igy igaz, erdemes megnezni a tartalomtulajdonosi es hirdetoi oldalt is. A piac a 3 csomag + egyeb tematikus csomagok strukturara rendezkedett be. A valtozas bizonytalansagot hozna a tulajdonosnak, terjesztonek, hirdetonek. A valsag eveiben volt egyaltalan olyan magyar nyelvu csatorna, mely megszunt?
"Tovább is mennék ennél. Elméletileg lehet olyan, hogy pl. este olyan filmet, koncertet vagy sportközvetítést szeretnék megnézni, mely csatornára nem vagyok még előfizetve. Miért nem lehet pl. interneten megrendelni azt az 1 csatornát mondjuk csak 1 napra (vagy 1 hétre, stb.) és online fizetni érte bankkártyával? "
Szerinted egy csatorna számára ez mennyire lenne életképes megoldás? Állandó bizonytalanság, sose tudja hány háztartásba jut el, hirdetőknek nem tud mit felmutatni hány nézője van, adott esetben a film vagy közvetítés jogdíja is kérdéses lehet.
Tovább is mennék ennél. Elméletileg lehet olyan, hogy pl. este olyan filmet, koncertet vagy sportközvetítést szeretnék megnézni, mely csatornára nem vagyok még előfizetve. Miért nem lehet pl. interneten megrendelni azt az 1 csatornát mondjuk csak 1 napra (vagy 1 hétre, stb.) és online fizetni érte bankkártyával?
Szerintem jó ötlet a csatornák összeválogatásának lehetősége.
Tovább is mennék ennél. Elméletileg lehet olyan, hogy pl. este olyan filmet, koncertet vagy sportközvetítést szeretnék megnézni, mely csatornára nem vagyok még előfizetve. Miért nem lehet pl. interneten megrendelni azt az 1 csatornát mondjuk csak 1 napra (vagy 1 hétre, stb.) és online fizetni érte bankkártyával?
Ma az extrás ügyfeleknek egy szerződésmódosítás vagy hosszabbítás több hetet vesz igénybe. Először várni a postást, aki hozza a szerződést és a sárga csekket, majd várni, hogy a befizetett összeg beérkezzen. Szerintem ez ma már nagyon lassú és körülményes ügymenet.
Miért nem lehet a szolgáltatás mellett az ügyintézés és a fizetés is elektronikus? Ezáltal gyors rugalmas és hatékony. Úgy tudom ennek a technikai háttere már adott.
Aláírásra került a megállapodás az Antenna Hungária csoport (AH) és a Magyar RTL Televízió Zrt. között az RTL Klub MinDig TV digitális földi platformon történő részvételéről. Az RTL Klub ezáltal 2009. május 8-ától SD felbontásban, előfizetési díj nélkül elérhető a nézők számára a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás kínálatában. Az aláírt szerződés az AH csoport digitális földfelszíni televíziós műsorterjesztési jogosultságának végéig, azaz 2020. szeptember 5-éig lesz hatályban.
Fordítva ülünk a lovon, de sajnos FTA adás nem nagyon van, ráadásul a digitalizációval a TV2 és az RTL is tud műsordíjat kérni. Az RTL nem véletlenül "csomagol", mert így még drágábban tudja eladni a csatornákat, (pl. csomagkedvezménnyel) ahogy az IKO is csinálta.
aha. Te se neztel nezettsegi statisztikakat egy ideje. A cool pl. veregeti a viasatot. AXN, Disney a maga mufajaban a legnepszerubbek. Egyedul a SportKlub eseteben jogos a kritika, de a bovites szerintem erre is valaszt ad.
A nat.geo-t és a 2 hírcsatornát(ATV,Hír Tv) leszámítva jelenleg az RTl klub és a TV2 ismétlő csatornái vannak az extra csomagban, színvonaluk a béka .... alatt.
Ráadásul ezek minden dth szolgáltatónál megtalálhatóak a "töltelék kategóriában......nagyrészük az alapcsomagban.
A DVB-T-nek szerintem nem erről kellene szólnia....
Nézzük már meg Közép-kelet Európában mekkora a fizetős csatornák aránya a földi digitális platformon.....a nullához közelít.
Nem tudom ez mennyire lenne életképes. Ha egyenként lehet válogatni, akkor biztosan drágábbak lennének a csatornák. Ha 300.-Ft-ot számolok csatornánként (már pedig egy sportcsatorna biztosan drágább lenne), akkor 8-10 csatornát összeválogatva simán összejönne 3-4000.-Ft havidíj, akkor mi a jó ebben, hisz ugyanannyi a havidíj, mint most. Arról nem is beszélve mi van azokkal a családokkal, ahol eltérőek az érdeklődési körök, van akit a sport, van akit a gyerekcsatornák, van akit a dokumentumfilmek érdekelnek.
A dinamikus, műsorszámonkénti HD-SD váltás nem valósítható meg műszaki okok miatt.
Egyébként ha összehasonlítod a közszolgálati felkonvertált műsorokat és a többi sima SD műsorokat, akkor kiabál a képminősibeli különbség. Ne a Ma Reggel és a Balatoni Nyár esetén hasonlítsd össze, mert ott a forrás rossz, hanem pld. Híradó alatt.
Azért van 80 csatorna eladva mert ezen belül találja meg mindenki ami neki kell. (Nem néz senki sem 80adást)
Ha felszeleteljük pl. a sport-oka. Van akit a Tour/biciklizés szereti a Eurosport-on, az OTP ligát a Sport1-en a BL meccseket a Digisporton. Erre lehet az a válasz, hogy a Sportklub-on lehet nézni a spanyol első osztály-t.
(És ez még csak a sport adók, lehetne filmcsatornákra, természet csatornákra, zene csatornákra, föző csatornákra stb.-re szeletelni.)
Most hiába van Sportklub a Mindig-en nem lehet egy Tourt becserélni egy póker összefoglalóra vagy egy Real-Manchester egy Inside Gp-re nem is értem komolyan mondom.
Egedi
Én is csatlakoznék vigosz meglátásához.
Az igazi versenyképességről csak először is normális "mobil" (szobaantennás vétel megvalósítása esetén beszélhetünk).Saját véleményem szerint.Lásd mobil internet,laptop wifi stb.A Mai világban igen is elsődleges cél a mobilitás minél jobb lefedettség,enélkül a szolgáltatás mindig is csak másodhegedűs szerepet fog játszani, nem lesz a meghatározó a műsorszolgáltatók élvonalában.A HD csatornák bővítésére pedig úgyszintén egyre nagyobb lesz az igény a készülékek kényszerű kicserélődése okán is.A CRT-k kiöregednek és senki nem akar pixelhalmazt nézni az új LCD TV-n és talán jogosan.A másik dolog amit én nem engednék hogy a közszolgálati tv-k lefoglalják a sávszélességet folyamatosan mikor napi 1-2 műsor megy nagy felbontásban.Amíg nem teremtődnek meg a feltételek arra hogy az adás minimum 50%ban HD-ben kerüljön a nézők képernyőjére addig csak az adott HD műsor idejére biztosítanám a sávszélességet,és inkább teret engednék olyan csatornáknak amik a nap szinte egészében HD tartalommal látják el a nézőket.Persze ez egyéni véleményem de én ezt tartanám csak elfogadhatónak és ésszerűnek.
egyelőre azonban az "újracsomagolás" korszakát éljük, mikor meglévő tartalomról le lehet nyúzni a második, harmadik és negyedik bőrt is. bízom benne, hogy részben a mi hathatós közreműködésünknek is köszönhetően az emberek egy részének azért bekattant, hogy "tényleg, miért is fizetek ennyit ezért a 80 csatornáért? és minek is nekem 80 csatorna?" innen vezet szerintem tovább az út a "lebutított nézőtől" a "némileg gondolkodó nézőig". ennek legfőbb eredménye az lehet, hogy legalább már nem lehet mindent megetetni.
a fiatal generáció viszont szerintem teljesen másképp gondolkodik, finoman szólva is nem érdekli a 80 program, annak töredékét és ritkán nézi, az ideje nagy részében torrentezik, facebookozik. ingyen beszerzett filmeket néz, élő meccseket, legújabb játékprogramokkal játszik. és egyre többen az ingyenes DVB-T-t nézik egy USB-tunerrel a maradék lineáris igényük kielégítésére.
összességében én úgy látom, hogy aki egyszer már a "bármit letöltök/elérek a neten, bármit" felfogást magáévá tette, érti a csínját-bínját, azt már nagyon nehezen fogod rávenni, hogy ugyanazért ezentúl bármennyit is fizessen. egyáltalán nem fog neki számítani, hogy megfogható és szép a doboza.
Ha végre bejönne a Netflix vagy az Apple TV - normális árakkal - akkor talán átrendeződne a piac. A VOD is csak úgy tud működni, ha nem irreális árakkal dolgozik. Amíg 8000 Ft egy Blu-ray lemez, addig letöltik, legálisan. A feltöltést hagyjuk most ebben az aspektusban. Ha 2000 lenne, akkor megvennék, mert szép a doboza, megfogható, jobb a minősége.
Ha 200-ért meg lehetne nézni egy napon belül akárhányszor, akkor nem vennék meg, de nem is töltenék le torrentről, mert jobb a minősége és nem kell hozzá mindenféle jópofa torrentoldalakon és programokkal bohóckodni. A tévé vagy set top box gombjaival pár nyomás és jöhet a tartalom.
Ha az esti sorozat egy-egy része 50-100 forintba kerülne, szerintem abból sem lenne dráma. Reklámmentesség esetén.
A MinDigTV (nem az Extra) egyik előnye, hogy sok néző lemondja a kábeltévé előfizetését. Úgysem kap csak ismétlést, azt pedig láthat a közszolgálati csatornákon is (kis önirónia).
ha a vágyálmaidat mondod, akkor OK. ha megalapozattabban, üzleti alapon mondod, akkor viszont nem árt erre is gondolni:
a mai generáció többsége 10-30 év között már kiröhög, ha azt mondod neki, hogy fizessen filmenként 200-300 forintot (esetleg 1000-1500 forint havidíjat). manapság bűntetlenül, következmények nélkül jutsz hozzá az interneten szinte bármilyen tartalomhoz, legyen szó premierfilmről vagy esetleg élő bajnokok ligája közvetítésről. mindezt kis utánajárással és némi alapszintű ismeretekkel ingyen, a lustábbak pedig max. egy emelt díjas sms áráért jut hozzá letölthető filmek ezréhez. ez a magyar valóság, de kétlem, hogy szlovákiában vagy csehországban más lenne és bármilyen torrentező jobban félne a következményektől.
Sosem mondtam, hogy most lenne lehetőség további HD tartalomra a platformon. A "D" és "E" MUX indulása után kell ezen gondolkozni, ahogy írod.
A Hello HD anno és azóta is elfelejtett megfelelő marketinget tenni az egyébként nagyon jól kitalált, és jó minőségű szolgáltatás mellé. Így nehéz eljutni a potenciális előfizetőkhöz. A válságról nem is beszélve.
De én továbbra is abban látnám a MinDigTV Extra erejét, ha beltéri vételt tudna adni. Akkor technológiailag versenyképes lenne a vezetékes, és pláne a DTH szolgáltatásokkal szemben. Ne feledjük, hogy a vezetékes szolgáltató internetet is tud adni, ami egyre inkább alapszükséglet a háztartásokban. Tehát kellene valami másfajta előny. Ha nem kell minden szobába drótot húzni, az előny. De így, hogy drót is kell, internet sem jön rajta, hát... necces. Szerintem.
"Tehát ha nem akar egy műsorkészítő a beszélő fejes műsor készítése során kiszűrni a következő generációval (gyerekeivel, unokáival), akkor bizony HD-ban készíti el a műsort. Az archívumnak!"
mint néző, örülök neki, hogy 80-90%-ban stúdióképeket nézhetünk HD-ban az archívum kedvéért. kb. olyan most a helyzet, mint az M6-os autópálya. az átviteli közeg kiépítült, szép széles, csak éppen nincs rajta forgalom (a tévés esetben szórakoztató tartalom HD-ban).
4-es metró példát is tudnék mondani, de inkább hagyom ezt a témát.
érdemes a saját portán is söprögetni, mielőtt például "nyafogó Extra marketingeseket" óva int bárki is.