Jó is, hogy említed, Vigosz. Ezt sosem értettem: mirt nem csak a HD adásjelre megy ki a HD logó? Miért van (volt) analógon és SD-n is? Én külföldön nem láttam ilyen gyakorlatot.
Arra kíváncsi leszek, a HD adásoknál lesz-e speckó logó. A Dunák mostani HD logója katasztrofális. Olyan béna, öszvér, nem passzol a logókhoz, hogy egy kerületi kábeltévé elszégyellné magát.
Nem térek magamhoz az ámulattól! Ha bárki megkérdezte volna mikoriak az MTV mostani logói, 3-4 évet mondtam volna. éves???
Nos nekem csak azt bizonyítja, hogy a minimalista design időtálló. Nekem tetszenek a jelenlegi logók, még mindig modernnek tűnnek.
Alapvetően nincsen problémám az arculatváltással, és térbe helyezve nem mutatnak rosszul, bár a formák indoklása (főleg rádiós vonalon) nagyon erőltetett.
Én csak annyit kérdeznék: miért? Vagy inkább miért most?
Logót akkor vált egy csatorna amikor megújul. Ha most valami teljesen új csatornaprofilt, műsorstruktúrát is bejelentettek volna, érteném, de így... A HD indításnál logikusabb lett volna.
Viszont simán kiírhattak volna egy internetes pályázatot, amatőröknek profiknak vegyesen, valami névleges díjért (4-5 misi). Biztosan csomó fiatal grafikus pályázott volna, csak hogy megmutassa magát. Egy előválogató után, a legjobb 5 koncepciót szintén meg lehetett volna szavaztatni a neten.
A Smash miért nem HD? Új sorozat (még a festék se száradt meg a stáblistán), HD-ben készül.
Ez ilyenkor jogdíj kérdés (drágább a HD), vagy a szinkron lenne sokkal drágább (többet kér érte a stúdió)?
Azt értem, hogy a saját gyártású műsoroknál szűk keresztmetszet a technikai felszereltség - ezért van 80-as évek feelingje a reggeli műsor képének. És azt is elfogadom, hogy nem tudtok minden már korábban megvett filmjogot azonnal "upgradelni", mert nagyon sokba kerülne. De nekem az lenne a logikus, hogy most, így 2012-ben, külföldről, újonnan már csak HD-t vesztek, hiszen mást nem is gyártanak.
Digikábel Budapest, Samsung UE40B7000, saját tuner.
Jelentem,a jelminőség 100% mindenhol, 0% hibarátával. A TV villámgyorsan lekeresi a csatornákat, egy percbe se telik és minden megvan. (Csak a digitális kábelcsatornákra küldöm rá az automatikát).
A csatornák közötti váltás észrevehetetlen, annyira gyorsa, ugyanis a Samsung, a különböző set-top-boxokkal ellentétben nem tölti be azokat az adókat amiket átpörgetsz. Tehát pl. ha lenyomva tartod a csatornaváltót, akkor az végigpörög villámgyorsan, és csak arra a csatornára hangol rá, amelyiknél elengedted a gombot. Egy UPC boxnál ugyan ez örökkévalóság.
Egyedüli kritika, hogy a "kevésbé fontosnak ítélt" SD csatornák némelyikét agyontömöríti a Digi. Így pl a német RTL gyors képmozgás esetén pixel háború lesz, miközben a jel minősége 100%, ergo a hiba központi, a Digi túltömörítve küldi ki a jelet.
Nos, az első futam után... eddig "ötös alá" az MTV közvetítése.
Először is, mivel ezeken az oldalakon én szoktam leghangosabban szidni a virtuális stúdió-divatot, most kötelező azzal kezdenem, hogy az MTV megmutatta a 2 kereskedelminek, hogyan is kell ezt jól csinálni. (Elrettentő példa: Fókusz.)
A főcím és az ahhoz szervesen kapcsolódó díszlet piszok jól el lettek találva. Ez a stúdiókép megmutatja miért tud jó lenni a virtuális díszlet, ha nem kizárólag költségcsökkentésre használják: egy nemlétező 3D-s térbe helyezi a szereplőket. Ennek a világnak minden részlete ki lett találva/dolgozva, még a virtuális ablak/háttér mögötti fákon túl elhúzó felhők is. A bal oldalt forgó Red Bull pedig ötletes termékelhelyezés és látványos is. Nálam fellépett a képzeletbeli második helyre a Digi Sport színes stúdiója mögé.
Ha már Digi, akkor meg kell jegyezni, hogy szerencsére az MTV HD nincsen agyontömörítve, elképesztő élmény volt a Forma 1-et 1080i-ben nézni! (Digi Kábel Budapest, Samsung LED és az ő saját tunere).
Az egyedüli kifogás az élő-adás lebonyolításának enyhe amatörizmusa miatt lehet. Az, hogy a helyszíni kommentár ki-kimaradt, nem szerencsés, de nem biztos, hogy MTV hiba. Viszont néha lemaradt a műsorrészeket elválasztó szignál hangja, a futam végi interjú végén hosszú másodperceket késett a reklám kezdése, stb, stb. Reméljük belejönnek.
Még annyit, hogy azért alapvetően meg vagyok elégedve aminőséggel, főleg az általam sokat nézett Nat Geo HD-val, de a Music Channel HD-n is nagyon jól mutat némelyik igényesen fényképezett klipp.
Sokkal nagyobb gond az idióta képarányok kavalkádja: Viasat-okon a szélesvásznú műsor alulról/felülről összenyomva; sima Nat Geo és Discovery család "nem 16:9, de nem is 4:3" aránya; a Music Channel HD-n rosszul átjátszott 16:9-es vagy cinemascope klippek összenyomva; stb. De ezek nem a Digi hibái, gondolom.
Abban igazad van, hogy a magyar csatornák többnyire rendben vannak, de pl. a németeknél már nem ilyen rózsás a helyzet.
A Pro 7-nél érdemes elcsípni a Big Bang Theory főcímét ami egy egyre gyorsuló montázs - na az a végére konkrétan kockákra esik. Jelenleg duplázva ismétlik a sorozatot, szombaton reggel 6:55-től van 2 rész, illetve 14:20-tól.
A német RTL-ről már beszéltem, ott is ha gyors mozgások vannak már gáz a szitu.
Egyébként, pl az ATV-n is múltkor pont egy főcímet kaptam el ami nagyon kockásodott. Amikor a stúdióképen 2 fej ült a kamera előtt, nyilván tiszta volt a kép.
Hát, mondanám, hogy ennyi pénzért maradjunk csöndben, de igaz ami igaz, a HD csatik kivételével a legtöbb annyira a minimumon van járatva sávszélességileg, hogy az valami félelmetes.
Én anno azért fizettem elő a legdrágább csomagra, mert a német RTL-en akartam nézni a Forma 1-et, mivel ott már akkor is 16:9 volt. Nos, hát ebből nem lett semmi, mert a csatorna már a legkisebb mozgásra szétesik darabokra.
De persze több más csatornánál is egyértelmű, hogy addig nézhető amíg egy stúdióban beszélgető fejeket mutatnak, viszont már egy szimpla mozgó/forgó főcím is hazavágja és pixelháború lesz.
Eközben a jelminőség 95-100%, szóval ez egyértelműen az agyontömörítés műve.
Hát, egy (fél) fokkal jobb mint az RTL, de továbbra is csak azt tudom mondani, hogy tragikus irányba megy a 2 nagy hazai csatorna.
Tény és való, hogy ez hosszú távon sokkal olcsóbb, hiszen akár ugyan abban a stúdióban végtelen számú műsor készülhet, a díszlet gombnyomásra változhat. Sőt, új dizájnt váltani is csak ügyes grafikus kérdése.
Mégis, ez a teljesen virtuális megoldás nekem gagyinak tűnik. Egy elegáns és modern épített díszletnek presztízse van. Nem véletlen, hogy minden nagy hírcsatornánál ezzel találkozunk.
Én sem vagyok a full greenscreen híve, szerintem ez maximum a 90-es években volt elfogadható, ma inkább ciki. Egyébként a német RTL-é, sem teljesen virtuális... viszont nem is túl nagy szám.
Szerintem egyszerűen "gáz", hogy a Magyarország 2 vezető tévécsatornája - 25-30 milliárdos árbevételű cégek - egy iskolatévé színvonalát hozzák stúdióképben (elsősorban az RTL-re gondolok).
Szerintem egy igazán "cool" imidzshez ma valami ilyesmi kell:
Nem ismerem pontosan az ide vágó európai jogszabályokat, de az az érzésem, hogy egy ilyen fúzió azért akadályokba ütközhet.
Ha, ahogy Tarkan sejteti, külföldön történik a dolog, akkor akár az egész ProsiebenSat1 csoportról, akár csak annak bizonyos kelet-európai részeiről van szó, biztos, hogy az Unió is vizsgálná nem alakul-e ki piaci fölény. (Márpedig, ezt nehéz nem annak tartani).
Azonban mint Uniós ország, egy tisztán magyar ügylet is felkeltheti Brüsszel figyelmét, a GVH pedig mindenképpen hozzászólna.
Én ezt csak úgy tudom elképzelni, ha cserébe az RTL eladná bizonyos érdekeltségeit, de még akkor is bajos.
OK, hogy válság van (és lesz még egy ideig), de az RTL évek óta piacvezető és masszívan nyereséges. Nyilván a gazdasági kilátásokhoz igazítják a jövő évet, de hogy ennyire visszafognak mindet az szinte érthetetlen és eléggé baljós. (Már csak a gazdasági kilátásokat tekintve is).
Nem szeretnék hitvitába bocsátkozni, főleg, hogy ez egy műszaki fórum, de azért, hogy legyen itt más vélemény is: nekem nagyon tetszett a Pillars...
Hozzáteszem én nem olvastam a könyvet, és egyetértek azzal, hogy könyv után nem túl szerencsés megnézni egy filmet mert kódolva van a csalódás. A te fejedben lepereg egy "saját film" amikor olvasod, ehhez képest biztosan más lesz amit a vásznon/tévében látsz.
Tudom hogy pár díj és jelölés nem jelent semmit, de azért, hogy nem vagyok egyedül, azt a sorozat 7 Emmy és 3 Golden Globe jelölése is mutatja.
Persze ízlések és pofonok, de azért a külföldi pl. német nézettség sem arról tanúskodik, hogy ez egy nézhetetlen borzalom lett volna. A Sat1-en pl. az átlaguk 2.5-3x-osát hozta a sorozat.
Lusta vagyok elokeresni, de amikor par hete ezen ahelyen aggodasomat fejeztem ki, hogy nincsen semmi teszt a szolgaltatokkal, le lettem okositva, hogy elo musornal nem szokas tesztelgetni, ez nem igy mukodik.
No, hat meg is lett az eredmenye. Kulonosen akis szolgaltatok felo nagy foku udvariatlansag, de az AH-s huzas is erdekes.
Digikabel, digitalis, a tv tunerjevel, nalam is OK volt reggel amikor eljottem otthonrol. A teletext nem megy, ahogyan mar masok is jeleztek.
En is azt hittem ezt a valtast kihasznaljak egy arculat-frissitesre is, de eleg fura, hogy csak igazitottak a regin.
Igen, neha belenezek a nemet RTL ejfeli hiradojaba, de nekemaz sem tetszik. Szerintem az epitett diszlet "komolyabb", "rangosabb" hatast kelt. A teljesen virtualis megoldas nekem "helyi TV" feeling. Ott meg elmegy, hogy nincsen penz minden musornak diszletet epiteni, de nekem ne mondja senki, hogy a Mediacenter Campona kapacitasat alulterveztek. az egy oriasi epulet amit direkt nekik epitettek.
A 2 musorvezetot eppen egy intergalaktikus feregjarat keszul elnyelni?
Tenyleg nem tunik fel senkinek az RTL-nel, hogy a nyugati csatornak evek ota visszatertek az epitett diszletre? Ez a virtualis megoldas akkor volt divat, amikor szinits zenet jatszottak a 90-es evekben.
Ma az epitett diszlet + oriasi videofal a jellemzo:
Ha igaz, hogy a 2 a fiatalokat megcelzo csatorna lesz, akkor a Cool atnavezese is elkepzelheto, bar az a brand mar igy is eleg eros, nem biztos logikus lenne kinyirni.
Anno az MTV költözésekor is ez volt: előre rögzítve, green/blue scrennel ment a szokásos stúdiókép pár napig, amíg cuccoltak az új helyre. Kvázi mögéjük vetítették a szokásos díszletet.
Gondolom itt is ez lehet, rakják össze az új díszleteket a stúdióban és addig így oldják meg.