Ha más érv nincs is, akkor ott a Tell Vilmos :) Mert ugye, ha direkten hasonlítani kellene Zimmert valamelyik "komolyzenészhez", akkor szerintem ő tipikusan olyan lenne, akinek nem találnánk párt.
És bár John Williams stílusát hasonlítgatják sokszor Wagnerhez, de pl. a köztudatban betöltött szerepük okán én mondjuk Vivaldival rokonítanám. Vagy Mozart is szóba jöhetne, de róla meg annyit, hogy amióta az életrajzi filmből megismertem, nem igen tudom hova tenni azt a hiperaktív gyereket :)
Az igazi az, amikor 1 szívből gyűlölő Zimmer utáló veszekszik 1 igazán imádó fanatikus Zimmer rajongóval a téma nem más, mint a Szikla zenéje (valójában kinek a szerzeménye? Ki mennyit tett bele?)
Egy ilyen fórumot komolyan mondom érdemes végig követni! Itt minden volt, mint a búcsúba! Ha ez a két ember személyesen találkozott volna, biztos tettlegességig fajul a dolog!
Már nem vagyok nagy Zimmer fan! De volt idő a Gladiátor követően, mikor évekig mást meg se hallottam! Ma már az ismeretlen ”neve nincs” zeneszerzőtől, filmzenétől egészen a Zimmer világig, mindenfélét hallgatok! Desplat utáló se vagyok! Egyszerűen nem tudom megszeretni a zenéjét, pedig próbálkozom!
Én sem sajnálom tőle az Oscar! Csak most nem adtam volna oda neki! :) Számomra Desplat legjobbja a róka úr! (Ez se azt jeleni, hogy minden évbe meghallgatom!) + ”The Very Best Plan” meg nem mondom, mi a film címe! (Valami gyerkőc mászkál New York utcáin)
1995-ös Oscar szerintem erős év volt, én Silvestri-nek adtam volna a díja! Zimmer-nek pedig 2001-ben, bár nem tudom, ott volt a Malénai (Ennio) is. Természetes, ha ez megkérdezi tőlem valaki 2005 környékén, akkor az mondom, csak Zimmer nyerhet Oscar! :)
Számomra a 2011-es Oscar érthetetlen a mai napig, mint az korábban írtam! Szerintem akkor kellet volna nyernie Zimmer-nek! (függetlenül attól, hogy ott voltak a sárkányok is (Powell) ami nagy kedvencem!)
November óta (Interstellal) kezdek megint el Zimmersedni! :)
[előzmény: (22182) Kulics László, 2015-02-24 20:58:36]
Ugyanezt éreztem. Értékítéletek, meglátások, tanácsok, vélemények ütköznek. Kulturált hangnemben, nem 10 éves szinten. (Néha azért van alpha-szint, de az más). Nagyon kevés fórum van manapság, amit érdemes visszaolvasni, de ez az egyik. :D
[előzmény: (22187) Bíró Zsolt, 2015-02-24 22:40:10]
"Különös, hogy ha jönnének ide a Birdman filmzenét isteníteni, hogy akkor mi lenne a helyzet. Egyáltalán az besorolható a fórum témájába? :D Tudnánk megértéssel viszonyulni hozzá? :) "
Nem akarok jóslatokba esni, de véleményem szerint az itt jelen lévők egy emberként esnének az istenítőknek. :))))
A 2. pont okán gondoltam természetesen - de ez az én véleményem. De ezzel nem azt mondom, hogy teljességgel lényegtelen a zeneszerző személye, csak azt, hogy a film viszi magával a zenét, ami alól van néha kivétel persze, de döntően ez van.
Zimmer is egyébként szerintem nagyon jól el lehet a zenei világában, számtalan "így készült a score" kisfilmben lehet ezt látni.
Arra gondolok, hogy ő kitalálja a zenét leírja, de mégis mindig kerül a zenekarba egy-egy új tag a megfelelő helyre és ez a legszebb az egészben.
A volt RC-s komponistákat is el lehet úgy tenni, hogy "sikerült kitörnöm a Zimmer volt a mesterem ködből", számtalan lehetőség kínálkozhat nekik most, példának okáért a Kingsman.
azért többnyire itt felnőttek vagyunk, persze ez nem kizáró ok a primitívségre :D de pl a zimmer-fan, akivel tomi összekülönbözött egy másik fórumon sanszos, hogy valami 15 éves takony, annak meg érvelhetsz :D
Ó, itt még egy jóízűt veszekedni sem lehet??? :D
Egyébként könnyű dolga van "sznob" kis társaságunknak, mert ügyes csellel a fórum témáját átfogóan Filmzenére kereszteltétek. Ha konkrét lenne, mondjuk Hans Zimmer, akkor már egymásnak ugranánk, mint minden rendes fórumban :)))
Különös, hogy ha jönnének ide a Birdman filmzenét isteníteni, hogy akkor mi lenne a helyzet. Egyáltalán az besorolható a fórum témájába? :D Tudnánk megértéssel viszonyulni hozzá? :)
Értsétek meg, egyet kell, hogy értsetek velem, vagy megmondalak titeket anyunak :D
Viccet félretéve, tegnap késő délután tényleg jó kis diskurzus folyt itt a filmzenék velejéről, és ez is gyógyszer a náthából való felépülésre ;) Remélem, senki nem kapta el :)
Szabadjon megjegyeznem, hogy örülök, hogy mindenki elvan a saját zenei világában (ezt most nem pejoratív értem), és ha egyetértéssel nem is, de megértéssel viszonyul a másik ízléséhez, és kifejezetten értelmes hozzászólások születtek itt alattam. Tehát nem az van, hogy a másik hülye, mint egy átlagos fórumban, ahol hamar egymás torkának ugranak az emberek apróságok miatt. Itt is volt nagyon régen ilyenre példa, de hát aki nem bírt leállni, az távozhatott, a maradók meg talán rájöttek, hogy legalább a filmzenékkel kapcsolatban nem kell egymást egyet nem értés miatt gyűlölni, hiszen arra van sok más hely. :)
Ezt ismered/ismeritek Desplat-tól? Na, ebben a komfortzóna közelében sincs, egy briliáns album, aminél sok helyen például Henry Mancinire tippelnél.
5:20-tól meg nem mondod, hogy ki szerezte. :)
A filmzenei kategória milyen értelemben is lenne vigaszdíj? Mármint a te megítélésed szerint.
1. A zeneszerző eddigi mellőzöttsége okán?
2. Az adott film fontosabb díjakkal való mellőzöttsége okán?
Mert azzal én is egyetértek igazából, hogy vigaszdíj, de én a 2. szempontot tartom valószínűbbnek, csupán kíváncsi vagyok rá, hogy te melyiket vetted észre, melyik miatt hoztad szóba a filmzenei Oscar-t, mint vigaszt.
Igaz, hogy ez a 2-es pont azt tükrözné, hogy maga a zeneszerző munkássága (akár az eddigi, akár a jelenlegi) tulajdonképpen lényegtelen. Továbbá a mostani esetben azt jelentheti, hogy a Grand Budapest Hotel, mint film tetszett nekik, de azért voltak jobbak, ám kiengesztelték (de nem a zeneszerzőt, hanem a filmet). És ezt érzem továbbá annak ellenére is, hogy a GBH filmet sem értem. De tényleg, mi a jó ebben? A hangulata tetszik, mint minden eddig általam látott Wes Anderson műnek, de mostmár vége... Van hangulat, de hol a film? :) Vagy pont ez járt az ítészek fejében, és a majdhogynem maximálisan eltalált hangulatot a zenében látták kivetülni? :)