Mind a ket helyen az van, hogy 3 kerekuvel lehet menni 4 kutyaval is, valamint a FISTCben az is benne van, hogy csak az O kategoriaban kell 4 kereku... Hol talaltad azt hogy nem lehet menni 4 kutyaval, csak 4 kerekuvel?
Olvasd mar el, hogy mit irtam...azt, hogy nincs benne a szabalyzatban a tavtarto...de megneztek, ennyi.
Mielott, meg itt mindenki ossze lenne keverve... (es igen, jol emlekszel, 3 kereku a kocsink, es 4 kutyaval indultunk, megoldas kicsit lejjebb...)
FISTC honlaprol:
7. EQUIPMENT
a) A Cart must be solid and stable enough to carry a musher.
It is the intention to demand a basket on a Cart to eventually carry an injured dog in the year 2011 - approximately, but until then it is not mandatory.
b) The following weights are to be understood as minimum weights:
Class O: 70 kilos
Class A: 70 kilos
Class B: 50 kilos
Class C: 30 kilos
Class D: 30 kilos
c)The Cart must have steering facilities, four wheels in Class O, three wheelers allowed in all other Classes, and at least the wheels in the rear must have effective brakes. A parking brake to be locked must also be there, and it is necessary that at least two wheels can be lockable.
...(remelem nem kell leforditani...)
Magyar sportklub honlaprol:
- 3-4 kutyáig, 3 kerekű kocsi, min. 30 kg-os; 6 kutyás, 4 kerekű kocsi, min 50kg-os; 8 kutyás, 4 kerekű kocsi, min.70 kg-os /mindkét kocsi fajtát fékekkel kell ellátni - kézi, ill. lábfékekkel - minden kerék külön fékezhető kell legyen/
- kutyákra húzóhám
- erős kötélzet és szárak /vezérszál, hátsószár, nyakszár, forgó karabinerek/
- védősisak /bukósisak/, védőkesztyű
Tavtartorol meg annyit, hogy tenyleg nincs benne a szabalyzatban, hogy kotelezo lenne, de imatkozz, hogy ne is kelljen, mert nem mindegy, hogy a kutya(k) iranyvaltasnal, mikor rantanak, egybol a vazat rantjak meg, vagy az acelrugo elnyeli az ero nagy reszet... de mondjuk van kulonbeg 1 es 2 kutyas BJ kozott, es van kulonbseg a haladasi sebessegek kozott is...
Arrol nem is beszelve, hogy mi van, ha a kutya valamiert megall (mert megeshet...), es te athajtasz a kotelzeten, ami ra is gabalyodik a kerekre, a kerek blokkol es te meg atrepulsz a kormany felett. Vagy jobbik esetben, csak begabalyodik a kotel a kerekbe, es mire te azt kigabalyitod, rengeted idot vesztesz el... (remelem azt nem kell ecsetelni, hogy mivel ez a verseny idore megy, sokat is szamithat az ilyen tokolodes...) Tavtartonal ilyen nem fordul elo, vagy nagyon kell benazni, hogy sikeruljon...
(Celjeben csutortokon megneztek a bicajon levo tavtartot, fekeket es a kotelzetet, valamint az elso ket napon a celban is megneztek, hogy milyen a tavtarto, es hogy a kotelzet, hogy van rogzitve rajta).
Amugy, meg ezeken a versenyeken, mindenki a sajat felelosegere indul es csak a szervezokon mulik, hogy elengednek-e vagy sem... Ha nem, akkor max csinalsz egy jo kis varosnezest...ennyi.
Kar ezen agyalni.
Hallod, nem ártana utánnanézni 1-2 infónak a sportklub honlapján (versenyidőpontok, frissülő lista a nevezettekről, stb)...
Itt a link: http://www.sleddogsportclub.hu/
Itt akkor láthatod, hogy Őrbottyánban lesz verseny a 7végén, majd márc. közepén Veresegyháza, majd márc. végén Domonyvölgy...
Vagy lehet Csaba jós, és látja a jövőt? Csaba látod a jövőt?
Jo nektek... Nalunk meg mindig szakad, a kozutkezelonek meg nincs penze, hogy tisztitsa az utakat...csak az autopalyat takaritjak. Most, hogy elmenjunk a hatarig, nem 15 perc kell, hanem majdnem 1 ora...
Szia Petra!
Hova és mikor tüntetek el Galyatetőről? Arra még emlékszem, hogy Sipi csinált fotókat mikor mentünk a cél felé, de utánna már nem láttalak Benneteket!
Amúgy jó volt összefutni!