Mármint lesz egy Morricone-koncert? Nekem semmi infóm nincs a szokásos forrásoktól/ból.
Ha lesz, akkor szerintem te közvetlenül vele vagy kapcsolatban, onnan tudod. :D
A borítóra nézve gondoltam bepróbálom a zenét, és egy kellemesen andalító, bájos kis score-t kaptam. Nincs igazán emlékezetes momentuma, és a trackek sem hosszabbak általában 1-2 percnél - habár a nyitó "Balaton Theme kellemes - de szépen elcsordogál a háttérben. 7/10
Én még régebben megvettem az első 17 lemezes Cosma gyűjteményt, és rögtön az első album abszolút favoritom lett, azóta se akadt más Cosma zene, ami megközelítette volna:
Ez szerintem mindenkinél kell, hogy működjön, nálam legalábbis eddig működött. Nem sűrűn használtam, viszont van neki valamennyi időkorlátja, talán fél óra.
[előzmény: (24629) Bíró Zsolt, 2017-04-24 21:08:47]
Ha a jobb szélén Skin #5-re állítod, nem látod a hozzászólások szélén a szerkesztési lehetőséget? Lehet, hogy azt csak mi, szerkesztők látjuk a moderálás végett, nem tudom, mert a fórum az valójában tőlünk teljesen független.
Köszi a leírást, szerintem megpróbálkozom majd az albummal.
Cosmában azt szeretem, hogy olyan, mint egy kaméleon. Legtöbben a vígjátékokhoz írt zenéiről ismerik, de drámákhoz, kalandfilmekhez, art-filmekhez is kitűnő muzsikákat komponált.
Zsoltihoz hasonlóan én sem ismerem igazán a szerző munkásságát, meg amit ismerek, azok is javarészt a főbb témák. És emiatt pont erre voltam kíváncsi, amit meg is válaszoltál.
Ugyanis az albumon lévő szerintem legjobb trackre kerestem csak rá, hogy belinkelhessem ide az oldalra, hogy ne maradjon le róla senki, és így derült ki számomra is, hogy az már Cosma egy korábbi műve. A többinek nem jártam utána tételesen, viszont köszönöm én is, hogy te megtetted :)
Az album nem annyira kiemelkedő, de ezt a fajta lassútáncos esküvői hangulatot olykor szeretem hallgatni :) nekem legalábbis ezt juttatja eszembe. Meg pl a második szám az Elsüllyedt világok aláfestésére hajaz :) A többi tételben az előbb említett két motívum felbukkanásai tetszenek. Egyszóval az ilyen albumokat a teljes hangulatuk okán jó hallgatni, nem pedig a hangszerelés, vagy egyes momentumok kreatív kidolgozásáért, mert az azért nem különösebben jellemzi.
Hát ez nekem egy óriási meglepetés. Kellemes sci-fi stílussal nyit, aztán rögtön menetelős horrorba vált, de mindvégig fogyasztható marad, és szerintem brutálisan hatásos még így, a film megnézése előtt is. Ott lesz a helye az idei legjobbak között.
10/8
Így első nekifutásra korrekt munka Tyler Bates Guardians of the Galaxy-je, de egy mosómedvényit gyengébb, mint az első volt, ami 2014 kellemes meglepetései között volt nálam számon tartva. Abban nagyon tetszett, ahogy Peter Quill búskomor témája végül az intergalaktikus kis csipet-csapat hősies motívumává változott, fejlődött, emellett még fülbemászóra is sikeredett. Itt egyelőre nem vélek hasonlót felfedezni, de ott is a film megtekintése után változott a véleményem és a válogatásszámok jelentősen kiegészítették a végeredményt. Vélhetően itt is ez lesz. Egyelőre így önmagában 6/10.
:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-/images/R-3541820-1393980531-3549.jpeg.jpg
Több éve rágják a fülem az ismerősök, hogy kezdjem el nézni a Once Upon A Time-ot, mert milyen szórakoztató. Még csak az első évadot nyúzom, de valóban kellemes kis széria, az olcsó effektek és a töltelék epizódok (valamint a limitált színészi játék) ellenére is. Mark Isham zenéje minden szempontból a sorozat egyik erőssége, motívumokban is kellően gazdag és fülbemászó tud lenni, amikor kell, a hol bájosan csilingelő, hol fenyegetően dübörgő score. Igazán maradandó tételeknek viszont híján van. 7/10
Utánanéztem a Cosma-albumnak: az első 14 track vadonatúj, az új filmhez írott zene. a 15-ös track viszont egy régebbi filmből lett átemelve. (Ilyesmit Morricone is szokott alkalmazni, de más zeneszerzők is)
A lemez többi része pedig más Pierre Richard-filmek zenéiből nyújt válogatást.
Amúgy milyen az új zene? Én kedvelem Cosmát, jónéhány albumom van is tőle, de ezt az új szerzeményt még nem hallottam.
Én nem értettem félre semmit, csak nem azt írtam, hogy Cosma neve van rajta (mint a plakáton), hanem egyszerűsítve azt, hogy Cosma. :)
Sajnos nem nagyon vagyok tisztában a munkásságával, pár albumot hallottam még csak tőle. Csak arra gondoltam, hogy ha esetleg régebbi darabjaiból állították össze kizárólag a score-t, akkor nem biztos, hogy feltüntetik a plakáton, de ott van. A neve.
Akkor most nagyon félreértettük egymást szerintem.
Írtad, hogy a plakáton szerepel Cosma. Én úgy értettem, hogy arcilag szerepel. Szóval hiába linkelted a film borítóját, mikor az is ugyanaz :D tehát azon "sem" szerepel Cosma, hanem Pierre Richard és még két másik fiatal :)
Cosma szereplése, mint név meg teljesen érthető, hiszen ő a zeneszerzője ennek az új filmnek. Tehát ez tiszta sor. A kérdés az, hogy ehhez a filmhez szerzett-e új zenét, vagy mindegyik tétel ugyanolyan, mint az általam linkelt, azaz vajon mind egy-egy korábbi műve?
Ez a soundtrack borítója. Én a filmplakátra gondoltam. :)
Ott a neve az első sor vége felé.
https://media.services.cinergy.ch/media/box1600/0e84af75d34c6eb7e1a5e99478f097c34ed21d34.jpg
Ez érdekes, mert a plakáton szerepel Cosma (aki 77 éves, de évi egy-két zenéje még mindig születik), persze attól még lehet a score egy régi zenéiből álló válogatás. Kevesen tudják, hogy az Amelie alatt is egy csomó, már létező Tiersen-darab szólt.
És akkor ne tudd meg, milyen lehet a teve-dal értelmezése.
De azért milyen jó, hogy az eső mégsem teve, mert ha az lenne, akkor a teve hátán nem halkan csattanna: a teve :) Így viszont mondjuk nem értem, hogy te minek gyere be, hisz az esőtől szerintem nem kellene annyira félned, mint mondjuk a tevehullástól :D
Csak tudnám, hogy a teve púpján merre folyik az eső leve :P
Pedig tudnom kéne, hiszen ez az állat is volt egyszer már óceán az arcomon (áhhá, most jövök rá az eredeti dal lényegére: mindenki állatokat sír, krokodil könnyeket hullajtunk, itatjuk az egereket)... vagy porcelán (de akkor mégsem jöttem rá) :D
No, elég!
Időközben meghallgattam Vladimir Cosma új(?) albumát: Un Profil Pour Deux.
A végén két track közvetlenül egymás után különösen tetszett. Gondoltam be is linkelem a "La course à l'échalote" tételt. Rákerestem a youtube-on, errefel kiderült, hogy az már egy 1975-ös film (A hajsza) aláfestése. Ezért is a kérdőjel: Ez a lemez a szerző régi témáinak válogatásából áll?
Nem rémlik, hogy hallottam volna már korábban ezt a számot, nekem emiatt újdonság volt:
https://www.youtube.com/watch?v=eXdYicQCGkI
Így már más, hogy hozzátetted ezt a kiegészítést. A dal lehet jó, de a szöveg nem tűnik kidolgozottnak, matematikailag is elemezhetetlen :)
1. Mindenki arcán van egy óceán
2. Óceánon ráják, medúzák
3. Ráják, medúzák = állatok
4. Minden állat = porcelán / óceán
5. Tenger = 0
6. Mindenki = óceán
Tehát
7. Mindenki arcán van mindenki
8. Mindenkin vannak állatok (porcelán / óceán)
9. Mindenkin vannak egykori porcelánok, vagy épp pont mindenki
10. Mindenki = mindenki
Mindenki egyenlő mindenkivel, és ez jó üzenet, pláne, hogy nyomatékosítva van, hogy senki se tenger :) Csak azt tudnám, hogy mi van azokkal az állatokkal, akik bár már nem azok, de egyszer porcelánok voltak. Vagy a végső üzenet mégis inkább az, hogy mindenki egy állat?... :D