Szegény Graeme Revell, az SPK tagjaként előtte a flexes, acélgyári ötleteit már a nyolcvanas években, amikor ma egy ilyesmit film alá helyezve korszakalkotónak nyilvánítanának, és az Oscar lenne a minimum.
A Cure for Wellness: Megvan az év első jó lemeze szerintem. Nem tudom, hogy hogyan csinálta ezt Benjamin Wallfisch, de ügyes volt. Nem kiemelkedő vagy ilyesmi, de a főtéma például nagyon szép. Erős 8-as.
Fifty Shades Darker: Egyetlen pozitívuma ennek a szériának továbbra is Danny Elfman. Kb. ő az, aki komolyan veszi a munkáját a stábból. Az előző muzsika is, ha emlékeztek, kis apró szösszenet volt, de egy nagyon minőségi fajtából. Na, ez is olyan. Sima 8-as ez is.
Arra értettem a mindent, hogy kb. én is ezt írtam volna le, ha te nem teszed. :D
Amúgy Debney keze nyoma ha benne van, akkor az amiatt érezhető, hogy kicsit eltér az album első fele, a másodiktól. Segített Rupertnek talán magára találni? Egyedi Debneyre jellemző hangzásvilág nincs benne mondjuk így se, de ezt már sosem tudjuk meg, hogy mennyit segített be vagy megtehette-e...
Megvolt tegnap a pécsi koncert is. Miután olvastam beszámolódat, kicsit aggódtam, de szerencsére alaptalanul.
Való igaz, egy-egy tételben kevés volt az erő, igaz ez főleg a Batman-re és talán a Gladiátorra, de a többi muzsikában nem volt ilyen probléma. Ritmustévesztést nem értem tetten, a hangosítás pedig a Kodály Központban jó volt. Egyszer-egyszer előfordult, hogy a fúvósok elnyomták a többi hangszert, de nem volt vészes, ez is inkább az első részre volt igaz, a második részben viszont nem tudtam hibát találni.
Jó volt a zeneválasztás is, a Rush (jól szólt!) és a Pearl Harbor különösen remek volt, és természetesen Lisa Gerrarddal az Injection a MI2-ből.
Ami kicsit furcsa volt, hogy pl. a Rain Man zenéjéből a "refrén", a zene csúcsa kimaradt, valamint az Interstellar első tételének bevezető szövege nem biztos, hogy kellett volna.
Összességében egy jó koncertet láttam/hallottam, amin helyenként még lehetne javítani (erőteljesség, hangosítás), de számomra megérte a jegy árát.
Az erős túlzás, hogy mindent leírtam volna :)
A minden az inkább a teljes kritikában van megfogalmazva, szépen összeszedve a hozzávaló információkkal. Én csak annyival toldottam meg véleményként, hogy nekem a második felének RC hangzása nem zavart, sőt, kicsivel jobban tetszett az elejénél, de mondjuk nem azért, mert az unalmas lett volna, attól még, hogy szolidabb :)
Egy a lényeg, megérte megismerni, de nem érte meg ennyit várni vele.
Egyébként nem lehetséges, hogy ebben benne van valamelyest John Debney keze nyoma? Vagy Rupert valóban a nulláról építette fel?
Nem hiszem el, én is tegnap hallgattam meg pont. Kb. mindent leírtál. :D Az eleje kicsit csendesebb, unalmasabb is, de csak egy kicsit. Az utolsó 6-7 tétel azonban nagyon megjön, szinte érezni, hogy itt elemében van Rupert is. Nem tudom, hogy miért nem ilyen az egész lemez végig, de egész kellemes élmény lett a végére.
Abszolút nem csalódás, csak lehetett volna több is, viszont a zeneszerző korábbi műveit messze maga mögött hagyja.
Még csak most hallgattam meg a Hacksaw Ridge albumot, de ha korábban megteszem, akkor valamiféle formában meg is említettem volna az éves felhozatalban.
Eléggé ódzkodtam tőle, és még a róla írt kritikát is csak most olvastam el, de nagy vonalakban egyet tudok érteni vele, pláne azzal a nagy kérdőjellel, ami John Debney leváltását érinti. Viszont ha nem így alakult volna, akkor Rupert nem hozta volna össze az ő, szerintem eddigi legjobbját, ami ráadásul attól függetlenül is egészen kiváló lett, hogy csak önmagához mérjem. És még azt hozzátenném, hogy engem pl. az RC hangzás sem zavart, sőt, végeredményben az album második fele jobban tetszett (igaz, hogy pl a "Japanese Retake The Ridge" közben Philips kapitány hajófoglalásos jelenete lebegett előttem, de valahogy mégis túltettem magam rajta). És igen, a címadó track tényleg szépen kettéválasztja a lemez mesélni valóját.
Röviden: ez az album így most nálam a Rogue One korong teljes ellentettje lett. Itt a címadó track egyáltalán nem jött be, de amit előtte és utána hallottam, teljesen meglepett és meggyőzött.
A Batmanból az "eredeti" Zimmer-koncerten, a maestro és kísérete előadásában sem lehetett hallani semmilyen dallamot, csak valami irtózatosan hangos gitártépést/dobolást. A főtéma úgy ahogy volt, elveszett. És még akadt egy-két ilyen tétel a tavalyi Zimmer-koncerten, legalábbis ott, ahol én ültem, ez volt a helyzet. Így legalább az eredeti Zimmer-koncert élményét át lehetett élni a hazai zenekar előadásában is :)
Remélem, a holnapi pécsi előadásra összeszedi magát a zenekar és valami nívós előadást hoznak össze, mert a zenék válogatása szerintem elég jól sikerült, most már csak jól is kéne előadni őket...
Igen, másként ítélnek meg egy ilyen eseményt azok, akik nem annyira jártasak ebben a témában, mint mi. Mi észrevestünk mindent, más viszont lehet, hogy a zenekar látványa és a vetített jelenetek más fényben tüntetik fel a hallottakat. Én annak örülök leginkább, hogy ennyi embert tud mozgósítani egy ilyen koncert. Persze, ehhez kell egy olyan név, mint Zimmer, Morricone vagy Williams
azonban megpróbálom a pozitív oldalát nézni. például amikor jöttünk ki, többen is méltatták, hogy ez fantasztikus volt, innentől kezdve több ilyet akarnak látni ésatöbbi. facebookon is a város csoportjában elismerő posztok kerültek ki. és én is úgy kezdtem haverral a társalgást amint elfoglaltuk a helyünket, hogy gondoltad volna ezt 5-10 éve? itt ülünk egy lisa gerrard/zimmer koncerten békéscsabán a viharsarokban. és ezért hálás is vagyok, a minőség meg remélhetőleg egyre feljebb kúszik.
ja igen, a king arthur az tényleg nagyon jól sikerült és az még valahol a legelején hangzott el és tele voltam reménnyel. a batman...hujjujj. az ütősök ott kezdtek el igazán "parádézni". még haverom is megemlítette visszafogottan, aki élete első filmzenei koncertjén volt, hogy ez mi a f... volt?
[előzmény: (24449) Kulics László, 2017-02-15 12:22:38]
a rush volt pont az egyik olyan zene ami alatt hallókészüléket kellett volna betegyek, hogy felfedezzem a főtémát. pedig nagyon megörültem, ahogy felismertem a kezdést, hiszen ezt még nem hallottam élőben.
a másik ami még picit furcsa volt (ez mondjuk az élményből nem von le vagy tesz hozzá), hogy a vonós szekcióban többen is picit alulöltözöttnek tűntek. főleg amint megjelent gerrard abban a vörös csillogó díva ruhában. :D
Én a debreceni fordulón voltam pénteken. A Batman / Gladiator / King Artur / Pirates Caribbean esetében én is éreztem, hogy kevés volt az erő, volt pontatlanság, így elmaradt a katarzis. Az Esőember, a DaVinci-kód, valamint a Hajsza a győzelemért viszont korrekt volt, Lisa Gerrard előadása pedig tényleg libabőrt eredményezett, viszont a debrecenin nem intett neki senki, nézett előre és bekapcsolódott, amikor kellett.
A részletesebb beszámolóm tervben van.
megjártam a lisa gerrardos, zimmer nevével fémjelzett magyarországi turnét.
kezdeném a pozitívummal:
lisa gerrard
negatívumok:
előrebocsátom, abszolút laikusként írom ezeket, semmilyen hangszeren nem játszom. a hangosítás förtelmes volt, ez mondjuk adódhat talán a helyszínből is, fene tudja. azonban voltak olyan számok, ahol konkrétan nem lehetett kivenni a vonós főtémákat. elképesztő ütemtévesztések voltak a koncert alatt szinte végig. a trombitás fickó a gladiátor közben 10mp leforgása alatt 2szer tévesztett dallamot. a vadászkürt? talán az lehetett, lövésem nincs, megállás nélkül széjjel rezonáltatta az egész koncertet, szinte dallam nélkül hozta le az estét, és olyan zavaró volt, hogy majdnem felálltam és kimentem. a karmester az éneket tartalmazó részek előtt mindig intett az énekesnek h mikor kezdje. a gladiátor alatt intett gerrardnak, aki bőszen hallgatott rá és el is kezdte az áriát...kb másfél mp-el korábban mint kellett volna. így gerrard, mint egy igazi vérprofi, kicsit megpörgette a következő mp-et és kijavította a hibát.
elképesztően silány minőségű koncert volt. nem tudom, hogy csak a mai nap sikerült ennyire szarra, vagy az egész turné alatt ez a teljesítmény, de ez kritikán aluli.
6000 ftot mindenképp megért hogy lássak és halhassak egy élő legendát, aki nem is hagyott cserben, mivel a hangjától megkaptam a jól megérdemelt libabőrt, de...na.
az ember ha minőséget akar látni és hallani, akkor továbbra is nyugatabbra kell utazni, vagy megvárni hogy a nagy sztárok tokkal-vonóval eljöjjenek pestre.
Na ja nem olcsó mulatság, de nagyon ritkán ruházok be bármibe is, de ha már egyszer veszek valamit, akkor az jó legyen :) És az a vicces hogy ez még mindig "csak" középkategóriásnak számít. De túlzottan nem érdekel, engem teljesen meggyőzött nem is kell ennél jobb :)
Szerencsére nem kell keresgélnem, csak nem hallgathatok zenét :)
A Sennheiser nem csoda, hogy ilyen mérgesern drága, hiszen HD felbontású :D Egyébként meg, te jó isten! Van ára. Zenékért nem sajnálom a pénzt, de valahogy a lejátszásuk minőségére nem költöttem, bár nem számítógépes hangfalakról hallgatom a lemezeket, de a berendezés még így is említésre sem méltó vicckategória az említettekhez képest.
A bakelit meg azért jutott eszembe (bár nekünk, nekem sosem volt), mert olyannyira erős hangulata van, hogy talán csak ez nyomja rá a minőségre az érzet bélyegét. Van egy jelenet a Míg a világvége el nem választ c. film végén, ami ezt száz százalékban visszaadja (viszont a film ugye digitális adathordozóról van nézve, tehát ez kicsit olyan mint spekulációs érvelésként a régi TV-kben bemutatott új TV-k reklámja, s láss csodát, olyankor már a régi képernyő is produkálja azt a hatást, ami miatt meg kéne venni az újat) :)
A passzív hangfalaknál lehet, hogy így van, néztem is hogy azoknál nincs külön mélynyomó, de azt tudom, hogy a számítógépekhez való 2.0-sak nem vehetik fel a versenyt a mélynyomóval rendelkezőkkel. Nem lehet megkerülni, a minőségi hangzáshoz kell a mélynyomó. Az én régi 15 éves 2.0-n van ilyen 3D gomb, de az a hagyjuk már kategória, fényévekre van egy gagyibb mélynyomótól is.
Szerintem ha jó a hangfal akkor egyáltalán nem hiányzik a mélynyomó, sőt szerintem az erősítők egy részére rá se lehet kötni (köztük az enyémre se asszem pedig nem olcsó).
Nem vagyok szakértő, főleg ahogy levezetted, milyen különbségek lehetnek, de én számítógépen hallgatom a zenéket. A 2.0-ra gondoltam, mennyivel rosszabb, hogy nincs mélynyomó, így a zenéknek nagyon mű hangzásuk van, nincs lelke, ereje. De szerintem ezzel nem mondok újat. Elég nagy a visszalépés 5.1-ről, erre gondoltam itt mint minőség.
Most már csak 2.1-t választottam, bőven megfelelő lesz nekem, nem hiszem hogy rosszabb lesz az 5.1-nél, sőt lehet még jobb lesz, a mély szinte biztos :)
Sajnos nincs üresedés, de ahol eddig jártam irodai munkánál, ott mindig tudtam hallgatni. Szóval olyat keress :D
Nagyon jó a kérdésfeltevés :) Én majdnem egy évet rááldoztam a kérdésre a hifipiac fórumában, ott tavaly április óta csak beszélgetek emberkékkel, hogy milyen hifit vegyek. Tudod van annak varázsa, amikor egy azonos árkategóriájú Denon-Marantz-Onkyo lejátszóból egyikre vagy másikra azt mondják, hogy egy szar, meg ne vegyem. Teszik mindezt úgy, hogy SZÁZEZER forint darabja. Vicc :) Nem is értem, hogy vajon mi a pöcsöm baj lehet egy ilyen kurva drága (megjegyzem 'belépőszintű') lejátszóval, berakom a lemezt és megy... Vagy amikor 3m hangfalkábelt meg 1m RCA kábelt veszek 20e forintért és húzzák a szájukat, hogy olcsó... Szóval na, nem nagyon mertem ott leosztani őket, hogy öcsém mi van veletek, de azért na.. hidd el nekem, nincs akkora különbség amekkorát egy átlag zenehallgató meghall...
Nem igazán vagyok vájt fülű, vagy talán csak nem volt lehetőségem normálisan letesztelni, összehasonlítgatni mondjuk hangfalak hangzását, de akik tényleg hallanak különbséget különféle lejátszási módok között, azok írják le, legyenek szívesek, hogy nagyjából miben is keresendők és kb. miféle eltérések. Nem a nyilvánvalókra gondolok, hogy pl. fülhallgatónál jobb a számítógépes hangfal, vagy hogy attól meg a hifik hangfala a jobb, illetve, hogy függ a hanganyag minőségétől...
De pl. egy konkrét példa: ugyanazon hangfalon keresztül "ugyanazon" lemezt hallgatva tényleg van különbség, hogy mondjuk CD vagy bakelit szól?
Nem ismerem a játéko(ka)t, nem tudom, hogy mennyire semmiség, viszont az utolsó track színtiszta pembertonizmus :) a főtéma legmarkánsabb felhasználásával:
www.youtube.com/watch?v=KuqeE3jpnis