Nem tudom, mennyire releváns infó a hazai közönségeteknek, mindenesetre jövőre lesz Star Wars - A New Hope tour németben, illetve egy bécsi időpontot is említenek.
Star Wars in Concert: Eine neue Hoffnung – Deutschland-Tour 2018
Még ilyet. Így már persze, hogy ismerem. Valahogy nem ugrott be, talán mert csak a zenéjét ismertem, tudtam a rajzfilmről is, de azt nem néztem, egyszóval a kettő sosem volt nálam igazán összekapcsolva. Hallottam a dalt pókemberről, de így Giacchino szimfonikus átirataként mégis új dallamnak tűnt, pedig tényleg ugyanaz :)
Akkor helyesbítek a Karib zenével kapcsolatban:
Az nekem is tetszik, hogy épp az első részre hajaz, mert így letisztultabb az egész, de ahhoz képest számomra nem igazán tud többletet adni.
Vegyük példának az Eddie, a sas zenéjét, melynél szinte végig érezni, hogy "nem ma szerezték", hanem egyenesen a múltból érkezett :) mégis újszerű, friss hallgatni való.
Az öt kalózfilm muzsikái között mondjuk még így is a harmadik helyre kerülhetett a mostani az első és a harmadik felvonás utánra.
A remixeket valahogy már én is elfelejtettem, de mikor láttam, hogy ezen is ilyen záró tétel van, egyből eszembe jutott, hogy ja, tényleg, ilyen is szokott lenni. És eddig oké, ám legyen, de hogy ennyire rossz átiratot tegyenek rá, hihetetlen, azon túl, hogy felesleges is.
A szuperhősöket csak a filmekből ismerem. Se képregényeket nem olvastam, se rajzfilmeket nem néztem, igazából a Marvel mozik előtt nem is igazán szerettem a szuperhősöket attól függetlenül, hogy a "Villámember"-t és a régi Pókembert VHS-en számtalanszor láttam, illetve még a Batman-t, Superman-t. De ezzel kész, szóval nem tudtam, hogy ez egy korábbi rajzfilm dallama.
Ahogy előre sejtettem, teljesen jellegtelen lett Rupert Gregson-Williams Wonder Womanje. Pontosabban, ami jellege van, az a már ismert főtéma. Merthogy az előzetes híresztelésekkel ellentétben benne van, de érezhetően utólagosan, rajongói nyomásra került bele, viszont ahogy kezdetben a pulzáló alapjai a háttérben feltűnnek, majd az album felénél végre a jól ismert formájában felcsendül, az tényleg hatásos, de ezt leszámítva a köztes időben semmit nem vált ki az emberből a score. Alapvetően jól hangszerelt darabról van szó, csak nincsen lelke az egésznek. A fenti témát leszámítva semmire sem emlékszem belőle, a legkisebb késztetést sem érzem, hogy újra lepörögjön. (Oké, a záró "Action Reaction" eléggé rendben van, és ha ilyen az egész album, egy rossz szavam se lenne, ellenben a betétdal valami borzalmas.) Tudtam én, hogy A fegyvertelen katona csak egy véletlen baleset volt a szerzőtől, mert ez inkább a Tarzan legendája szint: tipikus kihagyott ziccer és felejthető középszer.
Arthur király: köszi, igyekeztem minden lényeges infót beleírni, amit megtudtam, anélkül, hogy dagályos lenne.
Nekem talán pont az tetszik az új Karibban, hogy az elsőt idézi (mivel a film is javarészt annak nyomvonalán halad, ezért szerintem még koncepció is volt) és ettől frissebbnek hat az egész, ha eredetinek nem is. Pont azon morfondíroztam, hogy Zimmer zenéi hiába voltak kiforrottabbak, grandiózusabbak, Badelté kalandosabb, ahogy most Zanellié is, aki jó érzékkel idézi meg a régi dallamokat (a harmadik rész szerelmi témájának visszahozatala gyönyörűre sikerült, film alatt még egy könnycseppet is elmorzsoltam), az újak pedig inkább dinamikusak, semmint dallamosak: Salazar rockos témája az előző rész Feketeszakáll motívumát használja fel újra - legalábbis kísértetiesen hasonlít rá - az új kalózmotívum pedig nagyon kedvelhető, és még vannak értékelhető új dallamok, ahogy az album is szimpatikus, legalábbis sokkal jobb, mint amit Zimmer az előző részhez alkotott. Mondjuk a végére az a remix nagyon nem kellett volna (azt hittem erről már teljesen leszoktak). Nálam egy erős 7/10 simán megvan.
Pókember: ez a dallam ugyebár a régi rajzfilmsorozat kultikus főcíme, amit Giacchino a stúdiólogó elé dolgozott át, de a filmhez új témát komponált. Remélhetőleg idomulni fog ehhez, mert akkor egy nagyon jó Pók-zenét kapunk. Mondjuk nem hiszem, hogy Horner zenéjét nálam letudná taszítani a trónról. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2017-05-27 21:13:20]
Annyit tudok, hogy biztosan lesz Wonder Woman a repertoárban, legalábbis az idei koncertfelvételek szerint a Man of Steel után kezdődik majd a zúzás. Azt tavaly egyébként is hiányoltam.
Nagyon összeszedett lett az új Arthur király kritika. Az emberi zihálás zenei alkalmazására viszont eszembe jutott egy Ennio Morricone kedvenc:
https://www.youtube.com/watch?v=v6HpUqiuU1Q Ettől függetlenül persze szerintem is egyedi :)
Az új karib zene viszont hellyel-közzel korrekten idézi meg az első rész hangulatát, mivel nem játssza felül. Viszont sajnos van egy nagy hibája, mégpedig pont ez a felül-nem-játszás, ami annyira lélektelenné teszi az egészet. A harmadik részre Hans Zimmernél ez nem volt jellemző. Ott tovább gondolta, adott hozzá többletet, de érezni rajta, hogy azért élvezte is a munkát.
A pókember téma alapján volt egy kérdés a facebookon, amit itt válaszolok meg. Az új dallamot (ami valóban dallam) hallva azt mondom, hogy ez lesz a legjobb :)
Köszi.
Kellemes meglepetést okozott az Alien-zenével. Már majdnem kész is az ismertető Scott filmjének kíséretéről, mire életre kel az oldal, felkerül.
Köszönjük a tájékoztatást. Gondoltam, hogy egy ilyen műszaki probléma nem oldódik meg azonnal. De szerencsére van alternatíva, plusz tök jó, hogy itt még azért összefutnak a szálak. :D
Köszönjük a válaszokat. Én pedig pluszban amiatt is, mert nem vagyok fészeklakó :) Ettől függetlenül jó az, hogy enélkül is bele tudtam lapozni. Jó a zenei link Pemberton új muzsikájához, amivel kapcsolatban az újabb információk alapján (miszerint nem valami jó filmről beszélünk) olyan érzésem van, mintha John Powellhez hasonlítva elkészítette volna a saját Evolúcióját.
Más: A Hans Zimmer koncert programját ismeri valaki? Milyen változások lesznek a repertoárban a tavalyihoz képest?
egy ideje készültünk a szerver átköltöztetésére, egyúttal domain regisztrátort is váltottunk, azonban nem várt akadályokba ütköztünk: a .net-es domainek költöztetési protokollja sokkal több időt vesz igénybe, mint amennyi idő alatt james newton howard megírta a king kong zenéjét, mi azonban erről semmit nem tudtunk. a régi adminisztrátorunkkal a megállapodást nem hosszabbítottuk meg, viszont azzal nem voltunk tisztában, hogy új dns rekordok beállítása heteket, rosszabb esetben akár egy-két hónapot is igénybe vehet. folyamatosan megy az egyeztetés, hogy mi lehet a leggyorsabb megoldás. az új szerverünk már nagyon régóta ugrásra kész, a domainnév változatlanul a miénk, de a dns kiszolgáló váltására muszáj vagyunk várni. keressük az átmeneti megoldásokat is, igyekszünk minden tőlünk telhetőt megtenni, hogy ismét elérhető legyen az oldal.
addig is várunk mindenkit a facebook-oldalunkon, ahová átmenetileg az új tartalmat (rádiós anyagok, írások) töltjük:
Bocs, én kezelem túlnyomórészt a FB-ot, és tegnap nem tudtam felnézni.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy egyéb ok van, de semmi olyan, ami az oldal létét veszélyeztetné, ezt most ki is írtam a FB-ra. Reményeink szerint a héten újraindulunk.
Tegnapelőtt érdeklődtem a főoldallal kapcsolatban, de lehet, hogy inkább itt kellett volna kérdeznem:
A főoldalon karbantartás van, vagy egyéb okok miatt nem töltődik be az oldal három (már öt) napja? Nálatok jól működik?
Nagyon jó, hogy említetted, mert Silvestri az egyik kedvencem, de ezt még én sem ismerem. A címével valahol már találkoztam, de most akkor sort is kerítek rá hamarosan. :D
[előzmény: (24666) Bíró Zsolt, 2017-05-12 15:09:06]
Hát ehhez a doksiszerűséghez olyan óriási szimfonikus zenét dobott össze Alan Silvestri, hogy csak ámultam. Tessék meghallgatni, aki még nem ismerné.
10/9
Ez az igazi sokoldalúság, hogy valaki csinál egy Dreddhez egy elektronikára épülő zúzást, emellett ilyen fülbemászó, nagyon kellemes szimfonikus zenére is képes. Nem annyira komolyzenei, mint mondjuk George Fenton természetfilmzenéi, ezért nekem könnyebben is befogadható. Van egy csúnyaság rajta, az egyik track eléggé olyan, mint a Tiszta románc vibrafonos főtémája, totál ki is lóg az összképből, ráadásul csak egyperces, tehát nem is lett volna muszáj ezzel bepiszkolni kicsit az összképet, de hát ha a rendezőnek egyszer ez lehet az egyik kedvenc főtémája, nem sokat tehet egy zeneszerző, mint hogy alkalmazkodik.
10/8
Még április 15-én volt egy linkem erről a Colossal zenéjéről, ami ugyanúgy "The Colossal Finale"-ra van keresztelve, amit a kritikádban írtál, de szerintem egyről beszélünk és ugyanazt láttuk :)
Igaz nálam fordítva volt, először hallgattam a zenéjét, és utána láttam ezt a videót, amikor kerestem belőle legalább egy tételt, hogy tudjam ajánlani itt a fórumon is. És így egyértelmű, hogy meglepett, egy egészen új zene, ilyen gyorsan közzétett kritikája ;)
[előzmény: (24661) Kulics László, 2017-05-11 20:00:19]