A SONY-nak a kilencvenes évek közepén voltak olyan TV-i amivel az elsők között volt. Igazi tényleges saját fejlesztéssel azóta nem rukkolt elő. A plazma és LCD technológiában a Panasonic, és a Samsung is előtte jár. Már egy jobb LG-t is lehet venni azon az áron amiért a SONY-kat kínálják.
figyu van egy bankszámlaszámom, volna kedved rám költeni? "bocs nemhagyhadtam ki" bár lenne annyi pénzem hogy tévéről tévére költsek, ehm najo maradok hüüü panaskodikos,
csak ki lettem tiltva, csak azt nem tudom hogy miért :-D
Végül Sony TV-t vettem (W5500), az AFD bug mellett más szempontok erősebbek voltak és mindenben a Sony volt jobb :) Észrevettem, hogy az analóg hangolás menüben van AFD opció (ki/be). Nektek is? Van bármi hatása a HD adásokra? Nem értem, miért itt van, az SD képarányváltásra nem a WSS-nek kéne itt lennie? DVB-T-t még nem volt alkalmam tesztelni, talán ünnepek után.
Mindazonáltal a történethet tartozik, hogy "régen" (az analóg korszakban) legalább volt egy oszcilloszkóp nevű fura kis műszer... Műsorkészítés közben rá lehetett mutatni és közölni a "művésszel", hogy öreg, amit akarsz, az egy technikai nonszensz... Baromság... Felejtsd el!
Most a digitális korszakban ezt sajnos nehezebb (lehetetlen) elérni, hiszen a technika megoldja az alul-fölül vágást a Te közreműködésed nélkül is, vagyis bármiféle "baromkodást" megenged a képpel, anélkül, hogy ennek komoly technikai következményei lennének.
Persze vannak! Hisz a képen látszik, mert következmény nélkül SEMMIFÉLE belenyúlás nem lehetséges! Csakhogy már nem bizonyítható, úgy mint régen, ezért nem is veszik komolyan a "művészek"...
Eredmény? Nézhetetlen képminőség már az "adóoldalon" is... Arról már nem is beszélve, hogy mire ez a nézőhöz kerül (és átmegy a kábeltévék, stb. ilyen-olyan sávszélesség csökkentésén, kódolási eltévelyedésén) már teljesen nézhetetlenné válik...
Tényleg, most jut eszembe, hogy volt "fekete szint tartás", meg "negatív moduláció". Ilyen nincs a digitálisnál.
Lehet, hogy emiatt nem tetszenek nekem a sötét színek a digitális képátvitelnél??
földfelszíni WayteQ MovieBox CX, Trust AfaTech iT9135BDA (USB),
RTL2832U + DVB-T (Thomson),
Telekom kábel IPTV (...)
(már csak a monitor katódsugárcsöves) TV: egy Bravia és egy Philips (de az is kínai...)
És egyszer egy effektekkel teletűzdelt műsor után az egyik kollégám anyukája megkérdezte, hogy "fiam, szórakoztató ez a műsor, de miért ilyen rossz minőségű?"
Ja, ilyenkor szoktuk megkérdezni, hogy "ez most hiba, vagy koncepció?".
Azért a művészi szabadságba nem fér bele minden. Voltak olyan alkotók, akik anno pl. a fekete szintet "tekergették", vagy a videó szintet, mert úgy szebb a kép. Csakhogy ezek szabványhoz kötött dolgok és a nem szabványos jelek az átviteli láncban zavar okozhatnak. Vagyis nem hogy nem úgy néz ki a tévékészülékeken, ahogy szeretnék, hanem esetenként sehogy. Anno a Color Star tévékben pl. lekapcsolta a képcsövet védelem, ha túl világos volt a kép.
A digitális világban meg itt van a zaj, az egy félképes effektek meg még ki tudja mennyi minden. Nehéz elmagyarázni, hogy egy 50 Mbps felvétel nem ugyanúgy néz ki egy 7 Mbps átviteli vonalon, vagy egy olyan kijelzőn, aminek a képcsöves készülékekhez képest magasabb a válaszideje. Meg egyáltalán, hogy a szélesvásznú tévéken is lehet felirathatár, de arra is van lehetőség, hogy a teljes képet (overscan nélkül) nézhessék, vagyis ezekre is gondolniuk kell.
A legújabb divat, hogy olyan filmeffekteket hsználnak a rendezők (operatőrök), mint a digitális átvitel hibái. Például életlen képet, villogást, a sebesség váltogatását, időnként a kép kimerevítését. Művészkednek.
földfelszíni WayteQ MovieBox CX, Trust AfaTech iT9135BDA (USB),
RTL2832U + DVB-T (Thomson),
Telekom kábel IPTV (...)
(már csak a monitor katódsugárcsöves) TV: egy Bravia és egy Philips (de az is kínai...)
Hát ez az. Aztán magyarázhatom, hogy ezeket az upconverter és az enkóder hibának nézi, vagyis egyáltalán nem úgy fog kinézni a nézőknél, mint ahogy ő azt a montírozóban "kitekergeti".
Elvileg lehetne olyan lehetőség, hogy a két csatorna között fixen eltóljuk az arányt, de ennek igazából ilyen alacsony sebességnél nincs értelme. Amikor még 2x8,5 Mbps-ot terveztünk, akkor felmerült, hogy ha megy a BL meccs (...), akkor az kapjon átmenetileg 10 Mbps-ot és a másik addig csak 7 Mbps-ot.
Sosem értettem, hogy a tévés művészek miért nem filmes művészek lettek? Ott tudnának filmszerű alkotásokat készíteni...
Csinálták azt a rettenetes egy félképes filmhatást, zajt tesznek rá, letterboxot tesznek a 16:9-re (hogy olyan legyen, mint a Cinemascope), stb, stb.
A Betacam SP tényleg gond, de megértem őket, hogy valami materiális formában is szeretnék látni a műalkotásukat, hiszen sokszor joggal nem biznak az informatikusokban.
A sajat savszeletek hatarain belul belul (2x7 helyett) nem lehetene egy 14mbites savszelben multiplexelni a ket csatornat? Igy szukseg eseten a ket csatorna a masik karara kaphatna nagyobb savszelt.
Nem tudom, hogy csak én látom így, de WIndows 7 és a Pinnacle Media Center feltelepítése után mintha rosszabb lenne főleg a tv2 és az rtl klub képe, mint eddig volt.