OFF TOPIC (üzenet: 67635, Sat) |
|
|
|
 Gabywap

Tagság: 2008-12-27 23:55:48 Tagszám: #68125 Hozzászólások: 9793 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 tibi1

Tagság: 2009-04-06 20:09:52 Tagszám: #72646 Hozzászólások: 47 |
67294. Elküldve: 2024-10-09 10:47:48, OFF TOPIC
|
[1102.] |
Üdv Gabywap!
Pendrivről nem lehet, mert nem boot-ol be. Kijelzöre kiírja boot és nem megy tovább. Tibor.
|
| [válaszok erre: #67295] |
[előzmény: (67291) Gabywap, 2024-10-09 10:36:15] |
|
Zöldfülű
|
|
 pityu54

Tagság: 2010-03-12 20:37:00 Tagszám: #83191 Hozzászólások: 11583 |
67293. Elküldve: 2024-10-09 10:41:40, OFF TOPIC
|
[1103.] |
Próbáld így:
www.dsrsoftwares.narod.ru
Válaszd a mindenképpen belépsz az oldalra!
Üdv: pityu54
UPC Direct_Olcsó TV
|
| |
[előzmény: (67292) tibi1, 2024-10-09 10:37:11] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 tibi1

Tagság: 2009-04-06 20:09:52 Tagszám: #72646 Hozzászólások: 47 |
67292. Elküldve: 2024-10-09 10:37:11, OFF TOPIC
|
[1104.] |
Üdv pityu54!
Nemtudok belépni arra az oldalra. Tibor.
|
| [válaszok erre: #67293] |
[előzmény: (67290) pityu54, 2024-10-09 10:13:56] |
|
Zöldfülű
|
|
 Gabywap

Tagság: 2008-12-27 23:55:48 Tagszám: #68125 Hozzászólások: 9793 |
67291. Elküldve: 2024-10-09 10:36:15, OFF TOPIC
|
[1105.] |
Miért már pendrivról nem lehetséges?
[o.o]_START__GO_! Privát üzenetben nincs támogatás! Írj ide a fórumra! [o.o] |
| [válaszok erre: #67294] |
[előzmény: (67289) tibi1, 2024-10-09 09:57:25] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 pityu54

Tagság: 2010-03-12 20:37:00 Tagszám: #83191 Hozzászólások: 11583 |
67290. Elküldve: 2024-10-09 10:13:56, OFF TOPIC
|
[1106.] |
Szia!
Itt megtalálod a hozzávaló(ka)t:
https://www.dsrsoftwares.narod.ru/
Üdv: pityu54
UPC Direct_Olcsó TV
|
| [válaszok erre: #67292] |
[előzmény: (67289) tibi1, 2024-10-09 09:57:25] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 tibi1

Tagság: 2009-04-06 20:09:52 Tagszám: #72646 Hozzászólások: 47 |
67289. Elküldve: 2024-10-09 09:57:25, OFF TOPIC
|
[1107.] |
Üdv mindenkinek!
Kérném segítségeteket.
Szoftverfrissítés RS232-n keresztül a Sat-Integral S-1412 HD Rocket vevőn. program+sw. Tibor.
|
| [válaszok erre: #67290 #67291 #67369] |
|
|
Zöldfülű
|
|
 SaTom

Tagság: 2018-10-15 11:43:57 Tagszám: #135468 Hozzászólások: 1638 |
67288. Elküldve: 2024-10-07 15:50:02, OFF TOPIC
|
[1108.] |
Sziasztok,
készülve, s kutakodva a várt Novemberben 9.-én 10 órától kezdődő BME-HVT, 100 éves „Műegyetemi Rádió Club” műszaki napjára, felleltem egy szintúgy igen hasznos elérhetőséget az oldalon, neve „Könyvtár”.
Remek publikációk, tanulmányok, bemutatók, oktató anyagok, továbbá érdekességet tartalmazó anyag található és tölthető le onnan, minden érdeklődő számára bátran ajánlom:
https://ha5mrc.bme.hu/library/konyvtar.html
Olvassátok, töltsétek, terjesszétek.
Más,
bizonyára, akár főként jártasabb DX társaink sem feledkeznek meg erről, rohamosan közeledik a Sun-Satellite Interference időszak!
Erre, a vételeinkre javulást éppen nem eredményező eseményre, azért relatíve némi „hasznos eseményként” is tekinthetünk, így kamatoztathatjuk is, tehát az esedékes „naptesztekről” sem érdemes megfeledkezni…..
https://www.sws.bom.gov.au/Satellite/4/1
„28E”
Szó mi szó, itt van/lesz tennivaló..
Ám, a többi megfelelő:
„7E”
„7W”
Üdv.
SaTom
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 pityu54

Tagság: 2010-03-12 20:37:00 Tagszám: #83191 Hozzászólások: 11583 |
67287. Elküldve: 2024-10-06 08:05:57, OFF TOPIC
|
[1109.] |
pirobi!
Az üzenetedről letíltottál,légyszives vizsgáld felül és engedélyezd!
Üdv: pityu54
UPC Direct_Olcsó TV
|
| |
[előzmény: (67285) pityu54, 2024-10-04 17:02:30] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 moci09

Tagság: 2016-03-22 20:40:47 Tagszám: #132711 Hozzászólások: 189 |
67286. Elküldve: 2024-10-04 18:42:08, OFF TOPIC
|
[1110.] |
Kösziii
|
| |
[előzmény: (67281) tamkov, 2024-10-04 09:37:25] |
|
Haladó
|
|
 pityu54

Tagság: 2010-03-12 20:37:00 Tagszám: #83191 Hozzászólások: 11583 |
67285. Elküldve: 2024-10-04 17:02:30, OFF TOPIC
|
[1111.] |
pirobi!
Az üzenetedről letíltottál,légyszives vizsgáld felül és engedélyezd!
Üdv: pityu54
UPC Direct_Olcsó TV
|
| [válaszok erre: #67287] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Csuhi

Tagság: 2015-08-26 21:07:04 Tagszám: #131919 Hozzászólások: 1196 |
67284. Elküldve: 2024-10-04 16:12:04, OFF TOPIC
|
[1112.] |
Nyilván nagyobb erőforrás kell neki de ez eszközfüggő is. A régi Galaxy J6-osomat, biztos, hogy hamar kicsavarná de a mostani Xiaomi-n, max. az akkuidő rövidül egy kicsit. A böngészésen, oldalak betöltésén, semmilyen lassulást nem veszek észre.
|
| |
[előzmény: (67283) gombilaci, 2024-10-04 15:38:13] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 gombilaci

Tagság: 2007-01-22 17:12:40 Tagszám: #40408 Hozzászólások: 6926 |
67283. Elküldve: 2024-10-04 15:38:13, OFF TOPIC
|
[1113.] |
Egyetlen baja,hogy érezhetően eszi mobilon az erőforrást. A böngészés be tud lassulni valamilyen szinten.
|
| [válaszok erre: #67284] |
[előzmény: (67280) Csuhi, 2024-10-04 09:05:44] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 tamás_bátya

Tagság: 2019-05-10 12:49:16 Tagszám: #135897 Hozzászólások: 394 |
67282. Elküldve: 2024-10-04 10:56:56, OFF TOPIC
|
[1114.] |
én a Samsung internet böngészőt használom
ebben van az ad blocker kiegészítő csomag, amit le lehet tölteni ki-be kapcsolható, akár több fajtát is, Maximálisan meg vagyok vele elégedve .
=============================
Mikor a fény megszűnik, szétárad a sötétség...
|
| |
[előzmény: (67280) Csuhi, 2024-10-04 09:05:44] |
|
Törzstag
|
|
 tamkov

Tagság: 2022-08-14 14:10:41 Tagszám: #138363 Hozzászólások: 607 |
67281. Elküldve: 2024-10-04 09:37:25, OFF TOPIC
|
[1115.] |
Szia,
délután megnézem.
--
[ uClan Ustym 4K Pro @OpenPLi v8.3 | AMIKO Viper 4K V40 Combo @OpenViX v6.3 | AMIKO MiraX HiS-4300 | Amiko Mini Combo Extra ] * [ MindigTV | DigiTV ]
|
| [válaszok erre: #67286] |
[előzmény: (67279) moci09, 2024-10-04 07:43:19] |
|
Törzstag
|
|
 Csuhi

Tagság: 2015-08-26 21:07:04 Tagszám: #131919 Hozzászólások: 1196 |
67280. Elküldve: 2024-10-04 09:05:44, OFF TOPIC
|
[1116.] |
Mobilos böngészőre, van még ettől drasztikusabb is, ami még az olyan reklámokat is blokkolja, amit az AdGuard simán átenged.
Ez a sokak által ismert és főleg Windowson használt, uBlock Origin.
Hátránya az, hogy mobilon csak Firefoxszal működik de ott nagyon.
Rengeteg beállítási lehetőség van, többek közt AntiFacebook, sütiértesítések blokkolása stb.
Én ritkán használom, mert nálam a Chrome az alapértelmezett de van olyan, hogy olyan oldalra navigálok, ahol csak ez segít.
|
| [válaszok erre: #67282 #67283] |
[előzmény: (67278) tamás_bátya, 2024-10-04 06:48:25] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 moci09

Tagság: 2016-03-22 20:40:47 Tagszám: #132711 Hozzászólások: 189 |
67279. Elküldve: 2024-10-04 07:43:19, OFF TOPIC
|
[1117.] |
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni tőletek,hogy nincs e valakinek egy meghivója véletlenül a Libranetre?
|
| [válaszok erre: #67281] |
|
|
Haladó
|
|
 tamás_bátya

Tagság: 2019-05-10 12:49:16 Tagszám: #135897 Hozzászólások: 394 |
67278. Elküldve: 2024-10-04 06:48:25, OFF TOPIC
|
[1118.] |
Sziasztok , kaptam egy tippet megosztom veletek is.
igy blokkold a mobilodban és a mobil böngészőben a reklámot.
https://adguard-dns.io/en/public-dns.html
és nyisd meg a
Method №2: Configure AdGuard DNS manually,
én csak annyit írtam bele ,hogy dns.adguard.com és nincs reklám!
Xiaomi telefonom van, 100% működik.
Facebookom az nincs, igy nem volt lehetőségem kipróbálni , ha ott is blokkolja a reklámot.
=============================
Mikor a fény megszűnik, szétárad a sötétség...
|
| [válaszok erre: #67280] |
|
|
Törzstag
|
|
 SaTom

Tagság: 2018-10-15 11:43:57 Tagszám: #135468 Hozzászólások: 1638 |
67277. Elküldve: 2024-10-03 15:16:20, OFF TOPIC
|
[1119.] |
(Klown egy régebbi hozzászólására reflektálva, következzék egy terjedelmesebb, nagyléptékű szubjektív értekezés, avagy gondolatmenet)
„A tartalomfogyasztás változása és hatása a műholdas technológiákra”
témakörben, elemezve a Sat-DX, a lineáris, tovább online és streaming megoldásokat, platformokat, valamint előre vetítve a jövő vélt aspektusait.
Kellemes olvasást kívánok az íráshoz!
Célszerű rögtön az elején elkülöníteni, habár azonos platform, a SatDX mint hobbi, és a műholdas távközlési technológiai által lehetőséget nyújtó szolgáltatások rendszeres igénybevételén alapuló DTH jellegű tartalomfogyasztást. (Megj. Az eredeti hozzászólásban, a SatDX lehetőségeiben rejlő, annak mégis méltatlan degradálódását érő ellentmondásos változás szubjektív megállapítása szerepelt, de erről később, és bővebben is szó esik…)
A hobbi jellegű Sat-DX tevékenység fő hangsúlya, a mindenkori technológiai követelmények támasztotta kihívások leküzdése, áttörések elérése a műszaki határok elvi, gyakorlati feszegetése által. Egyértelműen műszaki jellegű tevékenység, mely alapos mechatronikai, elektronikai, továbbá villamosságtan, és/vagy híradás-technikai ismeretekre épít, kevésbé bír azonban a tartalomfogyasztás preferenciájával. Ugyan, „űzése” által elkerülhetetlenül, s mondhatni „hozzáadott értékként” jelenik meg tartalomfogyasztás, az „csupán” a sikerek generálta eredmények egyike, mely egy relatív kínálati sokszínűséget, tartalmat, de nem utolsó sorban a platform sajátossága általi szabad információáramlást, régió és cenzúramentességet biztosít.
Konkretizált (beleértve a műholdas platformot is), DTH tartalomfogyasztás esetén a csapásvonal egyértelműen a piaci versenyhelyzethez, továbbá profitmaximalizált igényhez igazodó kínálati paletta, a tartalom és a színvonal különböző aspektusai, összefüggései szerint, a maga lineáris jellegével. Ekkor, fogyasztói értelemben érdemi szó sincs a technológiai mit-hogyan megvalósulásról, követelményi ismeretek, kompetenciák igényéről, közhelyes idézettel élve, „Mari nénit”, szikrányit sem érdekli valójában, hogy „tányéron”, avagy „üvegen” érkezik az „adás”, Ő csupán nettó élvezője kíván lenni a tartalomfogyasztás e lehetőségének.
Ezek a tények markáns különbséget, avagy az azonos technológia ellenére szinte fordított „érdekeltségi” viszonyt mutatnak, nem célszerű hát a köztük való párhuzam felállítása. Természetszerűleg nem lehet fekete-fehér végletként kezelve megállapításokat sem tenni. Adódhat tartalomfogyasztásból eredő hobbivá avanzsálódás, avagy a hobbi lehetősége által történő tartalomfogyasztás, utóbbi aránya vélhetően elenyészőbb.
A hobby tevékenység szemszögéből közelített műholdas felhasználási popularitás, a tartalomfogyasztás módjait érintő átrendeződés hatására, afféle szűkülő szegmensként kerül vizionálásra. Ez a legkevésbé objektív, ám de igen megtévesztő, és félrevezető megállapítás. Ciklikus, kronologikus (és bizony ismétlődő) átrendeződésről beszélhetünk, egy csupán elemében érintett alkalmazási módhoz kapcsolódóan, a lineáris műsorszolgáltatáshoz. Nyilvánvalóan eme változás közel sem jelenti e széleskörűen alkalmazható technológia, kiemelt elemként a hobbi degradálódását, elértéktelenedését. Főleg nem annak tekintetében(!), hogy e foglalatosság „nem merül ki” egyértelműen a DB (Digital broadcasting) DX vételi elemeivel, hiszen számos formája érhető el továbbra is, legyen az GEO, MEO, LEO, satellites, QO-100, Two way adatkommunikáció, geodézia, meteorológia, GNSS helymeghatározás, stb., stb.
Az, amely e témakörben igazán problematikus, az átfogó ismeretek hiányában elhangzó, nagy számban, és totál megállapításban terjesztésre kerülő dezinformációk közvélekedésre gyakorolt hatása, a műholdas technológia „hanyatlásáról” szóló tézist terjesztése! Érdemes az efféle szócikkekre rákeresni. Döbbenet a félretájékoztatás, mely mögött „természetesen” nyilvánvaló, és egyértelmű marketing kommunikációs cél leledzik, persze ártva ezzel az ágazatnak.
Adott hát egy olyan csoport, avagy kisszámú közösség, és/vagy személy, akik számára „időben és térben” biztosíthat továbbra is bármikor szinte a végtelenhez konvergáló tevékenységi, informális alternatívát e technológia a maga szabotázsmentes, régió, és/vagy cenzúramentes jellemzőivel kiegészítve, hatványozottan felértékelve így hát mindezt, még ha technikai feltételeinek teljesítése relatíve költségekkel, kihívásokkal teli is.
A műholdas DTH tartalomfogyasztás.
Jelenkorunk tartalomfogyasztásának magvalósulása, egy centralizálódó, „main stream”, és preferált technológiai megoldásokat képviselő iparág, humán faktorral.
Kissé olyan akár a politika. Meggyőződés és nézőpont kérdése, egy nem kis részben tudatosan irányított folyamat társadalomra való ráhatásaként, némi technológia megújulással megspékelve. Humán faktorra lebontva, afféle kognitív disszonancia jelenlétével, hiszen az emberek túlnyomó része, ha tudatában és tisztában is van eme változás eredőinek mivoltával, annak ellenére is, a környezetéből érkező domináns hatások összessége (közvélekedés) által befolyásolt véleményalkotási döntési mechanizmusával élve, önmagával ellentmondásban is hoz döntéseket, s választásokat. (Megj. Erre mondják sokan, „hát most mit csináljak, ez van”.)
A műholdas tartalomfogyasztásra (nem véletlen) dominanciát gyakorló hatások, a preferált technológiai irányok (to area local technology, in cable, fiber, wireless), a kínálati paletta kialakítása (azonos szolgáltató platformfüggő kínálata), a relatív „minőségi” tartalom kínálata (B2B stratégia, és portfólió csomagok), tehát a lineáris szolgáltatások szegmensének formálása, és/vagy a(z) FTA tartalomelérés változásával, de közvetlen kapcsolatként a régió, valamint az országonként változóan fokozódó cenzúra előretörése által, a szabályozottan szűkülő és kontrollált keretek, lehetőségek közé való helyezésével. (Lásd. Az Orosz állami hír, és infócsatornák sugárzásának korlátozása, avagy az elérhető inside tartalmak korlátozása Oroszország területén. Valójában Orweli dissztópiának vélte eddig a társadalom (negatív jövőképet ábrázoló tézis), mégis megtörtént, megtörténhetett.)
Visszatérve a „kalandozás” útjáról, s kronologikusan górcső alatt vizsgálva a témakört, elemezve a történések okait, miértjeit, némi gazdasági vonalat is érinteni szükséges. A műholdas műsorterjesztés/tartalomfogyasztás célját anno, e technológiai vívmány kiaknázásán alapuló oly törekvés ihlette, mely a lehető legnagyobb számú ügyfél, avagy fogyasztó elérése által, a régiós, helyi szolgáltatások korlátait nagyságrendekkel felülmúlni képes új piaci szegmens képzése, soha nem látott profitot várva. (Mindez úgy, hogy sem a kódolás, sem az abból keletkező előfizetői prepaid, vagy postpaid lehetőségek sem érvényesültek, mi több, még a megfogalmazott presszió se gyakorolt rá hatást.) Szükségtelen volt egy egyszerű és értelemszerű okból. A hirdetők által megfizetett reklámbevételek fedezni voltak képesek a készítési, szerzői jogi, valamint terjesztési költségeket, és nem voltak érdekelt a politikai geo határok szem előtt tartásában sem, így jövedelmező üzletág lehetett.
Kirajzolódik hát, hogy már akkor tévúton járt az ki vélelmezte, hogy ezen innováció azért valósulhatott, avagy valósult meg ilyen erőteljesen, mert a technológia adta lehetőség által még tartalmibb, még színvonalasabb élmény válhat elérhetővé a még nagyobb számú felhasználói igény kielégítésére. Szó sem volt erről, a kulcs mint mindig, akkor sem volt más, mint a profitmaximum, nyereség. És igen mindezt a reklámidő értéke(!) garantálni volt képes!
Savanyú szájízzel „szólva”, de mondhatni törvényszerűen (értsd. a rossz értelemben véve), az így gyarapodó vállalatok, a nehezedő befektetői elvárás, nem mellesleg a hirtelen költségnövekedés hatása miatt, az üzleti modellhez képest elvárható nyereség irreális realizálása végett, mindez fenntarthatatlanná vált. A kellő anyagi háttér hiánya, a konzorciumokat, médiabirodalmakat alternatívák megfontolására „kényszerítette”.
Ez időtáj került leginkább előtérbe az élvezeti érték, reklámidő mennyiség mérlegének kibillenésével keletkező anomália is. A túlzott reklámidő irritáló hatása az élvezeti értékre, a tartalmi színvonal romlása a hirdetők és fogyasztók eltávolodására, míg az alternatív, avagy most divatosnak hangzó fogalmazással leírt „tematikus csatornakínálat/portfólió” kialakítása, a korlátozott megvalósíthatóság miatt volt ésszerűtlen választás. Habár, gazdasági szempontból a csatorna portfólió bővítése (így a párhuzamos sugárzásból adódó plusz reklámidő) biztosíthatott volna további bevételt, az akkori műholdas technológia erre nem tudott megfelelő kapacitással rendelkezésre állni. Járható megoldásnak a bevételek növelhetősége érdekében, a meglévő kínálat végpontok kódolást tűzték ki célul. Nyilvánvaló okokból, ez hosszú távon ismételten fenntarthatatlanná, non plus ultra még inkább költségessé vált. (Érdemes belegondolni, mekkora előfizetési hajlamot lehetett képes generálni, avagy a meglévő fogyasztói bázist mennyire volt képes megóvni a lemorzsolódás jelenségétől az, hogy az addigi ingyenes kínálat, se nem reklám mentesen, mi több előfizetői díjért válhatott elérhetővé.)
Természetszerűleg, az anomáliára való technológiai válasz sem maradhatott el, a műholdrendszerek megújulása, a digitális kommunikáció bevezetése, a lényegesen nagyobb kapacitással bíró műholdak megjelenése, azok számainak növekedése, de az új szabványrendszerek és eljárások bevezetés mind-mind érezhető többletkapacitást, ezáltal „élvezeti értékben” ( A tartalmi kínálat növekedése, képes volt helyre billenteni az ár/érték arányt) is megfogalmazható „javulást” hozott a kétezres évek elejére, így generálva ugrásszerű tendenciát, s világszerte növekvő előfizetői bázist.
Már-már ha afféle túlkínálat is látszott kirajzolódni a szegmensben, s tán bekövetkezett a „kapcsolgatásak aranykora”, továbbra is rendíthetetlenül ált fenn egyszerre a mértéktelen költekezés, és a mértéktelen megtakarítás, mely immár növekvő előfizetési díjakkal is párosulni volt kénytelen. Persze okként, hogyan is lehetne megfeledkezni a rendszerek biztonsági hiányosságait kihasználó, a kódolásokat kijátszó, élősködő felhasználók megjelenéséről se, akik további, szemmel jól látható, akkori viszonylatban vett dollár milliós veszteségeket okoztak az iparág teljességének szerte a világon! (Megj. És okoznak sajnos a mai napig is.)
A befektetői bizalom, az iparág, szinte kivétel nélkül minden érintett fele, saját érdekeinek megfelelően reagált e tényezőkre. A reklámipar az alternatív hirdetési formák, a tartalomgyártók az olcsóbb, könnyebben értékesítető produktumok előállítása, a szolgáltatatók az olcsóbban elérhető portfóliók megszerzése, a műsorterjesztők a kapacitások kihasználásnak maximalizálási céljából, a technológiai értelemben vett szolgáltatási mutatók degradálásának irányába fordulva, gyakorlatilag a linearitás sajátosságának léte nélkül is(!) megkezdték az úgynevezett „televíziózás” élvezeti értékének, megítélésének rombolását, nem kevésbé ez által így önmaguk megkárosítását is. És ennél a marginális pontnál nem szükséges feltétlen a műholdas technológiára gondolni. Azok, akik többé kevésbé jártasak a kommunikációs technológiák terén, szembesülhettek, ismerhetnek már egy frappáns fogalmat, mely nem más mint a „cord cutting”, pontosan tudják mit jelent.
Nyilvánvalóan mindezt, a lokálisan elérhető, szélessávú hálózatok megjelenésével egyben, kevéssé sem segítette az alternatív tartalomfogyasztási szokások előrelépése, az online, és streaming szolgáltatások térnyerése sem. „Mily meglepő mód” alap marketingstratégiájuk pont az imént feltárt hibákra hangsúlyt helyező dicsőített szolgáltatási létjogosultság lett, a reklámmentes, és célközönséget kiszolgáló tartalmi kínálat szlogenjeivel hozva el számukra „virágkort”.
Látható, hogy a lineáris szolgáltatások rosszul megválasztott marketing stratégiája, mennyire is volt képes teret biztosítani egy alternatív lehetőségekkel bíró „konkurencia” számára, melyhez értelemszerűen a profitorientált piac is alkalmazkodott. (Megj. És még mindig nem a szolgáltatás linearitása, mint technológiai sajátosság volt a fő problémaforrás!)
Teória, ám a megfelelően kialakított, kategorikus, tematikus lineáris jelleg önmagában nem jelenti a változó tartalomfogyasztási módok egyértelmű kiszolgálhatatlanságát, hiszen a(z) AVR, DVR eszközök világában mindez könnyedén kiaknázható (lehetne). (Többen, korosztálytól függően emlékezhetnek azon évekre az Európai, de hazai szegmensben is átmenetileg elérhető szolgáltatásra, mely egy a műsorterjesztő által kisugárzott pilotjel után, a megadott műsorelemhez rendelt azonosító segítségével, időzített rögzítést biztosított, start to end. No problem. Az akkor még gyerekcipőben járó TXT híján, a kódok az RTV újság hasábjain, a megadott műsorszám mellet kerültek közlésre, „bepötyögésük” alig vett pár percet igénybe, és meglehetett a „Kánaán”. Azt nem lehet állítani, hogy minden háztartásban fellelhető volt egy efféle igen drága eszköz, mindenképpen korát meghaladó, előrelátó fejlesztés, törekvés volt, ergo a tartalomfogyasztás változásának anomáliájára relatíve kezelhető választ adhatott volna. Értelemszerűen, és várhatóan ezt sem a tartalomkészítő jogtulajdonosok, sem a műsorterjesztők, alternatív bevételi forrásokat hátráltató technológia révén, akár a video és hangrögzítő eszközök iparági szabotázsa, idővel nem támogatták, s előbb utóbb elvetették, majd megszüntették. Béke poraira :-( )
A történelem sosem hazudtolva meg önmagát, elhozta a szokásos körforgás ismétlődő elemeit, melynek ildomos szóhasználatával élve fókuszában jelenleg az online, streaming jellegű tartalomfogyasztás kezdődő „változó” mozzanatai mutatkoznak. Példaként hozható erre a szolgáltatások üzleti modelljeiben fellelhető fordulatok sokasságai. Az előfizetési díjak emelkedése, az alternatív, hirdetéssel is (meg)támogatott, ám előfizetési díjjal is(!) bíró csomagok megjelenése, az időszakos tartalom megjelenése, a produktumban fellehető hirdetésmegjelenítés, avagy az előfizetések felhasználói fiókjaira vonatkozó szabályozások racionalizációja, adott hardverkörnyezethez illesztés, stb… Kísérteties hasonlóság…
A felhasználói szokás határozza meg a piacot?! (Kiskereskedelmi kitérő. Úgy négy évvel ezelőtt, a fogyasztói szokásokra hivatkozásul, egy üdítőital gyártó nagyvállalat úgy döntött, kivezeti a 2,5 és 1,5 literes kiszerelésben forgalmazott termékeit, és azokat 2,25 valamint 1,25 literes változatokban kínálja a továbbiakban. Vajon tényleg a fogyasztói igények változtak, vagy csupán a gazdasági környezet, az emelkedő adók, és a még erősebb profitorientáció késztette őket e lépésre?!)
A jövő vélt aspektusai
Ahogyan a „műholdazás” aranykorában, úgy az online, és streaming tartalomfogyasztás jelenében is, állandó azt átrendeződés. A fogyasztók a tudatos tartalomfogyasztás felé fordulva, immár technológia, avagy platform semleges fogyasztás lehetőségét élhetik át. A jövő tudatos tartalomfogyasztása nem határoz meg kényszerűen technológia preferenciát, ellenkezőleg, a preferencia határozhat meg a tartalmat, mely bárhol, bármikor elérhetővé válhat. A lineáris (beleértve a műholdas) szolgáltatások tematikus kínálata új megközelítést kaphat, hiszen mely jelen előfizető ne állíthatná össze saját igénye szerint formálható, érdeklődési körének megfelelő csatornalistáját, akár valósidejű, élő műsorokkal, avagy mely online hozzáféréssel bíró személy ne válogathatna a korlátlan, akár tartalomszolgáltató független kínálatból.
A kommunikációs technológiák mint olyanok, ráépülő hierarchikus jellegükből adódóan állandók, az, hogy azokat mikor, mire, és miként használjuk fel, pillanatnyi állapot.
Örömmel fogadok bármely kérdést, kiegészítést, korrekciót, szabadon ütköztethetők az álláspontok, avagy szívesen fogadom azt is, hogy ki, és hogyan képzeli el a jövő tartalomfogyasztásának mikéntjét!
2024.10.03
SaTom
Utóiratként még pár gondolat, a meg nem válaszolt felvetésekre.
„VPN segítségével még azokból az országokból is elérhetők azok a tartalmak, amelyek helyben tiltottak.”, „Az interneten mindenki ahhoz fér hozzá, amihez csak akar! De VPN segítségével még azokból az országokból is elérhetők azok a tartalmak, amelyek helyben tiltottak. (pl. Kína, Oroszország)”
Mint fentebb leírásra került, minden(!) hálózat hierachikus jellemzőkkel bír, így annak működése szabályozott keretek közt zajlik, legyen az technológiai, vagy törvényi szabályozás, utóbbi akár politikai cél, vagy törekvés által, így beavatkozásra alkalmas rendszernek tekinthető.
Nincs, és nem létezhet felépítéséből, működéséből adódóan olyan hálózat, mely nem rendelkezik beavatkozásra, hozzáférésre alkalmas ponttal. A VPN, a Tor, a Telegram, az IP2, a Freenet, a GNUnet, stb. mind-mind adott hierarchikus fizikai hálózaton megvalósuló szoftveresen titkosított eljárást, protokolt alkalmazó megoldások, nem elkülönülő hálózatok.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2024-10-07 13:16:54]
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 foreman

Tagság: 2009-05-31 18:29:00 Tagszám: #74811 Hozzászólások: 1432 |
67276. Elküldve: 2024-10-01 20:21:23, OFF TOPIC
|
[1120.] |
Ez igaz, a kétutas is ilyen lehet, nem fogják a kedvemért megváltoztatni!
Mindegy, az egész jó volt arra, hogy mindörökre sikerült megjegyeznem az AV-jack-ek kétféle bekötését!
Köszi! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2024-10-01 20:29:20]
|
| |
[előzmény: (67275) Bigfic, 2024-10-01 19:29:42] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Bigfic

Tagság: 2005-10-05 09:45:50 Tagszám: #22557 Hozzászólások: 1654 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Csuhi

Tagság: 2015-08-26 21:07:04 Tagszám: #131919 Hozzászólások: 1196 |
67274. Elküldve: 2024-10-01 19:02:15, OFF TOPIC
|
[1122.] |
Köszi! Ezt el is felejtettem, pedig tényleg nem mindegy.
|
| |
[előzmény: (67272) hopper, 2024-10-01 18:48:25] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 foreman

Tagság: 2009-05-31 18:29:00 Tagszám: #74811 Hozzászólások: 1432 |
67273. Elküldve: 2024-10-01 19:01:00, OFF TOPIC
|
[1123.] |
Szia Hopper, ez jól jött!
szerintem ez lesz:
Ez pontosan olyan, mint a sztenderd audio, ami mögé bejön a kép-jel a jack tövénél...-nos, ha a fejhallgató az imént jól ment, akkor csakis a test mögötti rész lehet a videó. Köszönöm.
|
| |
[előzmény: (67272) hopper, 2024-10-01 18:48:25] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 hopper

Tagság: 2006-11-18 15:02:22 Tagszám: #37406 Hozzászólások: 3793 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 foreman

Tagság: 2009-05-31 18:29:00 Tagszám: #74811 Hozzászólások: 1432 |
67271. Elküldve: 2024-10-01 18:45:49, OFF TOPIC
|
[1125.] |
Szia Csuhi, én is erre gondoltam. Fejhallgatóval kipróbáltam, tényleg van hang, sztereó, na nem egy 3000dB-es, de hallható. Le kell gyártanom egy 4-es kábelt...- egy audio kábel esetében ugye a jack hegyétől számolva van a bal-jobb-test, sajna emitt nincs egy sztenderd, minden cég úgy köti be a 4-es aljzatot, ahogy akarja, mindegy megpróbálom, Neked is, meg a Gomey-nek is köszönöm.
|
| |
[előzmény: (67270) Csuhi, 2024-10-01 18:34:05] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
OFF TOPIC (üzenet: 67635, Sat) |
|
|
SAT.HU Antenna Szakáruház
|