Hildur Guónadóttir a Golden globe után egy Grammyt is behúzott magának, igaz, ezúttal nem a Joker, hanem a Chernobyl által. A mezőnyben ezzel maga mögé utasította Az oroszlánkirály- és a Mary Poppins újabb változatának kíséreteit, a Bosszúállók: Végjátékot és a Trónok harca záróévadát.
Én még keresem az állam...
hogy ott lehettem... ráadásul kétszer is...
5 encore volt:
- Theme from Cinderella Liberty
- The Duel from The Adventures of Tintin
- Remembrances from Schindler's List
- Raiders' March
- Imperial March
Én szombaton anyukámmal voltam. Egy élmény volt látni élőben a Mestert, ahogy belépett a terembe kitört az üdvrivalgás. Persze nem is vártam mást :D
Maga a koncert nagyon jó volt, persze főleg azokat a tételeket vártam, amit még nem hallottam élőben és imádom őket, Jurassic Park, E.T., Hook. Kifogástalan volt mindegyik.
Az más kérdés, hogy az állóhelyekről nem tudok így nyilatkozni. Nekünk is mákunk volt hogy viszonylag hamar felmentünk, így is csak a terem szélében találtunk jobb helyet, a zenekar jobb harmadát nem is láttuk. Előnyömre vált a magasságom, mert különben alig láttam volna valamit. A legtöbb ember tényleg nem láthatott semmit, volt aki a koncert vége felé látta először a Mestert, a legtöbb állóhelyről inkább csak hallani lehetett a zenét, az elől álló emberek feje mindent kitakartak.
Volt ráadás bőven volt, abból csak Tin-Tin kalandjait ismertem fel, ráadásul nem is tudtuk megvárni a koncert végét, így is már fél órával tovább tartott, mint gondoltam, a vonat meg nem vár, így biztosra mentünk. De ahogy hallottam inkább már csak solo hegedű volt, azt meg annyira nem kedveltük.
De összességében egy egyedi élményt volt, néha sztorizgatott egy kicsit Williams a tételek között, kár lett volna kihagyni ezt a koncertet :)
Érdekes, én pont fordítva vagyok ezzel: a Little Womant egy teljesen átlagos Desplat-produkciónak érzem, semmi maradandó, nem kötött le, az 1917 viszont még így is, hogy a filmet egyelőre nem láttam, hatással van rám. Az biztos, hogy a filmmel együtt még nagyobbat fog szólni.
De, mint már erről beszéltünk, egy filmzenei Oscart jó esetben azért kap a zeneszerző, mert a filmhez tökéletesen illő, azt gazdagító muzsikát komponált. Hogy a filmtől külön hallgatva zeneileg milyennek érezzük, az egy más kérdés. Abban szinte mindenki egyetért, hogy Newman zenéje abszolút hozzátesz a filmhez, és tökéletesen működik benne. Persze, lehet, hogy Desplat-é is, majd leellenőrzöm :)
Meghallgattam az 1917-et. Nagyon nem tetszett. Képek alatt lehet működni fog, de önmagában nagyon kevés. Csomószor csak atmoszférikus zaj van, ami Thomas Newmanre nem volt jellemző. Nem is értem. Zeneileg ez nagyon kevés, ha nyerne is, az inkább neki szól és nem az adott albumnak. Desplat igaz, hogy nem hozott újdonságot, de a Little Women meg nagyon bejött. Nem kiemelkedő, de az előbb után felüdülésnek éreztem.
Kedden az Intrada rukkolt elő az Életben maradtak bővített változatával, tegnap pedig a Varése tette ugyanezt a Dolores Claiborne-nal. Jól indult az év
Mondjuk a fél világ utálta a Sam Smith számot én meg imádom, szóval tényleg kár ízlésekről beszélni ilyen téren :D Csak furcsa volt a dolog, hülyeség ilyet leírni, de valahogy egy Bond film főcímdalát valamiért mindig érettebb előadókhoz kötnék (persze erre eddig nem gondoltam, most jöttem rá :D). De az kétségtelen, hogy Zimmer is érdekes választás a projekthez, tehát zeneileg mindenképpen különleges lesz az új film :D
Nos, a score-ral egyetemben inkább azt mondom, hogy megvárom, mi sül ki belőle. Fordulat (vagy új stílusvonal kipróbálása) következik be a bond-zenék terén, ez a főcímdal és a score esetében is látszik.
Billie Eilish-hez mit szóltok? Most hallgatom, elképesztően szörnyű, feldereng előttem egy Quantum csendje fiaskó (betétdal tekintetében)... Énekhang kevés, 18 éves, hát nem tudom.. Biztos az új generációt céloznák meg vele, vagy nem tudom...
Akárhogy is, én egyik esetben sem panaszkodnék. Így van, a nem klasszikus filmzenék létjogosultságának elismerésére volt már nem egy (ráadásul talán kifogásolható) példa, de ettől még ebben nem kellene különbséget tenni, az a filmzene, ami a film alatt szól :) Viszont tényleg mindegy, mert úgyis az fog díjat kapni, amelyiknek adnak :D
Az 1917-nél is érzem azt, hogy nem kifejezetten a zene nyerne, hanem a sorból eddig kifelejtett komponista, akinek én már a Kémek hídjánál tényleg odaítéltem volna (csak ugye akkor meg Morricone maradna ki, ha esetleg a szobrot életműdíj formában nem tartanánk értékesnek, sőt, értékesebbnek).
Én azért gondoltam a "keretezésre", mint lehetőség és a Jokerre, mint másik opció, mert akkor az elsőnél egy score és komponista szempontjából egyaránt ikont díjaznának, a másodiknál pedig a nem klasszikus filmzenék létjogosultságát ismernék el (bár erre volt már jó néhány példa). Arról már néhány éve letettem, hogy egy zene a zene miatt kapjon díjat
Mármint a munkásságának a keretessége szempontjából "mindegy" (na, túlmagyarázom) :D
Egyébként ez a keretes felállás lehetősége nálam az 1998-as foci vébét juttatja eszembe. Amikor az indult, akkor (de csupán poénos érdekességképpen) az egyik riporter mutatta a megelőző időszak nyerteseit 1966-tól kezdve:
- Anglia
- Brazília
- NSZK
- Argentína
- Olaszország
- Argentína
- NSZK
- Brazília
- ???
Akkor tehát a tükrözhető, keretes szerkezetnek megfelelően Anglia jön ismét :D
Az SW-n belül szép keret lenne, ez igaz, de a munkásságát nézve a mostani díjazás "mindegy" (erősen idézőjelesen) lenne, mert ugye már az első SW előtt két Oscar-os volt. Én azt sajnálom (bár az ítészek nyilván ugyanolyannak érezték, mint az SW-t), hogy az Indy széria egyetlen aláfestése sem érdemelt szobrot. Ha ez utóbbit (IS) nézem, akkor adják neki, mert az ő minőségi munkássága a szobrok mennyiségében is jó lenne ha meglátszódna (bár az is igaz, hogy ezek nélkül is talán az ő neve a legismertebb, ráadásul a műfaj iránt külön nem érdeklődök körében Morricone mellett javarészt általa kapott teljes képet arról, hogy mi is ez a "háttérmunka").
Nekem a Little Women is tetszett, röviden fogalmazva: kicsit szokásos Desplat-zene, de szokásosan jó :)
A Joker-t megtárgyaltuk, tudja mindenki, hogy bőven esélyes, viszonylag a saját jogán is, ám ott nemcsak simán a zene miatt fogja megkapni, ha odaítélik.
Newman-ék egyelőre még kimaradtak. Az 1917-et viszont most tervezem hallgatni, de ettől a meghallgatástól függetlenül neki már járna végre ebből az elismerésből.
Nekem bejön az 1917, Newmannak kijárna egy díj. Nagy valószínűséggel a Joker lesz a befutó itt is, de Williamsnek adnám, egyfajta keretként az sw univerzumban végzett munkájáért. Poén lenne, ha az egy új remény és a skywalker kora díjai keretbe foglalnák a 42 évet.
Newman rajongói nem szeretik különösebben az 1917-et, de nekem tetszik a score - talán, mert nem vagyok Newman legnagyobb rajongója. A filmmel együtt biztos még jobban működik, remélhetőleg jövő héten meglátom/hallom. Mindenesetre őt sem írnám le, hiszen sok jelölés után sincs Oscarja.
Ugyanakkor az elmúlt évek döntéseit figyelembe véve majdhogynem borítékolható a Joker zenéjének díjazása.