És lesz egy koncert James Horner filmzenéiből is. Tulajdonképpen ha négy-öt napig Londonban marad az ember, mindet megnézheti/hallgathatja. Sajnos a jegyárak nem valami barátságosak.
Egyébként a film alatt baromi agresszív Levi zenéje. Viszont mivel a film sem tipikus életrajzi film, így nekem passzolt a kettő. A filmben van szerepe és be is teljesíti, még úgy is ezt mondom, hogy amúgy szokatlan elsőre. Viszont az tuti, hogyha én képzelhettem volna el ennek a filmnek a zenéjét, akkor nem ilyen. Biztos JNH-ra bízom vagy Shore-ra. :D
az egyébként kritikán aluli jackiet majdnem a zene miatt nyomtam ki félúton.
nyilván az én ízlésem más, de gondolkodás nélkül newmannek adtam volna a szobrot. rozsdásra hallgattam az albumot, imádom, marha jó zene lett.
[előzmény: (24497) Bíró Zsolt, 2017-02-27 23:33:37]
Mindig szükség volt közellenségekre, filmzeneszerzők esetében is. :)
És még a szőnyeget is összeszarozta, ha megnézitek. :D
Egyébként Olalláról ezt írtam a Babelnél, ide is illik nagyjából:
"Mielőtt továbbmennénk, mindenféle gúny vagy irónia nélkül szeretném leszögezni, hogy Santaolalla bizonyára remek és jellemes ember, szerető apa, s talán még a szegényeknek is adakozik, ezenkívül nem maga követelte ki az Oscar-szobrot sem, hanem úgy adták neki, ő csak elfogadta, mindazonáltal ezek egyáltalán nem írják felül azt, hogy zenészként kimondottan túlértékeltnek tartom, ez a túlértékelés pedig 2006 végétől kezdődően már minden képzeletet felülmúlt."
Amúgy a belinkelt indexes posztban is ott áll persze, hogy "A Jackie egyébként zseniális zenéjéért jelölt Mica Levi..."
És ez egy sok újságíró által osztott vélemény, tehát engem a nagy hype bosszant. A kutyát nem zavarná az Under the skin vagy a Jackie zenéje, ha a helyükön lennének kezelve (mint mondjuk Wallfischtől a tavalyi Lightsé).
Azaz ugyanúgy senki nem foglalkozna velük, ahogy nem foglalkoznak a legtöbb esetben egyetlen más filmzenével sem a cikkekben. Itt most megint egy olyan zene lett kiemelve, amelyet nagyjából bárki zenész el tudna készíteni, ennek ellenére az évszázad legjobbjai közé sorolják, lásd még Greenwood. Az indexes lány is valószínűleg soha az életében nem figyelt fel filmzenére, nem tud mihez viszonyítani, de kinevezi zseniálisnak.
Különben a slusszpoén, hogy még újrahallgatom, de egy múltkori pár tételes belehallgatás után már többre értékeltem (talán 5-6 is lesz a vége, nem tudom), szerintem a filmet is gyorsan megnézem a közeljövőben, hogy ott milyen, és lehet, hogy azzal együtt jobb. A Babelénél és a Birdmanénél jobb zene kétségtelenül, az Under the skinéhez képest meg mestermű.
Más. Annak, aki látta a legjobb film díjának átadását:
veled értek abszolút egyet, a filmzene alatt én más műfajt értek, más megközelítésű zenei felfogás, más technikájú zeneszerzést igényel. igaz, ha ebből az ötből kellett volna választani egyet díjra, én se adtam volna másnak (mondjuk ha a moonlight nyer, se szóltam volna egy szót se). hatalmas öngól lett volna akárhova passzolni egy ilyen dalra épülő film ellenében.
megmosolyogtat néha, mennyire tudjuk utálni mica levit, pedig azt hittem, hogy a santaollalás balhé óta kvázi mindenki leszarja az oscart. de azért ez a zsigeri gyűlölet egészen mókás, úgy látszik, mindig kell valaki, akire igazán lehet haragudni :)
Amúgy teljesen jó, hogy nyert a La La Land a zenei szekcióban. Másnak amúgy sem volt esélye, de tudjuk, hogy voltak itt már nagy mellényúlások ebben a kategóriában, most is befigyelhetett volna egy ilyen.
A többi díj meg oda került, ahova kell. Nem tudnék kiemelni semmit, hogy nagy mellényúlás volt. Technikai részeknél variáltam volna, de a többi [fő kategóriák] rendben voltak.
[előzmény: (24491) Bíró Zsolt, 2017-02-27 05:23:38]
Na, hát akkor a La La. Mindegy, kinek mennyire tetszik, ezúttal komoly teljesítmény és tudás is áll a nyertes mögött, nem kompenzáció-díjat kapott, mint mondjuk ha a Lion nyert volna.
Annak különösen örülök, hogy nem nyert a művésznő, pedig még szépen ki is öltözött.
John Powell szerzeményei esetében nem is igazán van átmenet akciómuzsika és kreatívan, de mégiscsak túlszínezetten mesés kalandzenék között. Az Avatar meg szerintem ezt igényelné, azaz, hogy ne legyen túlszínezve, de mégis nagyívű maradjon. Ha az említetteken kívül nem a teljes élvonalból (Michael Giacchino, Hans Zimmer) kellene választani, akkor én inkább John Debney-t javasolnám, bár igazság szerint sokan másoktól meghallgatnék egy Avatar elképzelést (esetleg minden részhez szerezhetne hozzá más-más szerző). De akár Anthony Lledo-t is el lehetne kezdeni komolyabban a filmek felé terelni, hátha lenne belőle egy Giacchino II. :)
Most, hogy a La La Land kiadó kapcsán nem egészen jogosan, de kibosszankodtam magam a Twister kiadványukról lemaradt Tell Vilmos filmbeli átirata miatt, nekieshettem a La La Land film zenéjének, amihez a róla készült írás(ok) kellőképpen meghozta a kedvemet. Érdekes módon a hozzá született írás jobban tetszett, mint maga a muzsika :)
1. Nekem majdhogynem más tételek tetszenek róla, mint az elemzés írójának. Pl. az albumnyitó tracknél szerintem sokkal jobb a második.
2. Nem igazán tűnt nekem ez a zene filmzenének, mint inkább zenének. Ezzel persze nincs is baj, hiszen ettől sokkal nyilvánvalóbbá válik, hogy mennyire jól is passzolhat a filmhez. De a musical műfaj egyébként is a legjobban rugaszkodik el a valóságtól, mert míg pl a sci-fi, akció, dráma stb. saját valóságokat kreál, addig a musical a történések közbeénekléseivel a hangulat, érzések megteremtéséért felel.
Az Oscar jelöltek közül viszont ennek kell nyernie, szerintem ez most megérdemelné, de nem csak kifejezetten a jelöltek közül. Az az Epilogue tétel meg zseniális!
A betétdal díja viszont legyen már a Moanának ítélve, oda szurkolok :)
Pedig a Mummy kellően gazdag mitológiával rendelkezik, hogy ott az általam oly kedvelt keleties hangzásvilágot a csúcsra járassa Tyler. De szerintem nem fogja, nem olyan típus ő, mint Harry Gregson-Williams volt a Persiánál azért valljuk be.
A Wonder Woman főtémája tök jó, nem tudom, hogy azért ki felel, de azt hiszem a BvS-ben hallottuk, akkor meg Zimmer lehet a ludas. A filmben, hogy mennyire csak arra építenek majd, azt nem tudom, de mivel egy blockbusterről van szó, így szerintem ez lejátszott meccs. Pedig itt is van mitológia, amibe zeneileg lehetne kapaszkodni.