Kíváncsi leszek a szűkített listára. Ezek közül eddig csak az Endgame-et, a Ford v Ferrarit és a Jokert hallgattam. Ha nem az adott zene, hanem a komponista figyelembe vétele mellett kellene döntenem, akkor vagy Williamsnek adnám az SW-univerzum egésze okán, vagy Silvestrinek, szintén az eddigi munkássága okán.
“Avengers: Endgame”
“Bombshell”
“The Farewell”
“Ford v Ferrari”
“Frozen II”
“Jojo Rabbit”
“Joker”
“The King”
“Little Women”
“Marriage Story”
“Motherless Brooklyn”
“1917”
“Pain and Glory”
“Star Wars: The Rise of Skywalker”
“Us”
MUSIC (ORIGINAL SONG)
“Speechless” from “Aladdin”
“Letter To My Godfather” from “The Black Godfather”
“I’m Standing With You” from “Breakthrough”
“Da Bronx” from “The Bronx USA”
“Into The Unknown” from “Frozen II”
“Stand Up” from “Harriet”
“Catchy Song” from “The Lego Movie 2: The Second Part”
“Never Too Late” from “The Lion King”
“Spirit” from “The Lion King”
“Daily Battles” from “Motherless Brooklyn”
“A Glass of Soju” from “Parasite”
“(I’m Gonna) Love Me Again” from “Rocketman”
“High Above The Water” from “Toni Morrison: The Pieces I Am”
“I Can’t Let You Throw Yourself Away” from “Toy Story 4”
“Glasgow” from “Wild Rose”
El is kezdtem hallgatni, de a második után inkább lekapcsoltam, mert túl jó volt az, amit odáig hallottam :), így szerintem megéri a türelmet. Szóval én megvárom, amíg hivatalos megjelenést (sorrendet, tracklistát) kap :)
A Joker esetében - ismerve az Akadémia politikai korrektség iránti elkötelezettségét és irányvonalát - az is szóba jöhet, hogy hosszú idő után az első női zeneszerző-jelöltről van szó.
A betétdalok abszolút a favorit filmeket tükrözik, a score-oknál már kicsit más a helyzet. Még nem hallottam mindegyiket, de ha a nevek alapján kellene dönteni, én Newmannek adnám a szobrot. De ha a Joker kap, akkor az nem a zene miatt lesz, hanem kb mint Santaolalla esetében volt anno: a film miatt.
Arra lennék kíváncsi, hogy hányan hallgatják meg az ítészek közül az FYC anyagokat és hányan döntenek az adott zene mellett a film alatt hallottak ismeretében / a film esetleges jelentősége okán.
Amennyire jól tudom, a FYC verziók kimondottan a díjszezonra készített egyfajta válogatások, amit a tagoknak küldenek ki, hogy azokat meghallgatva voksoljanak majd.
Az új star wars esetében például valószínüleg tartom, hogy amennyire lehet minimalizálták a visszatérő témákat és inkább az újabb zenéket emelték ki.
De más esetben is azt figyeltem meg, hogy bőven vannak eltérések a trackek számában, hosszában és elnevezésében is a hivataloshoz képest.
Az 1917-be már én is bele-belehallgattam, de még nem ment le nálam egyben.
Köszi! Kíváncsi vagyok. Bár pont most hallgatom Thomas Newman 1917-ét a FYC oldalon, és látom, a hivatalos CD-hez képest egész mások a trackek címei, sőt még a számuk is más. Szóval, gondolom, a Star Wars esetében sem teljesen azt kapjuk, mint majd az albumon.
2020-as Golden Globe filmzenei jelölések:
ALEXANDRE DESPLAT - LITTLE WOMEN
HILDUR GUĐNADÓTTIR - JOKER
RANDY NEWMAN - MARRIAGE STORY
THOMAS NEWMAN - 1917
DANIEL PEMBERTON - MOTHERLESS BROOKLYN
Dalok:
“BEAUTIFUL GHOSTS” — CATS
“I'M GONNA LOVE ME AGAIN” — ROCKETMAN
“INTO THE UNKNOWN” — FROZEN 2
“SPIRIT” — THE LION KING
“STAND UP” — HARRIET
Bocsi, a nagybetűkért (másoltam). Mit gondoltok? Semmi eget rengető szerintem, de az Ad Astrát például hiányolom. :( Persze, van amit még nem hallottunk...
Eddig a Genius a kedvencem tőle, szerintem ott nagyot alkotott, ráadásul úgy, hogy eléggé változatos az egész album.
A "Time Is But A Stubborn Illusion" című tétel pedig külön is kiemelkedik.
[előzmény: (25892) Kulics László, 2019-12-07 19:43:28]
Ha eddig semmi sem tetszett tőle, fix, hogy nem a Csernobillal lopja be magát a szívedbe. de a sorozatot nézd meg, érdemes.
A jnh zenét meghallgattam, köszi szépen az ajánlást. Szépre sikerült.
A Csernobil zenéjét nem ismerem, a sorozatot sem láttam, de a zeneszerzőtől eddig semmi sem tetszett igazán.
Max Richter viszont más világ. Igaz, hogy alapvetően ő is a minimalizmusból indul ki, de aztán olyan dallamokat hoz elő, amik sokáig velem maradnak. Az idei felhozatalból például a My Brilliant Friend az egyik legkedvesebb filmzenei albumom, amit szintén ő írt.
Az Ad Astra kicsit "nehezebb" hallgatnivaló, amennyiben ennél a filmnél ő is sokszor inkább a dallam nélküli megoldásokat választotta, de amikor megszólalnak a dallamok, azok annál nagyobbat ütnek. A lemez Balfe által komponált része észrevehetően gyengébb.
Az Ad Astra nem jött be nekem, de nem azért mert rossz lenne, hanem mert nem az én zenei világom. Mint a Chernobyl, sokan dicsérik, de nekem két tétel kivételével nem tetszett. A JNH-albumra köszi, hogy felhívtad a figyelmem, holnap meg is hallgatom.
Főleg újabb megjelenések: Ad Astra Max Richtertől; JNH új albuma, az A Hidden Life; az új Star Wars-album Williamstől, és a Little Women Desplat-tól. Így hirtelen ennyi.