Ja igen, mivel régen a filmek alapján, azok után érdekelt a filmzene, így az eredeti Szellemirtók aláfestése nálam ismeretlen terület maradt, még azok után is, hogy Bernsteint elkezdtem nagyvonalakban megismerni egy válogatás lemez kapcsán, hogy ne csak a Hét mesterlövészt hallgassam tőle :) Bár a neki köszönhető újabb kedvenc (www.youtube.com/watch?v=ZD2WcMGEPp8) is a vadnyugati hangulat őrzője (amivel meg ugye meg tudnak venni kilóra) :)
Most egyben válaszolok, hogy ne szórjam tele a fórumot :D
Zimmernek én is bírom a "komolyabb" mesékhez komponált műveit, de nem teszem elé a csak-ot.
Egyébként pl a Szilaj FYC, azt hiszem, tőled (keky) van meg :) A soundtrack-re azért nem pályáztam, mert az ehhez képest nem igazán nyújt többet, abból ugyanúgy várok évek óta egy normális kiadást, mint Kulics úr :) Nincs bajom a betétdalaival, de túl sok minden hiányzik a score-ból. A Muppet Kincses Sziget meg nekem is pont így dalokkal együtt jön be
www.youtube.com/watch?v=OaQEuJxaSR0 www.youtube.com/watch?v=b4U23IZ69w8
A Madagaszkárral viszont bajban vagyok, ugyancsak az említett, koncerten is játszott tételt szeretem belőle. Viszont az egy olyan isteni nyitány "volt" (azért az idézőjel, mert nekem az egész előadás és ez is túl torznak hatott, de nem tudom, lehet, hogy csak ott, ahol én ültem, az volt rossz hely, mert visszanézve a prágai koncert DVD-t, egészen frenetikus élményt ad, és nem hinném, hogy tényleg ennyivel lett volna rosszabb a hangzás Pesten, pláne, ha azt nézem, hogy szinte csak én panaszkodtam itt mindig emiatt).
Shapiro Szellemirtók zenéjében engem az nyűgözött le, hogy megszerettetett velem egy olyan dallamot, ami mindig is távol állt tőlem. Az eredeti film betétdalát azért elég sűrűn játszották a rádiók is, ismertem, de nagyon nem nekem való (pedig a 80-as évek zenei világát egy az egyben kedvelem - kicsit talán ez ellentmondásos lehet). Lényeg, hogy Shapiro úgy használta fel részleteiben, szimfonikus átiratként, hogy az még hiányozna is, ha nem kapott volna benne helyet :)
A Szellemirtóknál érdekes, hogy a két régit filmként szerettem, zeneként nem tudtam befogadni, az újnál pedig pont fordítva volt. De az első nagyobb balhé a Wonder Womannél volt ilyen téren, hogy miért nem női szerző.
Én Newmannek adnám az 1917-ért, Williams pedig kapjon egy Oscart a komplett Star Warsért. Akárhogyan is ingadoztak az egyes epizódok minőségei, a score-ok azért erőteljesek maradtak - mondom ezt én, akitől távol áll a saga.
De jó lenne, ha a Szilajból egy rendes, önálló score-t adnának ki. :) Annál hiányolom, de pl az Egyiptom Hercegénél vagy az említett Muppetnél bírom a dalokkal történt vegyítést.
Muppet...nyami. :) Nemrég Zimmer-napot tartottam és emellett meghallgattam a The Last Samurait, a Renaissance Mant, a Driving Miss Daisyt, a Peacemakert.
Plusz a BMW-k hangja A WW1984-től és a Dűnétől nem várok sokat, nekem az utóbbi négy képregény-zenéje nem jött be és a Blade Runner sem. A Top Gun 2-t viszont nagyon várom, Faltermeyerrel az oldalán...előre dörzsölöm a tenyeremet. A Bond meg jelenleg még kakukktojás. :))
Nekem Zimmer rajzfilmekhez komponált zenéi közül csak a "komolyabb" animációkhoz írt muzsikái tetszenek. Gondolok itt az Egyiptom hercege, vagy a Szilaj aláfestésére. A humoros, könnyed rajzfilmekhez írt zenéi eddig valahogy hidegen hagytak. Bár a koncerten is játszott tétel a Madagaszkárból azért eléggé bejön.
Ha a Spongyabob-ra olyat tartogat, mint annak idején a Muppet Kincses Szigethez, akkor én mondjuk nem bánom :D Legfeljebb külön lesz hallgatva (bár nem valószínű, hogy neked is a mesével lenne gondod, elég népes rajongótábora van, én viszont nagyon nem bírom a kis sárga szivacsot :D) Lényeg, hogy sikerüljön és legyen a számunkra is működőképes az elképzelése.
John Powelltől sem sérelmezem, hogy animációs mesékhez adja a kivételes kreativitását és a tehetségét, fő, hogy valamilyen formában megkapjuk az igényeinknek megfelelő muzsikát ;)
Ez egy szép leírás, az ilyenekből (mármint, amikor meg tudjuk magyarázni bármelyik szerzőnél, hogy miért nyerjen/ne nyerjen) látszik az, hogy mindegy, hogy ki viszi az adott díjat :)
Ebből a mezőnyből én sem tudnám eldönteni, hogy kinek adnám, azt mondjuk igen, hogy Giacchinonak és Desplatnak most én sem. Newman-nek meg talán nem emiatt kellene kapnia, Williams esetében meg ugye nem feltétlenül az adott zenének szólna az elismerés.
Én úgy érzem, hogy szerzők tekintetében abszolút jól lett összeállítva a versenylista (egyedül pont Hildur lóg ki a képből, de legalább megérdemelten esélyes)
Én is üdvözlöm ezt a tendenciát, de jobban üdvözölném azt, ha nem a hajó lenne billegtetve :)
Egyébként meg az adott társadalmi normáktól függ, hogy mi tekinthető normálisnak és mi nem. Úgyhogy teljességében nézve először pont a társadalmi értékrendszereket kellene globalizálni ahhoz, hogy el lehessen dönteni majd azon a kereteken belül, hogy mit tartunk helyesnek és helytelennek. De ilyen nem lesz sosem, az emberek úgy vannak kitalálva, hogy ha nem is veszekednek, vitákat azért generálnak, csoportokba tömörülnek, szép lassan ellenséget keresnek, vagy akár generálnak. Innentől kezdve meg pont pont pont... Túl nagy téma ez itt :) szerencsére.
Nem nyúltál darázsfészekbe, ez egy totál jó téma, csak épp ellentmondásos (már akinek), ráadásul bőven túlnő a filmzenéken, ez ennél sokkal több körbejárást igényelne, hogy mi miért alakul úgy a világban, ahogy (mármint a nemek alapján). Félreérteni viszont nem értettelek félre, nem is azért írtam, amiket, hogy konkrétan a szavaidra reagáljak, hanem magára a témára :)
Egyébként ott van pl az abszolút női változatú Szellemirtók, amiben meg a zeneszerző érdekes módon nem nő lett :) Savazták is rendesen a filmet, a zenéjét meg úgy magával rántotta ez a lehordó-hullám, hogy csak a score kedvelők körében tűnt fel, hogy mennyire kiváló az aláfestése (s lett egyúttal Shapiro-nak talán a legjobbja). Velem szerencsére más a helyzet. A Szellemirtókat gyerekként nagyon nem szerettem (féltem tőle :D), pedig felnőtt fejjel újranézve a Szörnyecskéktől (amit viszont imádtam) is lájtosabb. Azért volt újranézve, hogy legalább egy kicsit képbe hozzam magam, mielőtt megnézem a női változatot. Nekem ez utóbbi egyébként jobban tetszett (és most akkor lehet engem savazni) :D A saját világán belül minden sokkal jobban meg volt magyarázva, de ehhez nyilván kellett az is, hogy ne legyen egyáltalán szívügyem az eredeti.
Én úgy tudom, hogy a Top Gunt Faltermeyer-el viszi, meg talán a Dűnébe is besegít Wallfisch (ebben mondjuk nem vagyok biztos), de reméljük, hogy nem a Spongyabobra tartogatja a legjobb dallamait :D :D
Hivatalos infók szerint ezek közül a Top Gun-on már legalább egy éve dolgozik, a Wonder Woman zenéje is már jó ideje készül, szóval még ha a film 2020-as is, Zimmer már jóval korábban dolgozik a projekteken, úgyhogy talán nem kapkodja el őket.
A Bond ilyen szempontból kakukktojás, arra túl sok ideje valóban nincs, de biztos vagyok benne, hogy ő már jóval a hírek kiszivárgása előtt megkezdte a munkát a filmen.
A listát nézve Williamsért is szorítok. Star Wars-ért először és utoljára az első filmért díjazták. Azóta 8 film született, ami jócskán kibővítete az eredeti score-t. Ha nem is önmagában a The Rise of Skywalkerért, de egy "összegző" Oscart szerintem megérdemelne. Szép lenne, ha az első és utolsó filmért is nyerne.
Desplat ilyen rövid időn belül egy harmadik Oscarral szerintem már túlértékelt lenne.
Ha meg azt nézzük, ki mit tett le az asztalra és még nem ismerték el eléggé, akkor Newman.
Na, ez érdekes lesz. Imádom Zimmert, de az úvonalas stílusa nem illik egy Bond-zenéhez. Arnoldot vagy Newmant kellett volna visszahozni sztem. De majd meglátjuk, mi sül ki belőle. Ezzel a húzással még jobban várt mozi lett a 007.
Na, legalább beindítottam a fórumot :) Én soha nem fogom tudni megszokni ezt a fajta zenét, akármennyire is nagyzenekar állítja elő... És igen, a film alatt tökéletesen felerősítette a képeket, de azért az akadémia tagjai valószínűleg meghallgatják a promo cd-t vagy megnézik kit tolnak leginkább... :D Bár kicsit szarkasztikus vagyok tudom, de meglehetően maradi vagyok ezen a téren, ha zene az legyen már zene és lehessen már külön is hallgatni, hogy felidézhessen mondjuk útközben valahova a filmet vagy ilyesmi...