Jó kis film, pedig az egész egy 3 X 3 méteres műteremben játszódik. El is gondolkodtam rajta, hogy mennyire nem számít a kivitelezés (látvány minôsége), ha a story, rendezés, szerplök... (szóval az összes többi) jó.
Bár a végén a német cirkálóval való ütközés és annak kilövése - a 40es évek technikájához képest- egészen megnyerô volt.
A Contactot soha sem tudtam igazán a helyére tenni. Részenként tetszik a story is és a kivitelezés is, de valahogy nekem az egész nem klappol össze. A találkozás a papával blokk egy kicsit gagyinak és erôtlennek tűnik a többi blokkhoz képest. Azért 10/7-nél nálam se rosszabb semmiképp.
Ne számíts semmi extrára. Sima krimi némi politikai felhanggal a 40-es 50-es évekbôl. Pörgôs elôadásban, jó színésszekel, ügyesen összerakott, de egyszerű, javarészt egy szálon futó történettel. A legnagyobb pozitívuma, hogy szépen egyben van, minden része passzol mindenhez. Igényes kivitel.
Engem az zavar, ha nincs ott a két csík. :) Biztos azért mert a hôskorban (80-as évek közepe, vége) a minôségi gépekhez csak trinitron monitor tartozhatott és megszoktam, hogy ha ott a két csík a képen, akkor van vas is az asztal alatt. Én SGI-ken kezdtem iparszerűen a programozást és ott alaptatozék volt a csík amit napi tizen órában bámultam.
SFX
A trinitronnak (technológiából adódóan) teltebbek a színei és nagyobb a kontraszt tartománya. Pl a fekete is ezen a képcsôtípuson a legsötétebb. Ezért szubjektíve a legdögösebb képe a trinitronnak van. A filmek ezen mutatnak a legjobban. Ugyan akkor az árnyalatgazdagsága a legszegényebb, analóg színkép vezérelhetôsége a legrosszabb. Pl. a panthone skálához belôni kész emberkínzás még a hagyományos analóg, delta maszkosokhoz képest is. Nem véletlen, hogy a profi kiadványszerkesztôk, nyomdai elôkészítôk nem kedvelik. A pasztell színek szinte beállíthatatlanok. A trinitron színhűsége mindig is gyenge pont volt más technológiákhoz képest. A kontrasztja és színdinamokája ami verhetetlen (volt).
Szerintem azért nem f.sz. Egy kiváló üzletember és egy átlagos középszerű ponyvafirkász keveréke a megérdemeltnél sokkal-sokkal nagyobb sikerrel. Lásd még: Joanne Kathleen Rowling, Robin Cook, Ken Follett, Vavyan Fable...
De sajnos a pana semmivel sem jobb a másfélszeres árért. Félreértés ne essék, Én is rühellem a koreia szemetet és inkább az igényesebb japán tömegtermékek közül választok (Sony, Matsushita(Panasonic), Nakamichi, Onkyo, EIZO) de az LG monitor és projektorgyártás terén, képminőségben sajnos köröket rávert a nagy japán cégekre. (már a Toshiba és a Philips is tőlük veszi a projektor DLP paneleket és képcsöveket a felső kategóriás cuccaikba)
Az LG megbízhatósága, tartóssága még ismeretlen, hiszen kb. 1-2 éve tarol a top-end monitor- és projektorpiacon. Ez kevés idő tapasztalatokra. Lehet, hogy ebben még jobbak a klasszikus japán márkák, de a színhűség, képélesség, kontraszt, fényerő, képváltás, zajtalanság, geometria, látószög... tekintetében az LG viszi a pálmát.
bourne rejtély
Nem sokat vállal be a film, megmarad a kommersz "profi ügynök vagyok, menekülök és most az egész ügynökségem csak rám vadászik, de én vagyok a legjobb" kismilliószor látott alapsztorinál. Ezt a minimáltörténetet és cselekményt azonban igényesen, pörgősen, ízlésesen és látványosan viszi végig.
Az eredeti film azért hatásosabb, érdekesebb volt, de könnyed akciófilmnek ez is kiváló. 10/7.5
jelek
Borzasztóan együgyü, igénytelen, blőd és a fenetuggya mi akar lenni. Tanmese, vallási példabeszéd, horror, SF, dráma??? Végül is tök mindegy, kínosan rossz film. A rendezőnek -a filmben kétszer is említett (és félrefordított)- Világok Háborúja filmet (10/9) meg is kellet volna nézni, nem csak beírni a párbeszédekbe. Talán valami olyasmit akart kihozni ebből az izéből mint a V.H., de nagyon nem ment neki. 10/2 (a 2 pont is talán csak 1 v. 2 jobb beszólás miatt)
hmm, nemrég kaptam zalustól egy SMS-t, hogy holnap, vasárnap hajnali 1-re a világ másik végére...
na,,,,, azért ez túlzás.
Lehet, hogy az első filmről le fogok maradni.
Még azért nem csinálták meg, mert a film végére, (miután pitt és roberts koszos ruhában, kimászva a romok közül egymás karjaiba omlik) a hálivudi drámáknak megfelelően mindenképpen kell egy abszolút igazságszolgálltatós heppyend is. Ez lehet például Laden villamosszékbe ültetése, az al-kaida összes tagjának nyilvános kiherélése, stb.
Ehhez viszont a dráma elkészítése előtt mindenképpen meg kellene találni Bin Ladent vagy kiállítani egy másik bűnbakot.
Az, hogy a B1-esek porig bombáznak pár tucat iraki ovodát, hülyén nézne ki a záró képsorokon. :(
Teljesen kommersz, megszokott országúti vámpíros film. A hangulat, a környezet, a megvalósítás mind a 70-es évek klasszikusait idézi. Semmi meglepetést nem tartogat, a megszokott forgatókönyv, a megszokott jelenetekkel és klisékkel és a szokásosan (de nem zavaróan) alacsony költségvetés. A kivitelezés teljesen korrekt, igényes a maga kategóriájában. Aki ezt a műfajt szereti, nem fog csalódni.
Azért a Mátrixos jelenetek (egy klasszikus vámpírfilmben) picit megleptek. :)
Épp most néztem meg -már nem először- az Éjszakai vonatot az M1-en. (10/10) S közben elgondolkodtam, hogy kb. 10X ekkora költségvetésből mi magyarok is csináltunk nemrég egy vonatos filmet
A "mindenképp kötelező"-re írtam. Érzékeltetve, hogy Én nem tartom kötelezően megnézendő műalkotásnak és feloldozom az általad rárótt teher alól azt, aki nem tudja vagy nem akarja megnézni...