Santaolalla ismét csókoltat mindenkit a Babellel, ahol úgy kapott Oscart, hogy a betétdalok csak egy dupla albumra fértek fel.
Mindazonáltal engem kifejezetten dühített a filmben a Richter-zene alkalmazása.
http://www.filmzene.net/read.php?u=c_disconnect.html Az ötödik tagrész második bekezdése ide is érvényes, én nem is értem, hogy miért kellett itt is felhasználni ezt a zenét. Mintha csak JJ-nak megoldhatatlan feladat lett volna vmi drámai zongorásat írni. Ilyenkor hogy utálhatják a zeneszerzők a rendezőt.
Mindenen lehet nevetni. Értelmes emberek körében nem kell magyarázni, hogy nem azon nevetsz, hogy valaki fekete, zsidó, meleg, kínai vagy így együtt, hanem hogy mennyire röhejesen néz ki mondjuk abban a rózsaszín rövidnadrágban, ahogy áll a zebránál. Nehogy már ne lehessen kinevetni az ízléstelenül öltözködőket, csak mert épp a felsoroltak körébe tartoznak, ez a legostobább "túlpécéskedés" lenne.
(Ezt a konklúziót különben egy Louis C.K.-stand upból vontam le. :)
Egyébként ez A számolás joga halál jó filmnek tűnik, máris nézném. Az előzetes alapján nem önostorozásra szólítja fel az amerikaiakat olyan miatt, amihez sokuknak semmi köze nincs, hanem nem elsősorban a hatásvadászatra gyúrva mesél egy akkori problémáról. Némileg a The Dishre emlékeztet engem - mínusz a rasszizmus.
A többségnek túl rockos volt a második fele, nekem az jött be igazán. Ennek ellenére megértem a másik tábort is. :)
Majd lehet, hogy kirakom a FB-ra a linket a tracklist miatt, köszi.
Külföldről szerintem kb. 50szer rendelhettem összességében.
Ezek között egyetlen esetben volt, hogy nem azt küldték, amit kértem. Ez ugye a feladó hibája volt, jeleztem nekik, megtarthattam, amit kaptam, és ingyen küldték amit eredetileg kértem.
A postai rész tekintetében pedig egyetlen egy van, ami kb. 2 éve még mindig nem érkezett meg...
Én mondjuk nem szoktam nyomon követni, hogy mi hol jár, de ha látod, hogy mozgásban van amit rendeltél, akkor legalább tudhatod, hogy létezni létezik. Az pedig, hogy ne érkezzen meg előbb utóbb, az százalékosan nagyon kicsi valószínűségű. Én 98%-on állok, persze ez így nem fog téged megnyugtatni, de biztatónak egyedül csak ezt írhatom.
Az én elveszett rendelésem kapcsán: A feladó biztos, hogy feladta, rá lett kérdezve, biztos, hogy jó helyre adta fel. A postán pedig hiába érdeklődtem miatta, nem tudtak róla semmit.
2 vagy 3 esetben pedig vámkezelési eljárás miatt álldogált a rendelésem, de olyankor mindig már idehaza.
A te esetedben (azaz, amikor nyomon követném, hogy mi hol van), akkor csak azt tudnám tenni, hogy várok, mondjuk a Jamaica-s így is érdekes, hogy már 10 napja üdül.
Én még nem hallottam csak a két szösszenetet amit publikáltak már, ott ígéretesnek hangzik a zene, de legkésőbb szombaton én is meghallgatom mit hozott össze.
Kár, hogy ilyen kevés ideje volt, és ráment a minőségre, ahogy olvasom :(
Férfiaknál a 3x-os rekordot Daniel Day-Lewis már beállította. Ha nem csak a főszerepeket számoljuk, akkor Jack Nicholson is. Nőknél 4 a rekord Katharine Hepburn révén.
Bármi is inspirálta a koncertet, én örülök neki, mivel nagyon szívesen hallgatnám Zimmer zenéit rendes, klasszikus hangszerelésben is. A tavalyi Zimmer-koncert ugyan jó volt, de a második felében nekem már sok volt az a "rockos" stílus, így az idén inkább ezt a szimfonikus koncertet tervezem, nem pedig a mester másodszori megtekintését.
Egyébként a koncert Pécsett is lesz, egy honlapon a tervezett programot is megtaláltam, ami kifejezetten jónak tűnik:
Ugyan a filmről még nem szövegelhetek, de annyi kijelenthető, hogy Giacchino súlyos kudarcot vallott a Star Warsszal. Persze az is csoda, hogy 4 hét alatt (!!!) ilyen zenét össze tudott hozni, de ha Williamset tavaly pellengére állították (szerintem eléggé érdemtelenül), akkor nem tudom, hogy ő most mit fog kapni. Nem tudok rá ezért haragudni, de közben a zenén mégis érződik a kényszerhelyzet: Giacchino a meglévő paneljeiből építkezik, de érezhetően ennél többre nem maradt ideje, nem tudta úgy megidézni Williams stílusát, mint a Jurassic Worldben, és akkor még az érdemi témák hiányáról nem is beszéltem. Ezek után különösen kíváncsi vagyok Desplat szerzeményére, amit nagyon remélem, hogy egyszer kiadnak majd.
Az első két soron hangosan felnevettem. Ha gáz, ha nem. De szerintem mindenből lehet viccet csinálni, ha van értelme. :D
Kompenzálás biztos lesz. De azt mondom, hogy Denzel és Viola Davis pont az a két színész, aki megérdemli, hogy jelölt legyen. Ráadásul Denzel, ha az Oscart behúzza, akkor 3x-os nyertes lesz, ami rekord. Az Akadémia meg szereti az ilyeneket. Plusz, a legjobb filmje se a Fences, se a Moonlight nem esélyes, mert úgy néz ki, ezt a La La Land behúzza.
Jóhannsson népszerűsége meg reméljük kitart addig, hogy díjra is váltsa a dolgot. Én örülnék neki. Tényleg, most jut eszembe, hogyhogy nem fért be a BGF? Azt hittem Williamsnek bérelt helye van itt.
Vagy megy az alsó kettőnek, mert a tavalyi balhécska után most szerintem túlkompenzálás lesz a "fekete filmek" terén. A Moonlight duplán esélyes, mert a fekete főhős karaktere még meleg is. Ha még süketnéma is lett volna, akkor tutira meglett volna a díj (lásd Precious), de így, hogy ennyire elamatőrködték, nem biztos. :)
Hozzáteszem, idén még senki nem is szólhat semmit, mert Denzeltől kezdődve akad több színesbőrű színész(nő) is, aki vélhetően tényleg jó teljesítményt nyújtott, míg tavalyról tényleg csak Idris Elba volt komolyabb tényező (csak épp nem kifejezetten mozifilmben). Meg persze Will Smith, de hát ő csak szerinte volt tényező. Idén biztos az lesz a baja, hogy a fiát nem jelölték, el sem megy a kis család, ha hívják, ha nem hívják. :D
Egyébként bárki lehet innen, senkire nem mernék tippelni. Érdekes, hogy az aktuális pörgetett név most Jóhannsson, csak hát persze mögötte van teljesítmény, és Villeneuve filmjei meg ugye alapból közszájon forognak, ráadásul minőségiek is.
Szerintem ez egy korrekt lista. Valószínűsítem, hogy a nyertes a Kaliforniai álom lesz. (Még nem hallottam, de a film sikeréből/műfajából kiindulva ezt gondolom.) De ugye zene esetében ezt a fene se tudja. Mert tudnak őrült furcsaságok születni. :D
[előzmény: (24190) Bíró Zsolt, 2016-12-12 20:48:28]
Nyilvánosságra hozták a Golden Globe-jelöléseket, köztük a filmzeneieket:
Érkezés - Jóhann Jóhannsson (erről egyébként napokon belül várható írásunk... izé... érkezése :)
Kaliforniai álom - Justin Hurwitz
Lion - Dustin O'Halloran, Volker Bertelmann (Hauschka)
Moonlight - Nicholas Britell
A számolás joga - Hans Zimmer, Pharrell Williams, Benjamin Wallfisch
A dalok terén - a filmzeneszerzők közül - társszerzői jelölést kapott Justin Hurwitz a Kaliforniai álomért és Daniel Pemberton a Goldért. E két filmén kívül a Trollok, az Énekelj! és a Vaiana dalai lettek még jelöltek.