most, hogy kiraktad ezt a számot, visszakerestem mikori. 2007. nálam ez egyben az utolsó olyan zimmer zene évszáma aminél az agyam eldobtam. ez barátok közt is 7 év kimagaslóan jó zene nélkül. voltak jók, rosszak is, de extrát nem hozott régóta.
Mostanában eme albumot hallgatom és annyira akarom, hogy Zimmer még ilyen egyszerűbb hangszerelésű zenét csináljon, mert ez csodálatos. Még mindig. https://www.youtube.com/watch?v=A5OlsAIkCrY
Fülhallgató: 4000 Ft. Telefon: a fene se emlékszik már rá. Látva az emberek arcát a hivatalban sorban állva, amikor nehezményezve rád tekintenek, miközben John Ottman Superman Returns-ének Limited Edition-ét hallgatod max hangerőn: FELBECSÜLHETETLEN!
jók lettek a szülinapi írások. a 10 éves filmzene.netes koncertes felirat meg durva. még így, hogy semmi közöm az oldalhoz is meghatódtam:) gratula srácok!
nekem egy barátom van, aki úgy imádja a filmzenéket mint én. a többi haverba kb belevertem (ha tetszett nekik, ha nem:D). de előtte fogalmuk nem volt róla h a williams, az williams. csak kb annyi hogy tü-tü-tü-tü az a cápa, meg hogy a jurassic parknak milyen jó kis zenéje van. ja hogy az is williams? :D
szerintem a filmzene itt mo-n nem nagyon fogja nagy léptékben gyarapítani a rajongótáborát. bár nem komálom, de ha csak 1-2vel több ilyen havas-féle lenne, egyszerűbb lenne népszerűsíteni a műfajt.
Szerintem a korosztályunkba tartozó filmbuzik ismerik Williamst is. De persze a filmek miatt elsősorban. Mondjuk belegondolva, véletlenül pont filmzeneszerző.
Még Morricone népszerűségi szintjén Vangelis lehet talán, bár nem tudom, hogy ő is megtöltene-e egy Arénát. Talán ha nem 30 évente jönne ki egy albummal. :)
Vele is mi lehet? Nem ír, nem telefonál. :DDD Szóval kiadott hasra mondjuk 30 szóló- és filmzenei albumot, és akkor egyszer csak teljesen visszavonul? Mert ha filmekhez nem is keresik, de megszűnt benne a szólóalbumos közlési vágy is? Mikor Morriconét szerintem a színpadról viszik majd a temetőbe, nem ágyban, párnák között fejezi be, az biztos. Most ezt nem szemétségnek szántam, hanem a bámulatra méltó aktivitására utalás - engem 80 felett pelenkázni fognak, ő meg ma is zenét ír és koncertezik. :)
Nos, a filmet megnézve (8/10) azt kell mondanom, hogy képek alatt egész kellemes, néhol kifejezetten hatásos Giacchino zenéje, külön hallgatva viszont már kevésbé erőteljes. Viszont Doyle munkájához képest - amivel sikerült ugyan megbarátkoznom, de felidézni semmit se tudnék belőle - Giacchino szerzeménye, a jellegzetes motívumok miatt sokkalta inkább megfoghatóbb, és a szerző régimódi stílusa tökéletesen passzol az egészhez. 7/10
Az viszont az album erőteljes dob szekcióját hallgatva különösen érdekes a számomra, hogy anno az Up "Canine Conundrum" című számáról egyből az jutott eszembe, hogy az alapján a szerző komponálhatna egy Majmok bolygója mozihoz. Ha nem dolgozott volna már ezt megelőzően számtalanszor Matt Reeves rendezővel, akkor azt mondanám, hogy ez a track volt az ajánlólevél jelen filmhez.
Nekem sem igazán tetszett elsőre Doyle munkája, de aztán nagyon megszerettem. Annyira, hogy sajnáltam amikor kiderült, nem ő folytatja tovább amit elkezdett. Ez a mostani irány mindenképpen visszalépés számomra. Még akkor is, ha köztudott, hogy össze akarják kapcsolni a régi részekkel ezt az egész új világot. (És ahhoz ez az új zene meg tökéletesen megfelel, sajnos).
Én Williamsnél annyira nem tapasztaltam kékhalált, de ez kizárólag a Spielberg-moziknak és az SW-nek tudható be.
Én amikor elmondom, hogy filmzenéket hallgatok, akkor többnyire a ponyvaregény, a ravasz az agy és... filmekre asszociálnak a népek, amikor pedig rákontrázok, hogy instrumentális, akkor jön a Morricone és a Star Wars. :))
érdekes lenne egy kutatást készíteni arról, hogy ki nem szerepel a "köznemtudatban", miért és mikortól és melyik generáció tagjainak nincs fogalma erről a témáról.
Talán lehet az oka az is, hogy Morricone=western (azaz leginkább). Míg más szerzők már a köznemtudatban is mindenfelé megfordultak, így az egyértelműen mihez nem társíthatóság végett nehezebb tudni róla (bár pont Williams kellene, hogy ennek a kivétele legyen, annyira sok kasszasikerhez komponált).
én is pontosan ezt tapasztalom. amíg morricone neve egybeforrt a filmzene fogalmával és szinte bárki felsorol minimum 2 filmet tőle, addig ha azt mondom hogy williams, jön a kékhalál.
:D:D:D
szerintem velem/velünk nem tudnak mit kezdeni, mert csak oldalra néznek és azt gondolják, hogy ez a pszichopata komolyan erre a vonós szarra veri a tamtamot a lábával ahelyett hogy a filmet élvezné? :D
Morricone-ra ez végülis abszolút igaz, de én rendre olyanokkal találkozom a pórnépből, akiknek el kell magyaráznom, hogy kicsoda Williams, és még csak nem is feltétlenül "egyszerű" emberekről beszélek.