Tökéletesen összefoglaltad, amire gondoltam. Valahogy süt, erről a listáról, hogy azért jelentősek az itt szereplő zenék, mert vagy a környezetükben azt hallották, hogy menő vagy annak kell lennie.
De egyébként tuti, hogy a Starbucksban kávéznak, új iPhone-nal járnak és a romkocsmákban buliznak. Esterházyt olvasnak és galériák megnyitójára járnak.
Az a pár mainstreamebb vagy valóban jó cím meg azért került be, hogy ne érje szó a ház elejét, vagy csupán azok a zenék annyira betaláltak náluk is, hogy átütötték a Z generáció hipszterpáncélját.
Igen, a kutyás sztorit igencsak kamu szagú, főleg, ahogy így elkezdtek nyomozni az ügyben. De minden évben kell így egy-két film, ami botrányszagú vagy mesterséges hype-ot kell, hogy generáljon. Főleg így az Oscar közelében, még ha ez a film, most nem is érintett a díjakat tekintve. Nekem akkor is a legbicskanyitogatóbb a Zero Dark Thirty tönkretétele. Szerintem ha a CIA nem kavar be, az a film nyeri az Oscart is simán.
És igen, bármennyire is klisés és "gusztustalanul populáris" dolog, egy ilyen listának az olyan überelhetetlen zenei tudással rendelkező szerzők műveiből kellene állnia, mint Howard Shore és a LOTR, James Newton Howard és a The Village, John Williams Potter-zenéi, és még sorolhatnám a végtelenségig.
Ezekben a művekben van jelen az a zenei tudás és intelligencia, ami miatt zsenikről beszélhetünk. RZA, Mica Levi, Jonny Greenwood, Santaolalla stb. - ők még egy szobában sem tartózkodhatnának a fentiekkel, nem hogy az ő - nemegyszer hallhatóan képzetlenségből táplálkozó - műveik legyenek 16 év legjobbjai.
Ha mittomén az elmúlt 16 év legkülönlegesebbjei cím alatt futna a lista, nem is szólnék semmit. Különlegesnek különleges a Jackie zenéje is.
Szerintem nem egy jó zene van köztük, és alapvetően hozzáértő* a szerzők stílusa is - attól függetlenül, hogy ezeknek a műveknek egy része szerintem csak zseniálisnak kikiáltott kísérletezés vagy művészieskedés.
Többet is kifejezetten szeretek azért ( (például a Virgin Suicides eredetiben van meg). Ugyanakkor jelen van a listában az összes irritáló "értelmiségi kedvenc" zene is, amiket kötelező jónak titulálni művészfilmrajongói körökben: Babel, Under the Skin, There Will Be Blood és társaik. Még a Rekviem egy álomért zenéjét hiányolom a listából, vagy azt a nyomorultat, aki a Redford-féle hajótöröttes filmhez dünnyögött fel valamit. A Szellemkutya score-ja (amennyire emlékszem rá, meg ami az elmúlt tíz percben lepörgött belőle) meg olyan, mintha csak rapszámok csupasz zenei alapja lenne, ez kifejezetten gázos score.
Összességében a lista szerzői - szerintem legalábbis - annak a nézőpontnak az áldozatai/képviselői, amit gyakran megénekelek az írásaimban: ha egy alternatív zenész először ír filmhez score-t, akkor arra automatikusan járnak a korszakalkotó-féle jelzők. A lista kábé felében nem hivatásos filmzeneszerzők művei találhatók. Például az Arcade Fire egy kultikusnak számító alternatív zenekar, akkor értelemszerű, hogy első filmzenéjük is kultikus kell, hogy legyen. Holott más szerzőnél ezek a zongorás-szintis-gitáros darabok negyven percben, a töltelékeket jelentenék.
*szerkesztés: mármint azért hozzáértő, mert nem mossák össze a dalokat a score-ral, nem úgy, mint a múltkori listában, ahol 2016-os filmekbe beválogatott ezeréves dalokat írtak az év legjobb filmzenéinek. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2017-01-29 15:13:37]
fernando velázquez évek óta a figyelmem középpontjában áll, a crimson peaket a hosszúsága és üresjáratai ellenére is számtalanszor meghallgattam már, a következő évértékelőmben pedig a gernika kerül majd be. imádom a stílusát és a dallamérzékenységét.
minden évben van pár film és zene ami valami elképesztő módon elkerüli az akadémia figyelmét. az egyik ilyen idén a a monster calls. megmondom őszintén, hogy eddig finoman szólva sem kedveltem felicity jonest, de itt kilóra megvett. az év egyik legmegrázóbb és legnagyszerűbb filmélménye. a zene pedig csodálatos: https://www.youtube.com/watch?v=vp6vS0F15KA&index=18&list=PLv46sV8DXkI_jROsoAr0BMtwprlWymHu0
A franciát nem is ismertem, így nekem az "eredeti" fülbemászóbb (hangzásra mondjuk tényleg jobb az európai, így nekem ez a tulajdonsága arra hasonlít, mint a Moonlight Shadows, ami szerintem zeneileg a Shadows előadásában a legjobb www.youtube.com/watch?v=3tyYb3yXLhI)
Be akartam írni a mai nagy felfedezésemet, hogy csak nekem esett le sok év elteltével, hogy ez a két szám, amelyeket nem egy filmben lehetett hallani, valójában egy és ugyanaz, csak más nyelven? Erre a franciánál a legelső hozzászólás:
"I just realized that this is where "Beyond the Sea" came from."
A franciát nagyon szeretem, az angolt viszont kifejezetten utálom. A szimfonikus résszel az eredeti sokkal jobb, mint a másik big bandesen.
Ennek úgy tudom az a sztorija, hogy a sok degenerált állatvédő izomból lepontozta látatlanul, hogy dögöljön meg a film. Aztán azóta az is kiderült (szintén állítólag), hogy az egész 'álltakínzás' egy nagy baromság, szó se volt róla...
Kemény ennek a filmnek a pontszáma. Ez a rendezőből gondolva 7 felett lenne valószínűleg, de ehhez kapcsolódik ugye a videós botrány, hogy bedobták a kutyát akarata - és látványos tiltakozása - ellenére a medencébe, aztán a mesterségesen keltett hullám miatt még majdnem bele is fulladt, úgy mentették ki. Szegény Rachel Portman, biztos kedves kis zenéje lesz, erre egy fuldokló kutya ugrik be róla majd mindenkinek.
A The Birth of a Nationnek (a nemi erőszakoló rendezőjével) mondjuk 6.1, tehát vagy a kutyás is feljön a premierje után, amikor már a filmet értékelik az emberek, nem a botrányt, vagy ez az ügy jobban kivágta a biztosítékot az embereknél.
És akkor persze lehet továbbmenni, hogy Roman Polanskiról vagy Woody Allenről a - túl - fiatal lányok jutnak-e valaki eszébe, vagy a filmjeik minősége. Vagy hogy az a röhejes bajszos faszi tehetséges festő volt-e vagy sem. :)
hát mondjuk azon túl, hogy egy totál közepes zene tőle, maximum annyi, hogy megint a hajára kenhet egy újabb beteljesületlen jelölést :) szerintem az akadémia tagjai titokban csináltak valamiféle fogadást, hogy meddig tudják behúzni newman zenéit a körbe úgy, hogy végül üres kézzel engedik haza.
[előzmény: (24362) Bíró Zsolt, 2017-01-25 08:45:21]
Ha már Oscar, tegnap belehallgattam az Oscar díj nyertes Social Network "zenéjébe". Hát finoman szólva is, felháborító hogy nem HTTYD nyert akkor. Nem sokat vártam ettől a zenétől, főleg hogy másnál is kiverte a biztosítékot hogy az nyert, de ez kritikán aluli volt amit hallottam, borzalom...
Eddig sem tudtam komolyan venni a jelöléseket, de ez csak még jobban megerősített ebben.
Leginkább semmi. Épp ez a gond, hogy nekem teljesen semleges :) Akadnak nekem tetsző művek tőle, de a Newman családból ő áll a legtávolabb tőlem. És ez pont nem az a fajta zene, ami felkelti a figyelmemet :)
[előzmény: (24362) Bíró Zsolt, 2017-01-25 08:45:21]
Sajnos nem, mentetted volna le akkor. A képfeltöltés.hu-ra töltöttem fel, aztán az meg mostanra már meg is szűnt asszem, de eleve nem is őrizték a képeket hónapokig.
Ebben a percben akartam írni... Épp most megy... Ez most mi? Komolyan ez egy Oscar jelölt zene 2017-ben??? Egyrészt semmi dallama nincs... Mindig érdekelt az ilyenfajta zenéknél, hogy ezeket el tudja játszani kétszer ugyanúgy a komponista, le van ez mondjuk kottázva vagy ilyesmi? Vagy ilyen sample-ket ment le és ennyi? :) :)
A másik amit imádok benne, hogy olyan érzésem van, hogy szól valami a walkmen-ben és ahogy merül az elem úgy kezd elhajlani a zene is... Óriási :) :) :)
Most már meghallgattam. Hát ez viszont tényleg egy vicc, ezt még én is meg bírnám csinálni. Ugyanaz a művészkedős parasztvakítás, mint ami miatt Greenwoodot meg azt az embert is ünnepelték, aki ahhoz a festős filmhez készítette két-három éve azt a nevetséges nyikorgást.
Oké, hogy Glass is minimalista, meg Shore egyes régi dolgai is (Seven), de itt azért minimalista a stílus, mert ennyi a maximum, amit a művésznő ki bírt préselni magából. Úgy három track mutat fel valamit. Én röhejesnek tartom az ilyen zenéket, erről is lerí, hogy ez a maximum tudás. MInt az amatőrfilmek szintis score-jainál, ahol lenyomja a szerző a billentyűt, kitartja egy darabig, lenyom egy másikat, kitartja, mellette meg valami elmélázó klimpírozást még odatol, de szigorúan azt is lassan, amit még épp el bír játszani.
10/4