elsőre 2 óriási zene ugrok be:
lány a vízben. ez még a nézhető, ámde vérszar kategória.
cutthroat island. ez pedig az az igazi arcpirító moslék, ami közben azt kérdezed, hogy ez egyáltalán mi módon készülhetett el.
Mennyire szoktatok olyan filmzenéket hallgatni ahol nem láttátok/nem érdekelt/nem tetszett a film?
Az egyik haver nagy filmzenefaló (ha van ilyen szó :)) és folyamatosan bombáz a zenékkel én meg egyszerűen nem tudok vele mit kezdeni... Intrada-ról veszegeti a Goldsmith zenéket és küldözgeti, hogy hallgassam, de egyszerűen a felénél abbahagyom mind... Nekem valahogy szerves része a filmélménynek a zene is és fordítva... Persze vannak kivételek nem mondom, de azért belátom, hogy azok a film ismerete nélkül más érzetet keltenek ez szinte biztos...
Pár cím az otthoni zenéimből amikkel a fentiek miatt nem nagyon tudok mit kezdeni...
- a két utolsó Potter film
- Twilight: New Moon
- The Challenge
- A.I. Artificial Intelligence
- Avatar
- Glory
- Munich
- Out of Africa
Igazából több tucat ilyen van otthon, csak kiemeltem párat. Tudom, sokan mondják, hogy egy filmzene az már szinte komolyzenének minősül, mégis egész nap otthon Klasszik rádió megy és szerintem tízből kilencszer el lehet találni, hogy klasszikus zene megy vagy filmzene... Valahogy a filmzenén érezni, hogy valamire reflektál, vagy valamit be akar mutatni, míg a komolyzene az önmagában működik, önmaga működteti, vagy valami ilyesmi baromság :)
Na ez az új kritika (Műholdvevő a birkák közt) főleg így az interjúval, igazán átfogó, szép munka lett! Gratulálok hozzá! :)
A filmet láttam, nekem tetszett még ezzel a címmel is, azt hiszem, pont a magyar címe miatt néztem meg anno, a zenére viszont nem figyeltem fel, legalábbis már nem emlékszem rá. Teszek rá egy kísérletet külön is majd valamikor.
"2016-ban hat év után először látványos élő show-műsorral lép újra színpadra az elektronikus zene atyja, Jean-Michel Jarre.Néhány nyári fesztivál után az Electronica világkörüli turné októberben indul Európában, és 2016. november 10-én, a Papp László Budapest Sportarénában lép fel a Broadway Ticket Hungary Kft. jóvoltából."
Végre nem a 40 éves dolgaival haknizik. Csak hát kár, hogy tavaly nem sok kevésbé érdektelen albumot hallottam az Electronicánál. Az M83-s duett volt rendben az egészről csak.
https://www.youtube.com/watch?v=NF7OoJZPLJc
Én imádom Desplat két Potter zenéjét: sötét, melankolikus, mégis érzelmes és ha kell nagyszabású mindkettő. Rendkívül szépen élnek együtt a dallamok a képekkel és tökéletesen adta vissza Rowling világának érzelmi intelligenciáját. Howard mostani fantasy zenéit is nagyon kedvelem, már a Maleficent és a Snow White nem egy tétele is beillett volna egy-egy Potter-film alá, szóval az év egyik legjobban várt score-jává lépett elő nálam.
Nem mondod? Thomas, ez a hónap híre. Szeretem Desplatot, de az utolsó 2 HP esetében nem végzett annyira jó munkát, amennyire jó munkát kellett volna. Így is nagyszerű témákat alkotott, de nekem kicsit még mindig hiányérzetem van. Örülök, hogy Howard átveszi ezt a világot. :D
Most nézem, hogy ennek a Harry Potter spin-off/előzménynek a zenéjét James Newton Howard fogja szerezni. Na, erre kíváncsi leszek, mert Howard nagyon jól kitudja magát élni az ehhez hasonló fantasykben.
A 90-es évek elejének második-rész zeneszerzője :)
Végtelen történet II.
Vadak ura II.
Ace Ventura II.
Fűnyíróember II. (ez a legjobb az említettek közül)
Az Ace Ventura a film miatt jó, a többit zeneileg is ismerem külön, annyira nem rossz, de ezek alapján nem mondom, hogy ismerném Folk munkáit (még az alap Rendőrakadémia mellett), viszont a "Regis School" track a Terror iskolájából a mai napig kedvenc (a film meg nem kérdéses)
Folkkal még nem volt dolgom, csak a Rendőrakadémiát tudom felidézni tőle. Pedig nemrég láttam újra ezt a filmet (sok-sok év után) félig-meddig, igaz a zenéjére nem figyeltem, meg a tv-ben gyakran nem jól hallani a zenét.
Emiatt kérdeztem, mert az első szám 1:27-ig tart, utána 2:39-ig valóban a Forrest Gump szól, és régen ezt a válogatást azért csináltam, mert tetszett, amikor egy szám hasonlít egy másikra, és akartam közéjük valamiféle átmenetet tenni, hogy szép folyamatos egyveleg lehessen, ne csak simán elhalkuljon az egyik, és felhangosodjon a másik (filmzenei asszociációs játék vagy mi :D) Néhol persze nem sikerült olyan jól, mint az első és második filmzene között, illetve volt (pl: Gremlins II.), ahol egy track-en belül is vágtam.
Az első számot elárulom (a filmet tuti, hogy ismeritek, szerintem sokak egyik kedvence is) - zeneszerző: Robert Folk
www.youtube.com/watch?v=0bnqymtEBHE
Az első 20 percben három film van, amihez Williams készített zenét. Az első muzsikára meg azért kérdeztem rá külön, mert nálam pl. nem találta meg az egyik zenekereső :)
Nah vazze két tippem volt, az egyik talált végül :) De megshazamoztuk a melóban a zenét mert senki nem tudta biztosra :) Ez undorító húzás volt tőled :)
A többi zenéről nagyjából fogalmam sincs, bár így hangzásra az első 15-20 perc simán Williams őt meg nem nagyon komálom...
John Debneyvel kapcsolatban jó előérzetem van ehhez a filmhez kapcsolatban, ráadául nemrég olvastam elvileg ice age 5-höz is ő fog írni muzsikát. Kíváncsian várom.
Most tudatosult csak bennem véglegesen, hogy a The Jungle Book John Debney-é, pedig már korábban azt hiszem valaki linkelt is belőle, időközben valahogy mégis elfelejtettem, hogy ő a szerző.
Ideje már, hogy halljunk tőle kalandfilm zenét, és mivel gondolom családi film is egyben, könnyed, erősen szimbolikus dallamvilágra számítok, mert ő tud ilyen lenni, és most valahol a Cutthroat Island és a Lair között kellene kikötnie.