Ott van az MCM. Lehet nézni rajta Robot chickent, Parker Lewist, meg f@szom manga rajzfilmeket. Zene nem nagyon van már, azt csak az MCM TOP és POP ad.
Aztán ott van az M6 music (hits és club), amin elég érdekes soxor teljesen ismeretlen tilgli-tangli club zenék mennék. Mikor indult a club, azt hittem vége egy jó csatorna. Hát nem.
Igazából nem értem mire volt ez jó nekik. Valójában ez így nem is PALplus. Egyébként adott valódi PALplus klippeket is az MCM, olyankor a (itt a klippben is látható típusú) felirat rendesen a képtartalomba viszont középre tették ki.
Elég vicces, de videóklippeknél csak mostanában jellemző a valódi 16:9, márpedig ezek az adók zömmel ezt sugároznak. A legtöbb kicsit régebbi klipp belenagyítás az amúgy letterboxos szélesvásznú anyagba, Valójában így csak 432 sor van. Sok esetben vágják a klipp alsó felső részét, csak egy gyakran nem tűnik ám fel.
Példának itt van pl scatman bácsi:
Eredeti:
http://www.youtube.com/watch?v=MrZTj8BrakI MCM-éknél meg "kicsi" lemaradt a képből....
http://www.youtube.com/watch?v=Y2mRA03dWUI&feature=related Az MTV 4:3 klippnél mondjuk inkább kicst nagyít kicsit vág megoldást szokta választani.
Az mg sem tudja a multi ecm-et. Illetve ez így nem helyes, mert 2(v. több) tuner esetén is lényegében multi ecm-et kezel, csak nem egészen úgy ahogy a Hello NatGeoHD esetén kellene. Ez utóbbit ugyanúgy nem tudja.
Valószínűleg nem leszek szimpatikus a hozzászólásommal, de én azt nem igazán értem miért nem lehet egy program dokumentációját elolvasni, illetve miért nem lehet a logolást bekapcsolni. Amennyiben egy kicsit ismeri az ember hogyan működik egy kis belső hálózat és egy kicsit is tisztában van azzal hogyan működik a kártyamegosztás azonnal kiderül mi a hiba a képben. Sokkal egyszerűbb, minthogy félinformációk alapján egy nyilvános fórumon várni a megoldást.
Amennyire én tudom oscam el tudja olvasni probléma nélkül, de elindítani és frissíteni csak a saját moduljában lehet, annak ellenére, hogy EMM ok-t írnak rá.
A Penthousenál régebben volt másodlagos CW kódolás is, így a kártya csak a saját moduljában ment. Ezt a plussz kódolást ott kikapcsolták. Lehet a Plattformanál nem is volt ilyen, vagy már ott is kikapcsolták.
Utána kell olvasni az illetékes fórumokon.
"Kellemesen meg tudja "csípni" az embert, ha ilyenkor a TV GND-jével összeköttetésben lévő fémalkatrészhez hozzáér. "
Igen csak ez nem azért van, amit írtál. Azért csíp az antennakábel, mert nagyon sok eszköz tápjában a primer oldalon van két kondi a készülék saját GND-je felé. Ez így feszültségosztót alkot, így a GND-n tulajdonképpen 230/2 V fesz van. Ez csíp meg. A kettős szigetelésű eszközt pedig pont abban a pillanatban földeled le, amikor beledugod az antennakábelt, vagy esetlegesen a scartot, ami egyébként megy a tévébe, amibe szintén be van dugva az antennakábel.
"De androidon a budos eletben nem fog stabilan streamet nezni,mert hogy hardverileg harmat gyenge! "
Erre írtam, hogy az Android egy operációs rendszer.
Mi az hogy csak wifit tud? Értelmetlenség. A telefon onnan tudja megnyitni a streamet ahol az elérhető. Hogy ez most direktben csatlakozik a belső wifidre, vagy a publikus interneten történik már a program szempontjából tök mind1, ha a rouer megfelelően van konfigurálva. Max annyi a probléma, hogy esetleg nem elég a feltöltés, a mobilneten meg nem elég a letöltési sebesség. Ilyenkor kell a VLC server, ami pl az Android Dreamerrel beállítható transzkódolásra.
Előfordul, hogy a root partíció cramfs, az meg csak read only. A /share/tuxbox könyvtár a root partíción van. A kémprogram (cccam) configja a var partíción van, az már jffs2. A /tmp pedig a ramfs. Persze, hogy rw.
Teljesen egyértelműen látszódtak a kockák pl. a Discovery, MTV, de még a svéd ZTV esetében is. Egy TV2 Norge, vagy egy NRK2 lényegesen jobb volt, valszeg itt nem MPEG tömörítésű volt a forrás. További probléma volt, hogy a Sirius és a TeleX (ex MarcoPolo) körpolárosak voltak, így eleve -3dB volt minden adó a többi hold adóihoz képest és nem éppen felénk sugároztak. D2MAC esetén pedig követelmény volt a tökéletes bejövő jelszint, különben (a PAL deemphasissal ellentétben) itt nem halacskás, hanem inkább szemcsés volt a kép.
No hát azért az analóg technikának is megvannak/voltak ám a maga korlátai. Szép és jó, hogy nem tömörített, de tegyük hozzá, hogy a színes átvitel alapvetően a fekete-fehér átvitelen alapszik. Legyen az PAL, SECAM, vagy NTSC, mindhárom normának megvannak a gyengeségei, ami többé-kevésbé, de mindenképp megmutatkozik az átvitelben és a minőségben. Műholdas átvitelnél kicsit kevésbé, földi átvitelnél jobban. Persze a technika előrehaladtával némi fejlődésnek lehettünk tanúi, de alapvetően a lehetőségek erősen korlátozottak voltak. A hangátvitel megintcsak korlátozott. Alapvetően jó dolog volt (műholdon) a Wegener Panda, de egy bizonyos jel/zajviszony fölé nem igazán lehet menni analóg technikával. Persze külön probléma volt, hogy sok transzponderen sztem nem is volt rendesen beállítva a dinamikakompresszor és a preemphasis. Jó példa erre az akkoriban általam oly sokat hallgatott N-Joy radio. Az egyik legszarabbul szóló rádióadó volt az astrán. Agyon volt limiterezve, egyszerűen rossz volt hallgatni. Persze mondjuk egy WDR eins live már jobb volt, de én úgy érzem a Wegener Panda rendszer sok esetben nem teljesen úgy működött, mint ahogy az meg lett álmodva.
A digitális átvitel legnagyobb hibája, hogy nincs szabványosítva minőségi szint, mert a minőség nagyon sok esetben a forrásanyag minőségétől függ. Én úgy gondolom a jó minőséghez real time MPEG2 tömörítés esetén legalább 6-7 Mbit kell, hogy semmiképp ne legyen komolyan észrevehető minőségromlás, és ezt tömörítetlen SDI forrás esetén kell érteni. Hang esetén is 256kbit legalább kellene (mp2 esetén), hogy az átlag hallgató ne hallja a bugyborékolást. Nagyon sok esetben lehetett elsősorban a digitális korszak kezdetén olyannal találkozni, hogy a stúdióból analóg (PAL) jel jön/jött ki, és ez van/volt digitalizálva. Annak idején a Thor/Sirius holdakra digitálisról D2MAC-ra alakított jelet lőttek fel bizonyos csatornák esetében (Discovery és társai). Ezesetben pl. nincs értelme összehasonlítani az analóg és a digitális technikát.
"Ami pedig a a ferrári SIM-et és a SIM 2.10-et illeti, hát nem azonos kategória! "
Attól, hogy több gányolt image jelenik meg sim2.10-re még nem feltétetlen az a jobb. Én inkább ragaszkodom az eredeti imagehez, (legyen az akár régebbi is) minthogy midenféle patcheltet rakjak fel. Ebben pedig általában egy kicsit a Ferrari van előbb. DM8000-nél pedig legjobb tudomásom szerint csak Ferrari létezik.