Én max. annyiban nem értek egyet a leírtakkal, hogy Zimmer jelenlegi munkája (mindjárt hallgatom külön is) megint nagyon erős volt a képek alatt, és ha néhol túl is harsogta a látottakat, máshol alázatosan meghunyászkodott, szóval nálam nem sokban marad el a film minőségétől a zene. Egyébként nálam is az Interstellar témáját (talán még a kivitelezését is) tekintve jobban vizsgázott, mint az Inception, és a végtelen űr engem is jobban érdekel, mint az álmok, pedig az is a kedvemre való téma, pláne ahogy Nolan feldolgozta.:)
És Spielbergnél is egyet értünk: engem se zavart sose a giccs jellege, sőt, a War Horse-nak kifejezetten jól állt. Viszont az átlag néző gyomrát már ez a stílus megfeküdte volna az ő tálalásában (Hathaway szeretetes monológját nagyon nem szeretik benne, pedig a film egyik legjobb és legigazabb mondani valója, még ha hatásvadász is), és nem vagyok benne biztos, hogy annyira tárgyilagos tudott volna maradni történet vezetést illetően, mint Nolan.
Az Interstellar és az Inception zenéjét én nem hasonlítottam össze, de még nem is tettem volna, mivel önmagában még nem hallgattam, a filmet viszont tudom hasonlítani nem egymáshoz, hanem nekem való bejövésileg.
Úgy értem (ha egyáltalán fimet és zenét hasonlítani lehet) az Inception filmileg és zeneileg döntetlen, mindkettőt ugyanolyannak ítélem meg, ha tetszési skálán mérném. Egyik sem jobb, vagy rosszabb a másiknál, pont ahhoz a filmhez készült pont az a zene, ami pont kellett :D
Az Interstellar esetében a film szerintem jobb, mint a hozzá írt zene, így moziban hallgatva. Mert bár a lelki, drámai mélységet szerintem klasszul megadja, de kissé karakteretlen, igaz az is lehet, hogy a film is karakteretlen, csak épp a témája, mondanivalója miatt átsiklok felette. Persze majd kiderül önmagában is, hogy a zene, mennyire fog majd tudni 5. dimenziós utazási élményt produkálni.
Ha matematikus lennék, azt mondanám, hogy egyébként a film jobb, ebből következik tehát, hogy a jobb filmhez mérten nem ugyanannyira jó zene akár jobb is tud lenni, mint a "rosszabb" filmhez készült ugyanannyira "rossz" zene :D
Hülyén hangzik, és persze hülyeség is :) mivel a két filmet tartalmilag nem is tudom összehasonlítani, csupán filmileg, hisz mindkettő más jelentéssel bír, és jelentését tekintve hiába jóval erősebb az Interstellar, a film és zenéje nem különösebben karakteres. Ez az oka annak is, hogy kíváncsi lennék Mansell-re...
Előző hozzászólásomat a filmek összehasonlításának kérdésében viszont annyiban érintettem, hogy az Interstellar-t majdnem két fokkal (nem tudom ez mekkorát jelent :D) jobbnak tartom, mint az Inception-t, mivel van egy rettenetesen erős témája (legalábbis, amit nekem jelentett/hámoztam ki belőle magamnak), illetve olyan kérdéseket vet fel, ami nemcsak az adott film cselekményeire, cselekményeinek tovább/vissza gondolására alapul, és nem válik öncélúvá, hanem a hétköznapokba is kihozható a gondolatmenete, felvetése.
Kis kitérő Spielberg-nél: Az ő giccs jellege valahogy sosem zavart, sőt talán nem is vettem annak. Betudtam mindig egy fantasztikusan jól koreografált kompozíciónak. Most éppen az Empire of the Sun filmjét tartom a legjobb példának (de attól még lehetne sorolni), főleg annál a jelenetnél, amikor a fiú a repülőgép orrához lép, nyújtja felé a kezét, kb. fény-árny képi világgal, naplementével, szikrával... de annyira mesél maga a kép, hogy hiába is szavalnék róla, látni kell :)
Én egyelőre az Interstellar zenéjét valamivel erősebbnek érzem az Inception-étól. És bennem Mansell helyett inkább Glass idéződött fel, legalábbis a már említett - és linkelt - tételben biztosan.
Ami pedig a Spielberg féle Williamses felvetést illeti: nyilván a film másmilyen lett volna, a hangsúlyok is máshova kerülnek és ugyan így is van benne jó adag - számomra bőven szerethető - szentimentalista hatásvadászat, Spielberg esetében ebbe nem kevés giccs is párosul. Williams zenéje pedig ehhez idomulva kellően nagyívű lett volna, ami hibátlanul festi alá a látottakat. Hogy maradandó is lett volna, az már kérdéses, de az öreg még mindig tud meglepetéseket okozni.:)
Nekem talán azért jött be jobban, mert ez amolyan meditatív kémfilm zene, ami elmegy a háttérben, miközben dolgozik az ember, és alkalomadtán fel is kapja a fejét. Mondjuk a mozi az nem is nagyon ad alkalmat maradandó zenére, szerintem így is több került az albumra, mint végül a képek alá.:)
A Dracula Untoldra pedig - noha egyet értek, hogy semmi kiemelkedő nincs benne - továbbra is azt tudom mondani, amit korábban, hogy Price tökéletesen megcsinálta a zenéjét, csak a Fury-hoz, de ez is abszolút vállalható lett. Djawadi - noha tényleg egyre kiforrottabb és megbízhatóbb - a korábbi munkái számomra kedvesebbek, ahol azt éreztem, hogy beakarja bizonyítani, hogy ő ilyet is tud. Nálam ide tartozik a Titans, és főleg a Christopher Young ihletésű Fright Night, de még az Iron Man is.
[előzmény: (21800) Kulics László, 2014-11-14 18:20:16]
Annak idején ide az Inception témafelvető hatására, ereje miatt regisztráltam végül...
Az Interstellar esetében a filmet jobbnak tartom, mint a zenéjét, míg a fentebb említett mozinál azért egálban, sőt szimbiózisban van. A zene így is erősen mély hatású, olyan, amilyen Zimmertől nem egészen ebben a formában volt megszokott. Sokkal inkább Clint Mansell Noéja, sőt Forrása ugrik be róla, már ami a témát illeti... Téma alatt az igazán mély érzelmek világ mindenségén túlmutató nagy és megmagyarázhatatlan erejét értem. Erre hajaz leginkább a sérült űrhajóhoz való dokkolás alatt hallható LastAirbender által korábban is linkelt zene. Nekem olyannak tűnt, mintha egy ilyen lassan zajló, tulajdonképpen csak mozgást bemutató akciójelenet is végig az apa-lány érzelmi kapcsolatáról szólna, és ez szinte csupán a zenének köszönhetően.
Filmtéma és zene kapcsolata szinte ugyanez az említett két Aronofsky mű esetében, de ott azért nagyobb, és így jóval érthetetlenebb agymenést kapunk. Míg ez a mostani film majdnem ugyanezt (leginkább a Forrás) a témát nézőpártibban közli. Jó filmnek tartom azt, amiről tulajdonképpen csak spoiler-esen lehet beszélgetni. Az Intertstellar kifejezetten ilyen a gondolatébresztő hatása miatt, de itt nem írnék róla, azonban visszakanyarodva legelső mondatomhoz, ennek a filmnek a hatására meg a port.hu-n regisztráltam :)
A film ugyan nem egészen működik úgy, ahogy kellene, mert a valódi letaglózást elkerüli, ellenben nemhiába operál a világ legjobb témájával, mert így összességében számomra, amit jelentett az átjött, így nagyon jó filmként véleményezem, csupán nem tudom 10/10-esnek ítélni.
Na még mindig egy filmzenei gondolat: Ha Spielberg rendezte volna, nyilván hozza magával Williams társát, aki hiába kedvenc, szerintem ezt a mélységet nem tudta volna adni. Úgy értem, mélységet kétség kívül tud adni, de nem ezt a fajtát, ez a fajta meg kifejezetten kell ehhez a filmhez... Ettől függetlenül azért kíváncsi lettem volna az ő elképzelésére is. Jelen esetben a filmet számomra nem zavaróan, de szentimentálisnak tartom, illetve szentimentálisabbnak, mint a zenét. A zene úgy tűnik a szentimentalizmus kerülésével is mély hatású, Williams viszont szerintem nem enélkül oldotta volna meg... Illetve egy tényleg utolsó eszembe jutás :) Clint Mansell-t hallgatnám meg, hogy miként vélekedne zeneileg az Interstellar-ról.
A Most Wanted Man-t ma hallgattam, nálam kicsit olyan Powell-féle Bourne zene utánérzetet ad. Van egy-két tétel, ami jó, de összességében 10/5 nálam.
Szintén mai adag a Dracula Untold Djawaditól. Tipikus 10/7-es zene: tudtam, mi jöhet , azt a szintet, amit eddig ismerünk tőle, jól megütötte, de egyébként semmi kiemelkedőt nem találtam benne.
Továbbra is a kémes vonalon maradva, az A most wanted man melankolikus aláfestése nekem már a film alatt is bejött, és külön is kellemes kis hallgatni való. Olyan 6-7/10 erre is.
Egyébként az A walk among the tombstones zenéjével is hasonlóképp vagyok, annak régi vágású stílusa tetszett, viszont eddig még csak egyszer bírtam meghallgatni az össz-vissz 30 perces albumot. Annak az értékelésével még várok.
Viszont akármennyire is nem kiemelkedőek ezek az albumok, valahogy jól esett hallani valami szokatlant, még nem bejáratott, (még) nem kialakult stílussal rendelkező komponistáktól.
Oké, a The Imitation Game egy tipikus Desplat mű, de semmi több, és van egy olyan érzésem, hogy a film miatt pont ezzel kerül díj közelbe a szerző, miközben ezt megelőző idei két munkája sokkal erősebb. A film viszont még adhat hozzá egy jegyet, egyelőre viszont csak 7/10.
Az Interstellart nekem külön is meg kellene hallgatnom, mert film közben nagyon hangulatos és hatásos részek, de volt ahol meg már zavart a zene. Szóval, még nem döntöttem, hogy ez nekem tetszett -e vagy sem.
Zimmer azért talán feljövőben van ismét, mert a tavalyi Rush nálam pl. rengeteget játszott darab, és ha ezt is megszerzem, lehet, hogy bizonyos tételek sokszor fognak szólni.
Amúgy, az Interstellar szerintem is megosztó film lesz. Nekem pl. kellett két nap ülepedés, amíg kialakult a mostani 8/10-es értékelésem. Mondjuk, a logikai dolgokban van egy kis (na jó nagyobb) kavar, de azért látszik, hogy összerakták a filmet.
Tegnap szedtem elő a filmet, és tulajdonképpen T. Powell-lel egyet értve (ha ezt érti "McFarlane tényleg gáz agymenései" alatt) fogalmam sincs, hogy mi ebben a jó. Alapjaiban, történéseiben egész vicces, de a körítése, pláne ennyire sokszor visszatérően trágár módon idegesítő és felesleges.
A zenéje azonban szerintem is nagy meglepetés, ma hallgatom külön. Film alatt legalábbis (beleértve a betétdalokat) rendesen megtetszett, bár a paródia jelleg miatt érezhető a műfaj leginkább jellemző vidám oldalról történő zenei megközelítése, így egyedi vagy új vonások talán nincsenek is benne.
Az Interstellar kétszeri megnézés után is zseniális (habár valahol azt is megértem, hogy egyeseknek nem jön be), és Zimmer rég csinált ilyen nagyívű zenét, ami ugyan erősen át van itatva Philip Glass zenei DNS-ével (és remélhetőleg nem a vérével:)), de a filmhez mérten kiváló muzsika. Képek alatt 9/10.
Mint A GYU-ért és ezáltal Shore munkáiért nem kifejezetten rajongó embernek nem feltétlenül releváns a véleményem, de ez még a Smaugnál is semmilyenebbnek tűnik. Pedig az első Hobbit zene meglepetésemre nagyon bejött és a másodiknak is idővel felfedeztem az erényeit. De mivel ezek csak hangminták, még nem írnám le, plusz az Ironfoot című tétel a meghallgatott részlet alapján nagyon bejön.
Mellesleg a Fury-t is bepótoltam és minden hibája ellenére nálam a film hihetetlenül ütött (8/10), amiben Price "sátánista-szektás" zenéje is nagyban közrejátszott. Változatlanul állítom, hogy simán elmehetne a Dracula Untold alá, csak ott a filmet (4/10) még így sem tudná megmenteni a totális katasztrófától, aminek a legértékelhetőbb pontja Charles Dance játéka és Ramin Djawadi korrekt (6/10) aláfestése.
nézegettem jópár videót zimmer londoni koncertjéről. elképesztő. én ilyen minőségben még sosem hallottam élőben a zenéit, pedig a prágaiak és a bécsiek sem éppen kutyaütők. zseniális még így telóról felvett verzióban is. remélem készült vmi normális anyag a banzájról.