Az RTL/TV2 eddig is fizetett az AH-nak, és ezután is fog... Az RTL/TV2 kérhet pénzt a kábelszolgáltatóktól, akik ugye pénzért kínálják az ügyfelek felé ezen csatornákat... A MinDig nem érintett, itt a nevezett csatornák fizették/fizetik magukat az FTA sugárzásért... A MinDig az műsorszórás, melyért az abban szereplő csatornák fizetnek, a MinDig Extra az műsorszolgáltatás, melyért Te fizetsz az AH-n keresztül a kínálatban szereplő csatornák médiaszolgáltatóinak...
Akkor valamit félreértek.
A Te honlapodon is elolvastam a cikket, abból úgy vettem ki, hogy mostantól pl az AH pénzt kérhet az RTL Klubtól azért, hogy továbbítsa a csatornát.
Viszont az indexes cikken meg pont fordítva írják, miszerint az RTL Klub kérhet mostantól pénzt az AH-tól.
Mi köze ehhez az AH-nak? A médiaszolgáltatók fizetik az FTA sugárzás költségeit, élő szerződéseik alapján, itt az AH mint műsorszóró vesz részt, nem mint műsorszolgáltató...
És ennek a Mindig-hez semmi köze... Mert hogy ez arról szól, hogy attól függetlenül, hogy a MinDig-en FTA, attól még a kábelesektől kérhetnek pénzt... Összességében meg arról, hogy mivel az efidíjak nem igen emelhetők, és az RTL meg a TV2 meg nem fogja olcsón adni magát, viszont a nézői igények alapján a fizetős kínálatból sem mellőzhetők, így tucatnyi kisebb csatorna fog "áldozatul esni"...
"A kormányrendeletben engedélyezték a két nagy kereskedelmi tévének, hogy a továbbiakban programdíjat szedjenek a szolgáltatóktól, derül ki a hétfői Közlönyből. "
Érdekesség az UPC analóg szolgáltatásánál: a STORY4 képe nagyobb, mint a képernyő (nemlátszik a kép alja és teteje). A többi csatornánál problémamentes a képarányváltás (HD ready tv). Mi okozhat ilyesmit?
földfelszíni WayteQ MovieBox CX,
RTL2832U + DVB-T2 (Thomson),
Telekom kábel IPTV (...)
(már a monitor se katódsugárcsöves) - visszasírom
TV: egy Bravia és egy Philips (de az is kínai...)
Na, ilyen nincs. Nemhogy reklámon, hanem reklámblokkon belüli képarányváltás sincs. Vagy 16:9, vagy 4:3. Ne keverd azzal, ha a 4:3 képre rátesznek alul felül egy fekete sávot, hogy 16:9-nek hasson, az nem képarányváltás.
Mi történne? Semmi... az alábbi pontban írt korlátozás időtartama alatt a Szolgáltató az Előfizető számára kizárólag az
általad említett csatornák igénybevételének lehetőségét biztosítja...
Idézet:
5.2. Az előfizetői szolgáltatás korlátozásának, így különösen az előfizető által indított vagy
az előfizetőnél végződtetett forgalom korlátozásának, az előfizetői szolgáltatás minőségi
vagy más jellemzői csökkentésének esetei és feltételei, továbbá a megvalósításának módjai
5.2.1. Szolgáltató a szolgáltatás igénybevételének korlátozására az Előfizető egyidejű értesítésével
jogosult, ha az Előfizető:
a) a műsorjelet jogosulatlanul vételezi;
b) a beérkező műsorjelet vagy a „MinDig TV Extra” kártyát harmadik személynek jogellenesen
továbbítja, átadja vagy más módon hozzáférhetővé teszi;
c) a műsorjelet jogosulatlanul dekódolja;
d) akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését;
e) a rendelkezésre álló adatok, információk alapján valószínűsíthető, hogy az Előfizető az előfizetői
szerződés megkötése vagy a szolgáltatás igénybe vétele céljából a Szolgáltatót lényeges
körülmény – így különösen a személyi adatok – vonatkozásában megtévesztette;
f) a számla kiegyenlítését elmulasztja és a díjtartozásról szóló felszólításban megjelölt – 30 napos –
határidő elteltét követően is lejárt díjtartozása van és az Előfizető a díjtartozás megfizetésének
biztosítása céljából a Szolgáltatónak nem adott az ÁSZF-ben meghatározott vagyoni biztosítékot.
Előfizető a hátralékának egyösszegű megfizetése után veheti ismételten igénybe a szolgáltatást.
5.2.2. A szolgáltatás korlátozásának időtartama alatt Szolgáltató az Előfizető számára kizárólag az ÁSZF 2.
számú mellékletének 1.3. pontjában, illetve a 2/A számú mellékletben megjelölt csatornák vételi
lehetőségét biztosítja.
Előfizető a szolgáltatás jelen pontban írt korlátozásának időtartamára az ÁSZF 2. számú (Díjszabás)
melléklete szerinti havidíjat köteles megfizetni. A korlátozás megszüntetéséért Előfizető egyszeri, a
Díjszabás szerinti visszakapcsolási díj megfizetésére köteles, amely összeget Szolgáltató a korlátozás
feloldását követő első számlával számláz ki Előfizető részére. Amennyiben Előfizető az addig esedékessé
vált összes tartozását rendezi, úgy Szolgáltató a szolgáltatást automatikusan, 72 órán belül
visszakapcsolja a Díjszabás szerinti visszakapcsolási díj érvényesítése mellett.
5.2.3. Ha az Előfizető a korlátozás okát megszünteti, és erről a Szolgáltató hitelt érdemlő módon tudomást
szerez, köteles a korlátozás okának megszűnéséről való tudomásszerzéstől számított 72 órán belül a
korlátozást megszüntetni.
5.2.4. Amennyiben az Előfizető a korlátozás okának megszüntetésekor az előfizetői szerződést felmondja,
és arról a Szolgáltató a korlátozás okának megszüntetéséig tudomást szerez, vagy a felek az előfizetői
szerződés megszüntetésében közösen megegyeznek, a Szolgáltató – az Előfizető ellentétes nyilatkozata
hiányában - a korlátozást az előfizetői szerződés megszűnéséig fenntartja.
... mert az adott reklámblokkban MINDEN reklám így viselkedett (0,5 - 2 másodpercenként arányváltás), ...
Én speciel nem erről beszéltem, illetve nem erre gondoltam, hanem egy reklámon belül létezik olyan fizikai megoldás, hogy a reklám elindul egy 4:3-as arányú kezdéssel, és a reklámban egy bizonyos pont után - a reklám történetének a képi megfelelése szerint - a reklám története a fordulópont után már pl. 16:9 arányúban megy tovább.
Illetve van még olyan is, hogy egy reklám eleve 4:3-ban készült, és úgy adják le a másik reklám meg már 16:9-ben, és az meg úgy is jön le.
Amit Te írtál, (és az elején most vissza is idéztem) az a 0,1-2másodperces arányváltás, nos ilyen nálam nem jelentkezett még sohasem, bocs, ha félreértettem, amit írtál, kérdeztél.
De talán nálad célszerű lenne a tv-den nem az automatikus arányváltást alapra beállítani, hanem alapvetően a tv képernyőméretének fizikailag eleve megfelelő képarányát beállítani alapból.
Anyán régi TV-je eleve 4:3-as képarányú, itt az alapbeállítás is ez, és, ha egy műsort netán 16:9-ben ad valamelyik csatorna, ez a régi tv is simán átvált a 16:9-es képarány módra, igaz alul-felül a fekete gyászcsíkokkal, de képarány helyesen játssza le az adást. Emellett van a tv távkapcsolóján kézi váltási lehetőség, illetve zoomolási lehetőség is. Utóbbiból egy és kétszeres is, de ez gyakorlatilag soha nincs használva.
Mindenesetre a nálam működő Samsung Planó és anyám régi tv-je is korrekten vált át arra a képformátum arányra, amit a sugárzó tv-csatorna küld, de ilyen 0.5-1,5 másodpercenkénti váltásokat egyik készülék sem ad elő.
Elképzelhető, hogy az általad említett csatornánál van a hiba, de a tv hibáját sem zárnám ki.
Főleg, ha nem a képcsőméretének megfelelő képarány van abban alapként beállítva.
Aznap pár órával később már rendben mentek a reklámok a Film+ -on.
Nekem egyébként úgy rémlik, hogy korábban a SONY is csinált ilyet, talán szintén a Film+ esetén (a Panát is már vagy 4 hónapja használom, és azóta most láttam ilyet másodszor). Szóval nem hinném, hogy "rendes" TV kérdése lenne. A képarányváltás mindkét esetben "Auto" volt.
A "reklámon belüli képarányváltás" teória is billeg, mert az adott reklámblokkban MINDEN reklám így viselkedett (0,5 - 2 másodpercenként arányváltás), pár órával később ugyanazok a reklámok meg normálisan lementek.
Ez más TV adóknál is előfordult már több esetben is, jellemzően valóban a reklámok esetében figyelhető meg ilyen, a reklámon belüli képarányváltás, de ezt talán a reklámot készítő technikai stáb tudná neked megmondani, miért van így, miért alkalmazzák ezt a megoldást.
Amúgy ezt a képarányváltást a tv-nek simán kezelnie kéne,(nem zoomolnia! - vagy nyújtania a képet!) nálam pl. a mezei Samsung Plano-nak nincs ilyen gondja, simán, és helyesen váltogatja a képarányt, de egyetértek veled, ez a módszer kissé zavaró tud lenni.
Valószínűleg nem a MinDigTv hibája, hanem az RTL+ ilyen "ügyes", de a reklámok alatt fél másodpercenként vált a képarány 16:9-ről 4:3-ra majd vissza. Ez eléggé pszichedelikus hatású tud lenni 1-2 perc után...
Szerencsére a reklámok után beáll fix képarányra, pl. most az Egy rém rendes család 4:3-ban megy stabilan.
Szerk: pontosabban 16:9 és "Zoom" üzemmód között kínlódik ilyenkor a TV, úgy zoomol bele a 16:9-es képbe, hogy függőlegesen megnyújtja a képet, mintha 4:3-asként értelmezné (Panasonic TX-40CX700). Semelyik másik adón nem történik ilyen.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2016-04-20 20:48:17]
Sajnos hiába várom az ígért hívást, 16 óra utánra lett megbeszélve, de eddig semmi. Mivel a fickó mondta hogy 17 óráig tud hívni már nem bízom benne, de készenlétben vagyok és rögzíteni is fogom .
Mivel tegnap az Üfsz-t is felhívtam lehet ők intézkedtek valamit esetleg a fickó is láthatta hogy nem fog tudni lehúzni ezért nem próbálkozik. Pedig a kíváncsiság most már nagyon hajtana
Vagy ha egy helyen vetted a boxot, meg a MindigTV előfizetést, akkor a bolt volt olyan kedves, és eladta az adataidat. :(
Ha külön külön lett intézve, akkor meg elég érdekes, hogy ennyire értesült a kedves telefonáló. De mindenre van magyarázat.
Mindenképp érdemes lesz rögzítened a beszélgetést. De hogy tudja, hogy milyen előfizetésed van milyen eszközökkel, ez azért elég durva. De ez a HD dolog nagyon bűzlik, teljesen biztos vagyok benne, hogy egy másik szolgáltatóra akar rábeszélni.
Telekom TV L + SkyShowtime + SDMC SmartBox + Optika Net 500/150 + Technicolor FGA 2235 MAG + Mobil L + Korlátlan Net Netflix
Hát itt valahol csúnyán kicsurogtak az előfizető adatai az AH-tól, vagy valamelyik partnerüktől, akiknek kiadták.
Esetleg adatlopást is el tudok képzelni, mindenféleképpen meg kéne tudni pár dolgot erről, és arra is kérdezz rá, hogy melyik cégtől telefonál.
Azt nem tudom, hogy ilyen esetben a mobilszolgáltató kiadja-e magánszemélynek a rejtett számos hívások telefonszámát, vagy ahhoz már rendőrségi feljelentés kell.
Nem biztos hogy meg tudom oldani a rögzítést, de meglátjuk még estig, megpróbálok beszerezni valami eszközt. Félre biztosan nem értettem semmit, úgy volt ahogy írtam, még húztam is sokáig a kérdéseimmel, de csak butaságokat állított.
16 óra után fog hívni, a szolgáltatást nem fogom kérni, de előbb eljátszom hogy nagyon érdekel, kiváncsi vagyok milyen adatokat kér majd tőlem és egyáltalán ha nem tudom megmondani akkor ő látja e. Egyébként egy irányítószámon kívül mást nem kérdezett tőlem.