Dehogyis akasztottál ki. :) Csak Desplat-nál mindig előjön, hogy neki bizonyítani kell. Young mellett szerintem ő az a zeneszerző, akinek tökmindegy milyen stílusú filmet adnak, meg fogja oldani.
Szerintem a lassúbb zenéket már ő is unhatja, vagy legalábbis megcsömörlött tőle, a Godzilla ezért is volt nekem egy nagyon kellemes meglepetés tőle.
[előzmény: (23859) Kulics László, 2016-09-18 07:55:34]
Mivel az elmúlt napokban nem voltam gép közelben, ezért az SW zeneszerző cseréjéről is most értesültem, így hozzá szólni is csak most tudok. Nagyon sajnálom Desplat leváltását, mivel - ahogy gonit is írta - már számtalanszor bizonyította, hogy nagyon jól áll neki a hasonló nagyzenekari csörte és a két Harry Potter után különösen örültem, hogy mit kezd Williams legjelentősebb örökségével és pont ebből kifolyólag az ő zenéjére voltam a legkíváncsibb az idei felhozatalból. Nem mondom, minőségi csere történt Giacchino személyében, akit Desplat mellett tökéletesnek tartok a szerepre, ugyanakkor remélem, hogy vagy erre, vagy a Doctor Strange-re nem fog rámenni a rohamtempó.
Mindamellett egy ilyen kaliberű komponista leváltását és ami a film körül folyik egyre aggasztóbb jelnek tekintem, már csak azért is, mivel Desplat személye gyakorlatilag a kezdetek óta meg volt erősítve. Szóval biztosan megy itt a ködösítés, hiszen ha a híresztelések igazak az újraforgatásokkal együtt a szkript 40%-át (!!!) újraíratták Tony Gilroy-jal, és az utóforgatásokat is ő koordinálta, míg a rendező, Gareth Edwards-ot állítólag a felvételek közelébe se engedték (a legutóbbi előzetes is emiatt késett heteket). Nem lennék meglepve, ha Desplat távozása ennek a háttérben folytatott kis harcnak az egyik utolsó áldozata lenne. Mindazonáltal remélem, hogy Desplat eredeti elképzelései is napvilágot látnak majd.
Arról van valakinek információja, hogy az új Hét mesterlövész zeneszerzője miként lett Simon Franglen, s miért pont ő (éppen együtt dolgozott Hornerrel ennél a mozinál is?), illetve mennyi volt már kész a muzsikából, mennyit kellett Horner után megtámogatni, kiegészíteni, folytatni? Valamint, hogy egyáltalán miért épp Horner volt erre a projektre felkérve?
Még csak a felénél tartok, de nem akarom egyelőre véleményezni, viszont közben felmerültek bennem ezek a kérdések.
Eddig még csak a 12. Takedown tétel jött be úgy igazán, mint jól megvalósított western-Horner keresztezés (itt tartok épp)
Nem artalak kiakasztni ekem az arany iránytű zeneileg és filmileg is bejött. De Desplate számomra a csendesebb darabok révén kedvelt, ezért írtam, hogy inkább mg a jobb.
Ez így mind igaz, de szerintem a mai közönség mai füle is számít.
Úgy értem, való igaz, John Williams-szel rokoníthatók a szerzeményei, de ha bele kell helyezni a mai korba, akkor már kicsit kilóg.
Nálam pl. részben emiatt volt John Williams után a John Powell-re történő "váltás" (erősen idézőjeles persze, de valahogy mégis). Ugyanolyan tematikusan építkezik, de kreatívan megújítva, frissítve az alapvető megoldásokat.
Számomra tehát jelen korban, jelen fülemnek hatásilag (ezen van a hangsúly) ugyanazt adja John Powell, illetve még Zimmer és valamelyest Giacchino, amit annak idején Williams. És az egészben az a szép, hogy ez attól még cseppet sem von le Williams értékéből, mint ahogy szerintem Desplat érdemei sincsenek egy ilyen által firtatva (részemről legalábbis. Pláne, hogy a Hostage óta ő is prioritást élvez nálam - így hozzátéve azt is, hogy alapvetően én sem cseréltem volna le a SW zeneszerzői posztjáról, bár azt is le kell szögezni, hogy alapból Giacchino-t kellett volna felkérni erre a feladatra eredetileg is).
Jókora nagy baj lehet ennél az új Star Wars-filmnél. Először újraíratják a történetet, majd pótforgatásnak álcázva újra forgatnak belőle valószínűleg tekintélyes mennyiségű jelenetet, ehhez új rendezőt szerződtetnek. Az új rendezőé lesz a vágás joga, de biztos, ami biztos Darth Vadert is beletuszakolják még a sztoriba. Végül pedig a megváltásnak gondolt zeneszerzőcserét is összehozták. Csodálatos. Eddig is rühelltem az egész Disney-kuplerájt, de ezzel elérték a pöcegödör legalját.
Az meg, hogy Desplat nem megfelelő egy ilyen filmhez annyira lejárt lemez, de tényleg. Két Harry Potter, Alkonyat - Újhold és a Godzilla után mi kell még? Bőven bizonyította már, hogy nagy filmekkel is elboldogul, azt meg pláne nem értem, hogy honnan kellene neki kitörnie...
Az öt legenda, a Műkincsvadászok és Az arany iránytű zenéje tele van John Williamsre hajazó részekkel, nem is értem a felvetést, hogy miért ne tudna ilyen zenét írni. Tucatszámra írt már ilyet.
Szerintem jó csere történt. Desplat jó a csendesebb, lassabb filmek terén, de pl a Godzilla már nem állt neki jól. Giacchino pedig pont az ilyen sztorikra és mozikra termett.
Az egyik szemem sír, a másik nevet. Nagyon kíváncsi lettem volna Desplat mit alkot, de ha már le kellett cserélni ennél jobb választás nem tudtam volna elképzelni. Mondjuk ilyen kevés idő alatt nem tudom mennyire lesz minősége, de remélem a legjobbakat :)
hát annyira volt tervezett, hogy túl komor, sötét lett a film és a dizni szólt hogy hé, ácsi, tegyünk bele több csillámpónit. na most az bőven benne van h desplat aláírt az swhez egy szerződést amiben nyilván ez nem szerepelt, és aláírt máshova is az sw projekt után. most az, hogy a dizni beleszart a levesbe nem gondolom h desplat hibája. attól függetlenül én örülök a cserének mert eddig sehogy sem sikerült kibéküljek a francia stílusával.
Csak ezt nem értem, hogy miért kell még itt is ködösíteni. Oké, hogy a rajongói bázis nagy, mindig friss és JÓ híreket akarnak hallani. De miért nem lehet leírni, hogy újraforgattunk, Desplatnak nem szóltunk időben, így már nem vállalta, ez van. Vagy nem jöttünk ki jól vele, lecseréltük. Vagy bármi. Francba ezzel a kozmetikázással.
Az van a cikkben nagyjából, hogy ugye volt újraforgatás, elég sok ráadásul, amihez már nincs ideje Desplat-nak írni zenét... A cikk alatt egy kommentelő viszont egy baromi érdekes dolgot dob be, hogy a Disney anno úgy kommunikálta, hogy ez a 30 vagy hány nap újraforgatás tervezett volt, de ha igen akkor hogyhogy Desplat nem ér rá?? Szóval azért itt is vannak furcsa dolgok majd meglátjuk...
Annyiból azért nem sajnálatos, hogy minőségi csere történt. A nagy kérdés (nem olvastam a cikket, csak én is hallottam a hírt), hogy vajon miért kellett cserélni? Nem volt elég SW-s?
Mondjuk még van idő a premierig, de azért nincs olyan sok, reméljük azért szépen helyt fog állni M.G.
Hát, ez most nem filmzene (viszont az ugyancsak 1986-os Iron Eagle filmben elhangzó betétdal) lesz, így még mindig a repülés mellett maradva a vadászgépek miatt erre asszociáltam:
www.youtube.com/watch?v=PsXUvQcYN4E
[előzmény: (23847) Kulics László, 2016-09-16 05:59:55]
Végül is megteszi :) Rendeltem egyet a most megjelenő Se7en soundtrackből. Vett már valaki Howe Records-os kiadványt? Milyen a minőségük? Állítólag digipack lesz 16 oldalas booklettel. Plusz Shore aláírja mert a La-La Landon volt ilyen akció most :)
x-men apocalypse
elképesztő hangulattal, látvánnyal és zenével indít a film, ami engem úgy beszippantott, hogy a főcím után meg is állítottam egy percre hogy kifújjam magam. mintha ezért a 7-8 percért készítették volna el az egész filmet. 10/10! aztán jön a maradék 2 és fél óra. jön a kék csúnya bácsi és világot akar rombolni. számomra az egész filmet a magneto vonal tartotta életben. jó, nyilván kicsit erős a megfogalmazás, mert nem rossz film ez, de az tény hogy érzelmet egyedül fassbender és a first classba történő visszanyúlások váltottak ki belőlem. a többi az szimpla látvány.
Még a jegyárak is teljesen barátiak. Bár, azt még nem tudom, hogy elmenjek-e... mert valahol érdekel, de viszont annyira mégsem. Pedig bírom ezeket a zenéket.
[előzmény: (23836) Bíró Zsolt, 2016-09-04 02:43:52]