OFF TOPIC (üzenet: 67730, Sat) |
|
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
44017. Elküldve: 2016-10-28 09:42:19, OFF TOPIC
|
[24426.] |
Ez igaz, de 10 éven belül nagyot fog fordulni a dolog szerintem.
És ha későn kapcsol az olajlobbi, akkor már hiába támogatják majd a fejlesztéseket, az új, hihetetlen hatékony motorokat, már késő lesz.
Abból, hogy már most nem kezdenek el mozgolódni, arra lehet következtetni, hogy nincs olyan motor, ami le tudná váltani a mostaniakat.
Ahogy írtad, lehet, hogy csak azért, mert túl bonyolult, és drága. Esetleg gond van a megbízhatósággal/élettartammal/használhatósággal.
Valahol olvastam, hogy folynak olyan kutatások, hogy az elektronokat valami folyékony közegben tárolják, és akkor lehetne úgy használni az elektromos kocsikat, hogy beállsz a kútra, kiszívják a kimerült folyadékot, be a feltöltöttet, és mehetsz is. Amint egy ilyen kutatásban áttörő eredményt érnek el, vagy akár az akku gyártásban, leáldozott a fosszilis üzemanyagú autók kora.
De nézzétek csak meg a Formula-E sorozatot. 1-2 hónapja Ecclestone-ék kijelentették, hogy nem konkurencia a Forma-1-nek. Rá pár héttel bejelentette az Audi, a Mercedes, hogy csapatot indítanak benne. A Forma-1 is milyen irányba megy? Folyamatosan vissza fogják szorítani a belső égésű motor szerepét, és előtérbe hozni a villanymotort. Már 1000 lóerősek a kocsik. Előbb utóbb lejjebb fogják vinni az üzemanyag átfolyás szintjét, de az elektromos hajtás fejlődésével mindig vissza fognak mászni a gyártók 1000 lóerő környékére.
Egy nagyon gyorsan fejlődő technikáról beszélünk, ami bármelyik pillanatban robbanhat egy nagyot. És most nem a Note 7-re gondolok. :)
|
| [válaszok erre: #44019] |
[előzmény: (44015) lorenzen, 2016-10-28 09:31:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Leíratkozott felhasználó |
44016. Elküldve: 2016-10-28 09:34:08, OFF TOPIC
|
[24427.] |
No meg a kocsik magas ára is hátráltatja.
|
| |
[előzmény: (44015) lorenzen, 2016-10-28 09:31:19] |
|
|
|
 lorenzen

Tagság: 2005-07-12 15:17:01 Tagszám: #20376 Hozzászólások: 2487 |
44015. Elküldve: 2016-10-28 09:31:19, OFF TOPIC
|
[24428.] |
Nagy - nagyon szét kell választani az érdekeket.
Az olajlobbi, az olajeladásban érdekelt. A járműgyártó cégek, a járművek gyártásában.
A járműgyártó cégek már kijárták Németországban az elektromos járművek súlyadó mentességét. Minden hibrid járműhöz 3000 euró árkedvezmény jár, aminek a felét az állam állja.
A tisztán elektromos járművek 4000 euróval támogatottak.
Ettől függetlenül, nehezen terjed az elektromos meghajtás. A lassú töltés és kis utazótávolság nagyban tartja féken a vásárlókedvet.
|
| [válaszok erre: #44016 #44017] |
[előzmény: (44011) fgabor87, 2016-10-28 07:46:49] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
44014. Elküldve: 2016-10-28 09:23:44, OFF TOPIC
|
[24429.] |
Pont azt írtam le, hogy miért érdeke az olaj lobby-nak egy hatékony, környezetbarát motor. Vagy ez, vagy a villanymotoros autók teljesen kiszorítják a kőolajat.
|
| |
[előzmény: (44012) Patyomkin, 2016-10-28 08:27:32] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 lorenzen

Tagság: 2005-07-12 15:17:01 Tagszám: #20376 Hozzászólások: 2487 |
44013. Elküldve: 2016-10-28 09:11:07, OFF TOPIC
|
[24430.] |
Idézet:
| mint pl a takt motor
| |
A takt magyarul ütem.
Négy helyett öt ütemű motor látható a videókon. Az át kellene gondolni, hogy jelent vagy sem elméleti teljesítmény növekedést.
Logikailag nem lehetetlen, bár ránézésre van egy hatalmas hátránya. Nagyon bonyolult szeleprendszer kialakítást igényel és a vezérlés is komplikált.
Ránézésre egy ilyen motor többe kerül, mint egy hasonló teljesítményű teljes autó, négyütemű motorral szerelve.
|
| |
[előzmény: (44001) donsony1, 2016-10-27 20:35:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Patyomkin

Tagság: 2012-06-22 15:00:38 Tagszám: #105867 Hozzászólások: 5357 |
44012. Elküldve: 2016-10-28 08:27:32, OFF TOPIC
|
[24431.] |
"Szerintem ha lenne jól működő ilyen megoldás, már előjöttek volna vele."
Biztosan van de akkora az olaj lobby a világon, hogy azonnal eltipornak mindenféle újítást. Egyszerűen még nyilvánosságra sem tudnak kerülni. Minden ilyen fejlesztéshez pénz kell, sok-sok pénz. Egy feltalálót pedig támogatni. Elmegy kuncsorogni sok-sok helyre de ott nem kap a lobby végett.
Sajnos ez a világ egyenlőre ilyen, amíg van még olaj. Utána majd megy a kalimpálás más felé.
|
| [válaszok erre: #44014] |
[előzmény: (44011) fgabor87, 2016-10-28 07:46:49] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
44011. Elküldve: 2016-10-28 07:46:49, OFF TOPIC
|
[24432.] |
Akkor valami oka mégis van (az olajcégeken kívül), hogy nem terjedtek el.
Gondoljatok csak bele. Szerintetek melyik jobb az olajcégeknek? Egy kis fogyasztású, környezetbarát motor, amivel csökken ugyan az olaj eladási mennyisége, de mégsem szűnik meg, vagy a nagy ütemben terjedő full elektromos hajtás, amihez nem párosul olaj eladás, mert se benzin, de még motorolaj sem kell bele.
Szerintem ha lenne jól működő ilyen megoldás, már előjöttek volna vele. Lassan az olajcégek érdeke lesz.
|
| [válaszok erre: #44012 #44015] |
[előzmény: (44004) net_user, 2016-10-27 22:20:40] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Leíratkozott felhasználó |
44010. Elküldve: 2016-10-28 07:21:05, OFF TOPIC
|
[24433.] |
Ez milyen program? Még sosem találkoztam vele.
Ecclestone úr pedig ma ünnepli 86. születésnapját.
|
| [válaszok erre: #44028] |
[előzmény: (44009) f2f2, 2016-10-28 00:13:54] |
|
|
|
 f2f2

Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4045 |
44009. Elküldve: 2016-10-28 00:13:54, OFF TOPIC
|
[24434.] |
Karl Wendlinger
ha még 3 nagydíjon részt vett volna, akkor elmondhatta volna :
16 nagydíjon csak a 16os rajtszámon állt rajthoz (2 csapatnál ez megadatott neki)
és 29 nagydíjon a 29es a autóval.
Sajnos ez nem így lett
A feladvány
Hogyne ismernénk Ecclestone urat
azért ennek már 58éve.
Már 27évesen nem semmi
2 autó Monaco GP-n nem qvalifikálták egyiket sem csak a brit GP n
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2016-10-28 00:34:03]
|
| [válaszok erre: #44010] |
[előzmény: (44008) miki2002, 2016-10-27 23:34:20] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 miki2002

Tagság: 2008-12-28 02:09:48 Tagszám: #68134 Hozzászólások: 20678 |
44008. Elküldve: 2016-10-27 23:34:20, OFF TOPIC
|
[24435.] |
Karl Wendlinger
"A monacói nagydíjon szenvedett balesete miatt 19 napig kómában feküdt. Ez az eset, valamint Ayrton Senna és Roland Ratzenberger két héttel korábban bekövetkezett halála már majdnem politikai kérdéssé tette a Formula–1-es versenyek jövőjét. Karl szerencsésen felgyógyult, s még az év vége előtt újra autóba ült. 1995-ben a Sauber színeiben tért vissza a versenypályára, eredményei elmaradtak, ezért négy verseny után visszavonult, de az utolsó két futamra visszaült a Sauberbe."
Üdv: miki2002
|
| [válaszok erre: #44009] |
[előzmény: (44007) f2f2, 2016-10-27 23:15:26] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 f2f2

Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4045 |
44007. Elküldve: 2016-10-27 23:15:26, OFF TOPIC
|
[24436.] |
Ilmor a Forma-1 ben hát hogyne lenne ismerős
1991
Leyton House csapat
15 M Gugelmin 16 I..Capelli
1992itt már több csapat is
Tyrell csapat 3.Grouillard 4A.de Cesaris
March csapat 16 K.Wendlinger 17 P.Belmondo
1993
Sauber csapat 29 Wendlinger 30 J.Lehto
1994
Pacific csapat 33 Belmondo 34 B.Gachot
E 4 évben Ilmor motor a Forma 1 ben volt valóban.
A nevek egyike másika még ismerős lehet
főleg Belmondo név tuti.
Ha motor eredményeit nézem 1991-93 ig lett 4db 4. helyük is. majdnem dobogós motor. :-) Összvissz 24 pontot hoztak istállóknak.
Pacific Ilmor na ez mondjuk kullogott a többiek után.
Felteszek egy Forma 1es találós kérdést:
Ki szeretett volna elindulni 1958 Monaco Gp n a 12es számú autóval ? ( De sem ő sem más ezzel nem indulhatott a 12essel )
Segítek ma élő ismert ember. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2016-10-27 23:23:10]
|
| [válaszok erre: #44008] |
[előzmény: (44004) net_user, 2016-10-27 22:20:40] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 net_user

Tagság: 2014-11-03 10:55:01 Tagszám: #130810 Hozzászólások: 3825 |
44006. Elküldve: 2016-10-27 22:37:59, OFF TOPIC
|
[24437.] |
...Olajcégekről ne is beszéljünk. Olajmezők ...
Pedig előbb-utóbb beszélnünk kell róla!
Ugyanis minden híresztelés ellenére végesek a földi nyersolaj készletek, beleértve ebbe a tengerek alatti olajmezőket is. Igaz, most még jó pár évig elég, ami ott van, de, ha elfogy, akkor mi lesz?
Csinálunk szénből benzint, mint annó Hitlerék is tették?
A gond ezzel meg csak az, hogy a szénkészletek is végesek!
Akkor mi is marad, lássuk, alternatív hajtóanyagként ott vannak a bio-dolgokból készíthető üzemanyagok, meg még a gázüzem, utóbbi is eléggé kétes ügy, hiszen abból sincsenek végtelen készletek, tehát jószerivel marad a spórolós motorok újra elővétele-újbóli feltalálása, -már amennyiben az olaj-benzin felhasználást erőltetjük- és ez még az olajcégeknek is jól fog jönni, ha ráébrednek már végre, hogy a véges kőolajkészletek miatt okosabban kéne a mostani-jövendőbeli felhasználást megtervezniük, és a spórolósabb motorok gyártását kéne erőltetniük.
Vagy, ha ez nem menne, akkor marad az elektromosság, mint az egyetlen még bevethető motorhajtó alternatíva, illetve, talán addigra újabb, jobb motor működtetési alternatívák kigondolása, feltalálása. Elvégre éppen ideje lenne már a környezetet igencsak nagymértékben szennyező, és nem túlzottan jó hatásfokkal üzemelő belsőégésű motorokon végre túllépni. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2016-10-27 22:43:50]
|
| |
[előzmény: (44003) f2f2, 2016-10-27 22:12:26] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 miki2002

Tagság: 2008-12-28 02:09:48 Tagszám: #68134 Hozzászólások: 20678 |
44005. Elküldve: 2016-10-27 22:28:29, OFF TOPIC
|
[24438.] |
Nagyon sok motorral kísérleteznek, tele van vele a net.
Üdv: miki2002
|
| |
[előzmény: (44002) fgabor87, 2016-10-27 21:21:09] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 net_user

Tagság: 2014-11-03 10:55:01 Tagszám: #130810 Hozzászólások: 3825 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 f2f2

Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4045 |
44003. Elküldve: 2016-10-27 22:12:26, OFF TOPIC
|
[24440.] |
Ha Nikola Tesla tudománya révén esélyünk lehetett volna
autózni üzemanyag felhasználása nélkül...
A benzinkúton maga csak a shop miatt ki állna meg?
Olajcégekről ne is beszéljünk. Olajmezők ...
Viktor sokat gondolkodott volna, hogy hogy tudná megadóztatni azokat a gépjármű tulajdonosokat, akiknek semmilyen üzemanyagszükségletük sincs.
Extra adóbevételre viszont akkor is szükség van, ha Százhalombattáról megszűnne az üzemanyag kiszállítás a kutakhoz.
|
| [válaszok erre: #44006 #44025] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
44002. Elküldve: 2016-10-27 21:21:09, OFF TOPIC
|
[24441.] |
Szerintem ezek kamuk.
Ha csak a Forma1-re gondolok, ahol szinte grammokat spórolnak az egyes alkatrészek újratervezésével, könnyítésével, amikre nem kevés pénzt költenek. Ha olyan egyszerű lenne hatékonyabb motorokat építeni, hogy egy mezei emberke otthon is meg tudja csinálni, minden csapat alkalmazná. Ha egy versenytáv alatt 10-20 literrel levinnék a fogyasztást, az már hatalmas előnyt jelentene az adott csapatnak. Olcsó, és jövedelmező fejlesztés lenne. De valamiért mégsem teszik. Vajon miért? Mert ezek nem működnek.
|
| [válaszok erre: #44004 #44005] |
[előzmény: (44001) donsony1, 2016-10-27 20:35:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 donsony1

Tagság: 2007-04-29 08:53:03 Tagszám: #44425 Hozzászólások: 980 |
|
Törzstag
|
|
 lorenzen

Tagság: 2005-07-12 15:17:01 Tagszám: #20376 Hozzászólások: 2487 |
44000. Elküldve: 2016-10-27 16:57:54, OFF TOPIC
|
[24443.] |
A linkelt oldalon súlyos tévedések vannak.
Kamu az egész.
|
| |
[előzmény: (43999) fgabor87, 2016-10-27 15:37:28] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
43999. Elküldve: 2016-10-27 15:37:28, OFF TOPIC
|
[24444.] |
Nekem már rémlik ez a szerkezet, tavaly is láttam valahol. A működési elve is beugrott már.
Viszont olyan videót akkor, és most sem találtam róla, amin folyamatosan, egyenletesen jár.
Szerintem ez a project már halott.
|
| [válaszok erre: #44000] |
[előzmény: (43998) Smart0, 2016-10-27 14:34:59] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Smart0

Tagság: 2015-07-23 16:54:56 Tagszám: #131807 Hozzászólások: 1977 |
43998. Elküldve: 2016-10-27 14:34:59, OFF TOPIC
|
[24445.] |
Érdekes az a videó, megörökít közel 7 perc szenvedést, szinte nem is ment folyamatosan. A honlap alján támogatókat keres, de ezt látva nem sokan kapnak kedvet hozzá. Egy sikeresebb próbajáratot kellett volna feltenni.
|
| [válaszok erre: #43999] |
[előzmény: (43997) fgabor87, 2016-10-27 14:07:18] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 fgabor87

Tagság: 2014-04-02 14:17:03 Tagszám: #129911 Hozzászólások: 1630 |
43997. Elküldve: 2016-10-27 14:07:18, OFF TOPIC
|
[24446.] |
Azért az sem elhanyagolható, hogy egy motor mennyire egyenletesen adja le a nyomatékot, és mennyire egyenletesen tartja a fordulatszámot.
https://www.youtube.com/watch?v=GZAq9HIvQ8s
Itt azért van gond bőven, úgy látszik. Még akkor is, ha csak prototípus. A végén ráadásul nagyon csúnyán beáll, de amikor éppen forog, akkor sem egyenletes a forgás sebessége, ezt a hangból is hallatszik.
De kíváncsi vagyok, mit lehet kihozni belőle. Bár ez tavalyi videó, azóta nem hallottam sehol, hogy forradalmi motoron dolgoznak bárhol is.
|
| [válaszok erre: #43998] |
[előzmény: (43995) Smart0, 2016-10-27 13:04:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 hikjma

Tagság: 2004-01-18 20:04:41 Tagszám: #8252 Hozzászólások: 2794 |
43996. Elküldve: 2016-10-27 13:32:22, OFF TOPIC
|
[24447.] |
Közben megoldottam
|
| |
[előzmény: (43994) hikjma, 2016-10-27 12:51:37] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 Smart0

Tagság: 2015-07-23 16:54:56 Tagszám: #131807 Hozzászólások: 1977 |
43995. Elküldve: 2016-10-27 13:04:24, OFF TOPIC
|
[24448.] |
Mivel nincs kompresszió, a tömítéseknek nem kell olyan szorosnak lenniük vagyis nem kopnak annyira. A honlap szerint még olajozni sem kell. A wankel motor egyik hátránya pont a nagy olajfogyás volt.
|
| [válaszok erre: #43997] |
[előzmény: (43988) f2f2, 2016-10-27 11:18:09] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 hikjma

Tagság: 2004-01-18 20:04:41 Tagszám: #8252 Hozzászólások: 2794 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
 gomey

Tagság: 2009-06-07 12:13:38 Tagszám: #75148 Hozzászólások: 5032 |
43993. Elküldve: 2016-10-27 12:00:43, OFF TOPIC
|
[24450.] |
Hát ha Te ezt így kérdezed;
akkor jó eséllyel nem fogod tudni megjavítani.
|
| |
[előzmény: (43990) egedi, 2016-10-27 11:44:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
OFF TOPIC (üzenet: 67730, Sat) |
|
|
SAT.HU Antenna Szakáruház
|