Most olvasom, hogy James Horner azt nyilatkozta, hogy azért nem vállalta el A csodálatos Pókember 2. aláfestését, mert a filmet sz... khmm... pocséknak titulálta.
a "detach" című tételig gyűrte le a szervezetem az évek óta felgyülemlett zimmerellenes mérget, és itt mertem kijelenteni magam számára is, hogy bizony egy jó zenét hallok. ebben a szellemben fogok újrázni; egyelőre még csak a gondolatot kóstolgatom, hogy egyáltalán eljutottam idáig, de meglesz az a katarzis, érzem.
Hát megvan az idei év egyik legszebb zenéje: egy nem amerikai zeneszerzőtől, a Fityeghet hevert horony című* filmé, hasonlóan szép és kellemes-dallamos, mint a Korzeniowski-féle Romeo volt.
10/8 elsőre.
*anagramma, mert ha beírom, hogy tetszett, a kolléga úrnak biztos nem fog, így megvárom, hogy magától fedezze fel.
Mondjuk erre rávágnám, hogy Williamsnek sikerült azért a Star Wars előzményekkel, de neki volt majdnem 20 éve rápihenni az új trilógiára, plusz ott van az a fegyvertény, hogy ő John Williams.:)
Tegnap elaludtam rajta. Pedig nagyon izgatott voltam az elején. Ez persze nem minősítés, de ha jobb lesz, mint a Smaug, az már jó. Ami fura, hogy az első rész SE-je olyan jó lett, hogy nem is értem mi ez a színvonalcsökkenés.
Mondjuk hasonló zenei világban 6 albumon keresztül maradandót alkotni nem egyszerű.
Ha valaki a viadalon kívül éhezik esetleg két, Havasi koncertre szóló jegyre, akkor szóljon (szombat 19:30). Ketten nem tudnak jönni a társaságunkkal, így lett üres hely, ha érdekel valakit.
Korábbi koncert: Piano Guys. Azt hiszem így kell egy üresjárat nélküli koncertet összehozni úgy, hogy show-műsorként ne legyen se hatásvadász, se túlzóan hivalkodó, de mégis lekössön mindenkit. Egy másodpercig nem hagyták unatkozni a közönséget, bár végülis zenékben azokat játszották, amiket a youtube-ról is ismerhetünk tőlük, de azért így élőben, koncert hangerővel a Bourne Vivaldi nem semmi volt :)
Korábbi Havasi előadáson nem voltam, de valami hasonlóra tippelek, csak nyilván szemfényvesztőbb körítéssel... Attól még kíváncsi vagyok rá :)
Részben örülök neki, hogy a következő Bond-mozi a Spectre zenéjét is Thomas Newman szerzi, részben viszont sajnálom, hogy David Arnoldot ezúttal is mellőzik. Míg Newman egyetlen aláfestését a szériában eddig kifejezetten intelligensnek találtam és mindig fedeztem fel benne egy-egy új motívumot, addig Arnold hagyományosabb zenéi szépen átemelték John Barry szellemiségét a XXI. századba. Kíváncsian várom, hogy Newman ezúttal mit alkot majd.
Na de látjátok, itt is mi van? Horner megcsinálta a Pókember zenéjét, tudtommal népszerű volt a munkája, mégis leváltották a folytatásra, a Rómeóból is kirakták, az eredmény: az utolsó filmje 2012-es. Besokallnak ezek a jómunkásemberek szerintem a szardarabként kezeléstől, és akkor lehetnek ilyen visszavonulásfélék, mint Streitenfeldnél is volt.