Egyébként Silvestri zenéjével ellentétben a film a legkevésbé sem fáradt. Sőt! Számos szempontból valóban forradalmi, viszont rengeteg problémám is akad vele és kicsit ez a koncepció ebben a filmben csúnyán meg is bosszulja (haha!) magát. De egyébként tényleg remek kicsúcsosodása a szériának.
Tesómmal beszéltük nemrég, hogy már az elejénél nem volt semmi kedvünk bekapcsolódni ebbe a szuperhős mozik világába. Csak valahogy félúton kaptunk észbe és kezdtük el az elejétől nézni. Mára meg mindkettőnknek eléggé bejön :) Így az volt a téma, hogy nehogy az legyen, hogy ennek az egésznek, amikor egyszer vége kell, hogy szakadjon, mert egyszer így vagy úgy vége lesz ám, ne az legyen, hogy azt a belefáradás fogja majd okozni.
Régen a Star Wars és hasonló filmek e tekintetben kiállták ezt a próbát, kerek egész volt. És a Marvel filmekből bár jóval több van, ez ugyanúgy megvalósítható lehetne.
Egyszóval remélem, hogy a mostani film nem olyan fáradt, mint amit Alan Silvestri dobott össze alá.
Szerintem is inkább ezek az okai, mint a Ready-be való belefáradása, ami attól még közrejátszhat. Viszont a RPO annyiban nem volt rutin jellegű, hogy nemcsak a saját régi énjét kellett felidéznie és kevernie a maihoz, hanem úgy összességében az akkori hangulatot. Bár ez utóbbit azért a betétdalok inkább teljesítik, de akkoris, na :)
Már a Ready Player One is rutin volt szerintem, de abban valahogy mégis valamivel több szerethetőséget találtam, annak voltak jó pillanatai. Mondjuk azért Spielberg a zenének mindig kiemelten fontos szerepet szán, a Marvel-filmekre ez meg nem feltétlenül jellemző.
A Ready Player One-tól elfáradt biztos. Még nem hallgattam, de nagyon szomorú ezt olvasni. Jó, nyilván a Marvel zenék sosem voltak annyira kiemelkedőek (kivétel: most ugye Párduc), de azért ahogy írtad is, ehhez a mozihoz valami több dukálna.
Azt hiszem kétszeri meghallgatás után kijelenthetem, hogy az év csalódása az, amit Silvestri összehozott az új Bosszúállók-mozihoz, annyira rutinból letolt, 2 órás, dagályos semmi az egész. Az első rész zenéjét kifejezetten kedvelem a mai napig, még Tyler-Elfman kettősének is vannak kiemelkedő trackjei, de ebben csak azok, amikor felcsendül a Bosszúállók-téma. Komolyan, még Jackman két Amerika Kapitányában is több egyéniség volt (az elsőben a Tél Katonája motívum, de a másodikban is akadtak visszadúdolható dallamok, élvezetes trackek). és a lelki békém érdekében újrahallgattam Giacchino Pókemberét. Az lényegesen szerethetőbb, grandiózusabb, fülbemászóbb score, pedig egy kisebb filmhez készült, amelynek majd minden trackjében találok valamit, folyamatosan szeretteti meg velem a két témát. És ezt az év (méreteiben) legnagyobb mozijához, ami ennél többet érdemelt volna, pláne egy ilyen formátumú szerzőtől. 5-6/10
Nekem még hosszú a lista, akiket élőben nem láttam\hallottam, de ha jönne, rá szívesen elmennék.
Persze sok olyan név is van köztük, akikért nem biztos, hogy utaznék külföldre, de ha már hozzánk jön, akkor igyekszem nem kihagyni. Ramin Djawadi májusi Game of Thrones-os koncerje nálam ilyen.
Illetve azokra is igyekszem eljutni itthon, akiknek az adott koncertje nem pont filmzenei, de már alkottak a műfajban. Ilyen volt nekem tavaly pl. Einaudi, Tan Dun, illetve idén Quincy Jones.
Kinek örülnétek, hogy jönne, kis hazánkba koncertezni? Jók ezek a tematikus koncertek is, de jövőre jöhetne valami nagy név. Szerintetek ki lenne a megfelelő...
legutóbb intrada hat nap alatt megjött, a varésére nagyjából 4 hetet kellett várni, utóbbi tehát valszeg megállt a vámkezelésnél. de nekem sem kellett fizetni, mindenesetre ilyen postaköltségek mellett eléggé dühítő, hogy pont annyi idő alatt ér ide hozzám, mint ha feltűznék egy erősebb testalkatú postagalambra.
Libabőr ez a jelenet mai napig. Én moziban néztem, de szerintem tényleg kevesen értették. Viszont túl rövid volt ahhoz, hogy bosszankodjanak miatta, a "beavatottak" viszont nagy ajándékkal távoztak.
Én sem emlékszek más ilyen jellegű zenei felhasználásra. Volt olyan, hogy egy nagyon ismert/elcsépelt zenét olyan jelenet alá vágtak be, amivel az ember nem hitte, hogy működik a film (pl. brutális akciójelenetben vidám gyerekdal van stb.), kicsit felrázta a zene renoméját is, de ez tényleg másfajta élmény volt, nagy húzás. Reméljük, a folytatásban ha már JNH nem lehet ott, legalább Shyamalan toppon lesz.
[előzmény: (25215) Bíró Zsolt, 2018-04-16 08:56:27]
Srácok, aki Amerikából rendelget (La-La Land/Intrada), mostanában nem jár úgy, hogy minden csomagja vámkezelésre kerül? Nem vámolják el, de miután beér az országba (nézem a posta nyomkövetést, onnan tudom) mindig másnapra nálam van, mostanában pedig 4-5 nap onnan... Egyszer felhívtam a postát és azt mondták, hogy vámeljárás alatt van. Aztán persze nem kellett fizetnem kihozta a postás de most vagy 3-5 rendelés így járt zsinórban, hogy ha beér az országba akkor még 4-5 nap...
Bár aki írta, hozzá a szöveget nem biztos, hogy teljesen képben van:
"Az elmúlt években Ennio Morricona, John Williams és Hans Zimmer is koncertezett hazánkban, de nagy sikert aratott a Harry Potter filmzenei koncert is."
Így már érthető, azért is furcsálltam, mivel nem úgy rémlett, hogy a Speed zenékkel csak a kollaborációs írások keretén belül találkoztam volna (máshonnan viszont nem szoktam filmzenei elemzéseket olvasni).
[előzmény: (25216) Bíró Zsolt, 2018-04-16 09:01:49]
Köszönjük!
Mindkét Speedhez vagy épp Predatorhoz volt írás, csak régiek, amelyek közül sokat már nem tartunk jónak, így lesz még nem egy ilyen újraírt verzió. Én régen nemegyszer egyesével végigvettem a trackeket, ma viszont már csak olyat írok, amit én is elolvasnék, minél kevesebb trackelemzéssel.
Én nem egyedül néztem, és úgy hördültem fel, amikor a bárban elkezdett siklani a kamera, hogy "Nem mondod, hogy összeköti A sebezhetetlennel!" :)
Mondjuk szerintem relatív kevesen értették, mert elég régi film a vonatkozó, de azért ez egyfajta filmzenetörténeti pillanat, mert nem nagyon emlékszem más ilyen zenei célzásra.
(Most nem olyanokra gondolok, mint amikor például valami ügynökös vígjátékban megszólal a Bond-téma megcsavart verziója.)
Már korábban is írhattam volna ezzel kapcsolatban:
Jó látni, hogy régi zenék is kerülnek fel a kielemzettek soraiba. Eddig (akkor, amikor frissként olvastam) fel sem tűnt, hogy a Speed egyik részéhez sincs kritika. Jó volt olvasni mindet, a Predátoroktól egészen Hookig, majd a szépen sok szempontból interjúilag is kivesézett Kincsemet, most pedig jöhet a Henry V (ezt se gondoltam volna, hogy még nincs hozzá olvasmány tőletek.
Gratulálok mindegyikhez és a fáradhatatlan (pláne, hogy visszamenőleges is) hozzáállásotokhoz. Csak így tovább. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2018-04-16 07:06:27]