A TV2 csoport első filmcsatornájának, a Mozi+-nak arculatváltása épp az ünnepi időszakra esik, a közkedvelt kábelcsatorna december 19-én 21 órától megújult külsővel várja a tévénézőket...
"Ez az elmúlt években így volt, a kezdetekben meg fordítva."
Ez pont hogy nem így van, 2000 és 2008 között 3 alkalommal történt teljes arculat, logó és műsorstruktúra váltás. Ebben az időszakban volt jellemző a műsorok kezdési időpontjainak ide-oda tologatása, megcserélése, kihagyása, ahogy éppen a kedvük tartotta. A kiadott műsorra abszolút nem lehetett adni, de még a teletext-re sem, kinéztél egy műsort és lehet ha egy óra múlva megnézted mikor is fog kezdődni, már más időpont volt rá.
Ez az elmúlt években így volt, a kezdetekben meg fordítva. Az igaz, hogy a TV2-őt adták-vették, ennek meg is van az eredménye, de attól, hogy a nézettsége lemarad az RTL mögött, egyik sem lesz fogyaszthatóbb, szerethetőbb csatorna számomra. Ha neked bármelyik is jobban bejön, egészségedre!
Mondtam hogy ne nézzük a grafikonokat és ne nézzük a cikkeket. A történteket nézzük, többször volt a tv2-nél teljes logó váltás, teljes műsorstruktúra csere, teljes tulajdonos váltás. Emlékszem volt több év, amíg össze-vissza tologatták este a műsorok kezdési időpontjait, nem lehetett követni, mert a kiadottól akár 20-30 perccel is eltértek, pluszban és mínuszban is. Kihagytak műsort, megcseréltek, teljesen követhetetlen volt. Próbálták nézni az RTL napi kezdési időponjait és gyorsan adhoc reagálni.
Ezek nem sikerességre utaltak, hanem amolyan kétségbeesett kapkodásnak.
"Emellett a két csatorna eltérő stratégiát választott, a Tv2 a család televíziójaként pozícionálta magát, ezzel tömegeket ültetve a képernyők elé, míg az RTL Klub már a kezdetektől a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti lakosságra koncentrált.
Az RTL Klub tervének sikerét jelzi, hogy három év alatt átvette a vezető szerepet, ráadásul 2002. szeptembere óta a Tv2 is inkább a nagy vásárlóerővel rendelkező fiataloknak készít műsorokat."
Nem olvastad el a cikket, de ha emlékszel még, milyen műsorok mentek akkoriban, nem is kell... A TV2-nek 2002-ig szélesebb volt a célközönsége, vagyis a működésének első 5 évében nem ugyanazt a réteget célozta meg a két csatorna, ezért torzít ha csak a 18-49 közti korosztályt ragadjuk ki. Az az RTL-nek volt fontos.
A néző szempontjából nem sok haszna van a farokméregetésnek, az a hirdetőknek szól.
Az MTM-SBS tulajdonosi háttérrel volt a csúcson a TV2, a ProSieben-Sat1 alatt esett, ami utána jött, az meg az RTL silányabb kivitele.
A célközönségben piacvezető és ez volt a fontos. De nem kell hinni a számoknak, nézzük csak meg azt például a TV2 a 25 év alatt hányszor ment át teljes átalakuláson, hány logó váltás történt, hányszor alakult át gyökeresen a műsorstruktúra, hány tulajdonos váltás is történt. Ezek a lépések nem sikerességre utalnak.
Az RTL-nél gyakorlatilag a megjelenés, a logó indulás óta változatlan volt. A tulajdonosi kör is stabil 25 éve immár. Hány műsora van, ami hosszú évek óta megy.
Vagyis nem a teljes népesség körében mért nézettséget mutatja ki, ergo ez alapján nem mondható ki, hogy ő a legnézettebb, mert csak egy bizonyos rétegnél az. Marketing bullshit.
Egyértelműen megdől Tarkan XxX állítása, hogy a TV2 örök második.
A grafikon azért torzít, mert a 18-49 közti korosztályra vonatkozik, tehát nem a teljes népességre. Ez megszokott az RTL által használt méréseknél. Érdemes elolvasni a cikket is, abból rájössz, miért. A TOP10 műsoroknál van 18-49, illetve 4 évnél idősebb, vagyis teljes népességre megadott kimutatás is.
Ezeket a méréseket azért is kell fenntartásokkal kezelni, mert mindegyik olyan korcsoportot vagy idősávot ragad ki, amelyben a mérések szerint vezet, mindezt azért, hogy a reklámidő árát feltornázza.
Arról meg nem a TV2 tehet, hogy az RTL csúszva indult...
Félreértés ne essék, egyik pártján sem vagyok. 1997-ben voltam 11 éves, a korábbi televíziós kínálat jelentősen gazdagabb lett a két csatorna indulásával. Aztán úgy 1999. táján beindult a versengés, eleinte mindkét csatornának voltak újdonságai, népszerű és közkedvelt műsorai, viszont mára a műsorok színvonala valahol ott a béka feneke alatt van, lezüllött az egész.
2002-ben, amikor az MTV ráncfelvarrása megtörtént, már főleg az egyest néztem, de később az MTVA is kiiktatta az értéket és az értelmet a műsoraiból, így aztán a két kereskedelmivel együtt a közszolgálati is nagyot süllyedt. Néha van érdekes dokumentimfilm az M5-ön, egy-egy jó film a Dunán, de a pénzt az M4 Sportba és az M1-be ölik, szerintem többet a kelleténél.
Az akkori tv2 sikerét szerintem az adta, hogy egy hónappal ez RTL előtt indultak (1997. októberében az RTL Klub-nak csak tesztadása volt, 27-éig), illetve volt néhány kedvelt műsor, amit átvettek az MTV1-től (pl. szerencsekerék, mindent vagy semmit). És a nevéből adódóan sokan elkönyvelték az MTV2 helyett, ami korábban szintén TV2 néven ment.
De a grafikonon látszik, hogy 1999-től átbillent a mérleg az RTL-re, és ettől a TV2-nél mintha megállt volna mindent, elkezdtek az RTL után menni és önálló gondolat alig volt. Ami sikeresebb műsoruk volt az a Megasztár volt, számomra érthetetlen is volt, miért nem vitték azt tovább, miért kellett áttérni külföldi formátumokra.
A másik pedig, hogy értem hogy a korábbi kereskedelmiesebb jellegű MTV által működtetett tv2 márkát próbálták lenyúlni, viszont egy üres piacra egy 2-es számmal belépni nem biztos hogy okos ötlet, hiszen az emberekben tudat alatt is azt sugallja, hogy ez csak egy második. Ha első akarok lenni, akkor inkább egy 1-es számot emelek be, ahogy például a Prime esetében is tették, benne van a logóban a Pr1me.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2022-10-20 18:49:17]
Hogy egy ideje már így van, az viszont már tény...
Értem, hogy te elfogult vagy, de a lenti idézetre visszautalva, a TV2 az az előadás, amit még nem állt össze, az RTL pedig már összeállt, de attól még ...
„Szendrő Józsi bácsi beült egyszer egy prömierre a színháznál, és utána megkérdezték, hogy: – Direktor úr, hát milyen volt? – Fos. Azt mondja a rendező: – Igen... és hogy ha összeáll? – Akkor még lehet szar..."