015-12-15 13:56:44]
|
| [válaszok erre: #40201] |
[előzmény: (40192) Barczik L, 2015-12-15 11:34:44] |
|
Törzstag
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
40199. Elküldve: 2015-12-15 13:27:59, OFF TOPIC
|
[28095.] |
Oké, viszont én akkor oxidációra szavazok. Azt írta, hogy 4-3-2-1 évente lett cserélve, ami romló tendencia.
Bár zárlatos nem csak vezeték lehet, hanem kapcsoló is, ami azt eredményezi, hogy egy fogyasztó folyamatosan megy.
Pl, persze ez biztos nem, mert látható jele van, ha a világításkapcsoló zárlatos lesz, és kikapcsolt állapotban is világítanak a lámpák. De lehet más, nem látott alkatrész is zárlatos, bár akkor azt valószínűleg ki tudták volna mérni.
De arra gondoltam, hogy a kp zár aktivál valamit, és abban a körben van egy fogyasztó, aminek pl a kapcsolása zárlatos, és 1 másodpercig kéne működnie, de a szoftver hiába kapcsolja le, a zárlatos kapcsoló miatt tovább működik.
De lehet, hogy az oxidációnak kéne utánanézni első körben.
|
| |
[előzmény: (40198) miki2002, 2015-12-15 13:16:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 miki2002

Tagság: 2008-12-28 02:09:48 Tagszám: #68134 Hozzászólások: 20668 |
40198. Elküldve: 2015-12-15 13:16:01, OFF TOPIC
|
[28096.] |
"És igen, zárlat is lehet. Vagy áthúzás."
Nem akarok vitát nyitni (ebből megint az lehet), de 12 V 40 Ah esetén nincs olyan vezeték az autóban a vastag akku kábelek kivételével, ami zárlat esetén ne égne el.
Áthúzás is lehet persze, 12 V esetén levegőben hány ezred mm is?
Legfeljebb szivárgó áramról beszélhetünk (mérték), vagy rosszul érintkező akkumulátor vagy generátor kábelről pl. oxidált test kábel kötés, de inkább vacak akkuról.
Üdv: miki2002
|
| [válaszok erre: #40199] |
[előzmény: (40197) fgabor87, 2015-12-15 13:07:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
40197. Elküldve: 2015-12-15 13:07:01, OFF TOPIC
|
[28097.] |
Nekem volt olyan savas akkum, aminek a tetején volt valami trutyi, és gyakorlatilag fél nap alatt lemerült. A trutyi letörlése óta semmi baja. A trutyi vezette az áramot, és összezárta a két pólust.
Nyilván itt nem lehet ez, mert cserélgetve volt az akksi, így a kocsi más részén lehet valami. És igen, zárlat is lehet. Vagy áthúzás.
|
| [válaszok erre: #40198] |
[előzmény: (40195) miki2002, 2015-12-15 12:56:58] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 miki2002

Tagság: 2008-12-28 02:09:48 Tagszám: #68134 Hozzászólások: 20668 |
40196. Elküldve: 2015-12-15 13:05:28, OFF TOPIC
|
[28098.] |
A víz is elpárologhat belőle, ha sokat volt tűző napon, főleg ha menet közben.
Általában a tetején valami matrica alatt vannak csavarok mint régen, ott után lehet tölteni desztvizzel.
Üdv: miki2002
|
| |
[előzmény: (40192) Barczik L, 2015-12-15 11:34:44] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 miki2002

Tagság: 2008-12-28 02:09:48 Tagszám: #68134 Hozzászólások: 20668 |
40195. Elküldve: 2015-12-15 12:56:58, OFF TOPIC
|
[28099.] |
Zárlat?
Üdv: miki2002
|
| [válaszok erre: #40197] |
[előzmény: (40194) fgabor87, 2015-12-15 12:51:14] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
40194. Elküldve: 2015-12-15 12:51:14, OFF TOPIC
|
[28100.] |
Az durva.
Mérést hogy csinálják? Nem lehet pl olyat kérni, hogy 24 órás mérés?
Megt gondolok itt olyanra, hogy pl kp zárban vagy riasztóban van valahol zárlat, és ha nyitott állapotban mérik, az nem derül ki.
Nagy hidegek sincsenek, hogy ilyen gyorsan önmerüljön. Érdekes.
Nekem van ismerősöm, akik rövid utakon használják a kocsit, de akksival nem volt gond nekik.
|
| [válaszok erre: #40195] |
[előzmény: (40192) Barczik L, 2015-12-15 11:34:44] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
OFF TOPIC (üzenet: 67593, Sat) |
|
|
SAT.HU Antenna Szakáruház
|