Ha már a Heaven-t említetted, de aktuálisat "akarsz" :D, akkor válassz az új, feldúsítottan (emiatt talán nem is) planetáriumi hangulatú TSFH - Miracles albumról egy tételt, mert ezen azért megintcsak vannak jók. Mondjuk ez nálam tudott olyan lenni, hogy szemezgetés nélkül egyben menjen végig (nem is egyszer), mert stílusban egységesnek éreztem, és szerintem most egyedül csak ez adta a trackek egyformaságát.
Bár lehet, hogy ez majd a trailermusicfanoknak nem nyeri el a tetszését :D
De valahol szerintem sikerült valami köztes, átmenetfélét alkotniuk, és ilyenkor én azért szoktam tudni szeretni a trailer music műfaj(?)-t is :)
www.youtube.com/watch?v=m-90gDx94qU www.youtube.com/watch?v=YrztU25j-SY
könnyű megszokni a stílusát, mert olyanokat mond amivel ha nem is értesz mindig egyet, de pár percig elgondolkodtat, no meg többnyire még vicces is. :) a twilightos videóját mindenképpen lesd meg ha a sajátodhoz hasonló filmes kifakadást akarsz, megunhatatlan. :D
a two steps from hellt annyiban megvédeném, hogy nekik volt egy two steps from heaven albumuk, amiből kőkeményen kihallható a tehetség és a fantázia. nyilván a diszkográfiájukban ez egy csepp a tengerben, de én kíváncsi lennék egy bergersen score-ra.
[előzmény: (21525) Bíró Zsolt, 2014-07-07 08:36:28]
Az írás alatt pont az imént nehezményeztem egy hasonló véleményt, ami talán nem volt bölcs dolog a részemről. Az illető azzal kezdte, hogy szerinte idén A hobbit 3 zenéje lesz a legjobb, és a kis eszmecserénkben azzal érvelt, hogy azért lett gyengébb a Smaug zenéje, mert az komorabb, kevésbé gyerekesebb, de az epikusságot bizonyítandó belinkelte a Forest River-t.
Száz szónak is egy a vége, az ilyen véleményeken már nem mindig tudok őszintén mosolyogni és hihetetlen, hogy egyeseknek az epikusság a jó filmzene fokmérője, habár kezdem már megszokni. Lehet, hogy holnap kirakok valamilyen trailer zenét FB-re, mert Beltrami The Woman in Black-jére valamiért ma nem voltak kapósak.
Köszi.:)
Igen, ez már nekem is feltűnt a Vox-ot (is) olvasva, hogy kb. 5-10% eltérés van a százalékban, de lényegileg ugyanúgy látjuk. Az X-Men és a Pókember az írás kezdetéig ugyanazon az értékelésen (85%) állt, de aztán menet közben rájöttem, hogy tartalmilag nem azonos szintet képviselnek.
Konkrétan ezen mosolyogtam főleg (és az élő legendán most átsiklok. :)
"Kedvencem a Two Steps From Hell nevezetű zenegyártó cég (az élen Thomas J. Bergersennel, az epikus zene élő legendájával), akik a legkülönfélébb stílusban komponálnak hősies vagy melankolikus zenéket"
Egyfelől a "zenegyártó" az tényleg helyes kifejezés (főleg, hogy akaratlanul is telibe trafált az illető) ezekre az iparosokra. Kábé azt érzem náluk szinte minden egyes szerzeményükön, hogy "basszus, már f11, elaludtam, pedig ma is meg kell írni a 38 darab másfél perces epikus szösszenetemet".
Másfelől a mondat második felében is pont benne van a lényeg, ami miatt szerintem dögunalmasak és egysíkúak ezek a zenék. A hősies zene az már maga egy eléggé behatárolt stílus (kábé a trailerzenék 90%-a ilyen lehet), olyan nincs, hogy a hősies zenén belül valaki még különféle stílusban is tud zenét írni.
Ez olyan furcsaság lenne, mint ha a Public Enemy a legkülönfélébb stílusban csinálna rapzenét. :)
Ja, Tamás, egyébként megnéztem a hírügynökséges filmzenei videót. Egyfelől kezdem megszokni a hiperaktív stílust, másfelől korrekt véleménye volt a srácnak a témában, annak ellenére, hogy nem elsődleges profilja a téma.
Amin viszont kicsit mosolyogtam, az a hsz-ok közt egy trailerzene-fanatikus véleménye. :)
Ez:
A trailer-zenékről említést sem teszel? A szívem szakad meg, Gergő :(
Oké, tény és való, hogy az előzetes nem kapcsolódik össze szorosan a filmmel, csupán egy reklám céljából összerakott rövid összefoglaló, viszont én azon az állásponton vagyok, hogy egy epikus trailer zene szerzőjének
alapvetően nagyobb művészi szabadsága van, mint egy megadott filmre való zene komponálójának. Gondoljunk csak bele: akit felkérnek egy film zenéjének szerzésére, jelentősen megszabják neki a határokat, hiszen a zenének alapvetően passzolnia kell (sőt, el kell hogy vigye a hátán) a filmet, viszont az egyén
művészi szabadsága ezen a ponton jelentős korlátok köré szorul. A trailer zeneszerzőjének ellenben szinte sosem előre megadott film hangulatára kell írnia, hanem a saját belső érzelmeiből merítkezve, egyéni alkotói szabadsággal komponálhat olyan jellegű zenét, amilyenhez éppen kedve van. Aztán ha később
egy filmprodukciós nagycégnek megtetszik a zene, (mert teszem azt, úgy ámblokk illene a film összefoglalójába), akkor megvásárolhatja a zeneszerzőtől.
Én ezt onnan tudom, mert én hatalmas rajongója vagyok a nagy sodrású, epikus zenének. Kedvencem a Two Steps From Hell nevezetű zenegyártó cég (az élen Thomas J. Bergersennel, az epikus zene élő legendájával), akik a legkülönfélébb stílusban komponálnak hősies vagy melankolikus zenéket.
Rengeteg mainstream film és játék is felhasználta az ő zenéiket a trailerben (Felhőatlasz, Harry Potter, Mass Effect, Alice in Wonderland - hogy csak párat említsek)
Én az epikus trailer-zenéket mindenképp beleraknám egy kategóriába. Rászolgálnak :)
Jók lettek! :)
Úgy vettem észre, hogy nagyjából ugyanúgy látjuk a dolgokat (10% plusz/mínusz), bár még nem mindet hallottam ezek közül, de legalább tudom már akkor, hogy milyenek. :)
Nekem meg itt van az elmúlt hónapok fontosabb filmzenéiről alkotott (szokásosan bő lére eresztett:)) véleményem, benne az Autobotokkal, akikkel talán egy kicsit elnéző voltam, de én többször is végigbírtam (egyben) hallgatni, és volt pár élvezetes, de nem kiemelkedő pillanata is.
Én a napokban ezeket hallgattam:
Pompeii - Clinton Shorter
Jack Ryan Shadow Recruit - Petrick Doyle
Edge of Tomorrow - Christophe Beck
Heaven Is For Real - Nick Glennie-Smith
Nem volt egy nyerő széria. :)
A Transformers 4 tipikusan az a zene, hogy hiába talál ki a szerző "új motívumokat", totál ugyanazt a konzervet adja negyedjére is.
én még a 2. részben is több élvezetet találtam mint ebben. ott legalább ott volt az infinite white lisa gerrardos hősi témája, vagy még a linkin parkos dal marha egyszerű 2 szólamú dallama. de ebben basszus egyszerűen tényleg semmi. a végén kapott az 5 perces tessa egy kb 2-3 perces változatot, de ennyi. sajnálom mert jablonsky ebben az egy szériában jó volt, de ennek is úgy néz ki vége.
Én azért itt-ott felleltem, de úgy néz ki, hogy a páros számok zeneileg rossz óment jelentenek a széria zenéiben. Ugyan Pista olyan mélyre nem süllyed, mint a Fallennél anno, és a minap kiadott pár szám kapcsán jobban kijönnek az új motívumok is (mondjuk pont az általad is linkelt Autobotos szám hiányzik rohadtul az egészről), nincs egy olyan erős pontja sem, mint az első vagy a harmadik résznek.
A HTTYD II. filmzene albuma papír tokos :(
De nem szeretem az ilyen, vékony kartonok közé csúsztatott CD-ket, kereshettem ennek a borítójától különálló helyet...
Az Autobots Reunite sztem a tipikus zúzós Transformers-zene, amit eddig is ismertünk és ezúttal is illik a képsorokhoz. A Lockdown viszont a tipikus semmilyen nálam.
a tessa kifejezetten marhajó, az autobotos téma ha nem is annyira jó mint ami volt, de ez is bőven híró. a lockdown téma elég olcsó nyúlása a man of steel egyik témájának, bár engem annyira nem zavar. film alatt biztos jó lesz. és a legelső trekkről sem tudok nagyon rosszat mondani. rendben van ez. de állítólag ezeket jablo még nagyon a produkció elején írta és abszolút nem ilyen formában fognak szerepelni az albumon. elég demószagúnak is érződik ez a szinti hazngzás.
pontosan. akiben ez már nincs meg, annak hatalmas 10/0 lesz a film. mondom ezt látatlanban. bár kisgyerek ide vagy oda, a 2. rész valóban a vérszar kategória volt. ha megüti a 3. szintjét akkor nagy baj nem lesz.
[előzmény: (21509) Thomas Powell, 2014-06-30 13:35:10]